BasBQ
Beef en Steak

Klein beetje vlees

 

bart_g

Tondelzoeker
Berichten
22
Morgen krijg ik heel de familie over de vloer voor een familiedag gecombineerd met het vieren van mijn 40e verjaardag. Daarom gaan er wat kleine stukjes vlees op de bbq.

Bij Inamood een mooi stuk wagyu brisket van ruim 6 kilo besteld.

2B686AC1-C33A-480D-B8DE-348E76F4DDE4.jpeg


Stukje vlees een beetje schoon gemaakt (was niet veel nodig, er heeft een goede slager aan gewerkt).

1613D6A0-8725-45F4-BE11-4766D3327F2A.jpeg


Daarna nog twee procureurtjes. Daar hoefde ik helemaal niks aan te doen.

45E65CAA-A755-4DA6-AC12-A2D1DFE8BF6D.jpeg


Op de brisket een rub a la goldees met peper, zout en Lawry’s. Op de procureur zelf een vrij standaard rubje in elkaar gedraaid.

C35295C4-786D-4140-9E24-55A9AF76F5EA.jpeg


En gezamenlijk op de chudbox. Gelijk experimenteren met een baffle plate erin. Tot nu toe lijkt het goed te werken. De temperatuur blijft met af en toe een blokje hout en wat kooltjes mooi rond de 125-135 graden. Het plan is om het vlees er rond 13 uur vannacht af te halen en dan tot morgenmiddag warm te houden in de oven op 60 graden. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop!
 
Ben benieuwd! mooi stukken vlees iig!
 
Ik volg dit draadje, ziet er in ieder geval al goed uit.
 
0B1B2DD8-C3E2-4918-A8F2-1227C78201CF.jpeg

Kleine update: de chudbox houdt het goed vol en de bark lijkt aardig goed te komen. Het gaat allemaal wat harder dan voorspeld, dus de temperatuur maar wat terug laten lopen naar 110 graden.

Update: het vlees is er net voor 12 uur af gekomen. Nog net niet klaar. Nu ligt het in de oven op 60 graden totdat het geserveerd wordt vanmiddag. Voor de brisket moet dat geen probleem zijn. De pulled pork is een experimenten, maar dat zal wel goed komen.
 
Laatst bewerkt:
DC65786C-4DE4-4A4C-8F22-B915BF452B87.jpeg

De brisket was top! Helaas geen echte burnt ends kunnen maken ivm met tijd,
maar het lange rusten is super gegaan. Voor het koetje nog een keer maken. Of het moet zijn dat de stukjes burnt end rechtsboven in de schaal mee tellen. Ik had er flink wat vet bij gedaan en wat water en hij was super mals.

3232313B-8F07-4371-AAC6-1E28D107A889.jpeg


De pulled pork was naar mijn mening ietsje te droog, maar volgens de visite niet. De pan was dan ook bijna leeg. Voor grote partijen prima te doen, maar ik zou het zelf niet zomaar meer op deze manier doen.

31503882-A14B-4056-974E-F728E1EC62AF.jpeg

Vandaag ook nog een stukje buikspek op de chudbox gelegd en daar is hij echt voor gemaakt. Na drie uurtjes een fantastische bark en heerlijk mals.

Ik had ook nog twee zalmzijdes op een ceder plankje, maar daar geen foto’s van kunnen maken.

Al met al veel werk, maar wel naar tevredenheid gelukt!
 
Lekker zeg!

Wat je zelf al aangeeft, vaak leggen we de lat voor ons zelf (te) hoog.

Ziet er allemaal meer dan prima uit.
 
Jij heb het flink druk gehad! Knap hoor! Die brisket heb ik ook nog hopg op mijn lijstje staan. Zou de wagyu een groot verschil malen tov een prime versie?
 
Jij heb het flink druk gehad! Knap hoor! Die brisket heb ik ook nog hopg op mijn lijstje staan. Zou de wagyu een groot verschil malen tov een prime versie?
Weet ik niet goed. Ik las her en der dat de prime briskets hier niet altijd even consistent zijn qua kwaliteit en deze was toevallig in de aanbieding. Ik heb dus eigenlijk niet verder gedacht en deze gewoon besteld.

En druk was het idd. Heb voor m’n gevoel twee dagen non stop staan te bbqen en rook gisterenavond naar een goede rookworst. Maar dit zijn wel de leukste dagen met een bbq voor mij!
 
Ziet er top uit! Krijg er honger van. Dat stukje over iets te droog herken ik wel, voor jezelf is er altijd ruimte voor verbetering, maar zolang de schalen leeg gaan ben je een eind op de goede weg denk ik dan maar.
 
Helemaal gemist maar dit is een mooie sessie geweest. Gefeliciteerd met je knor, voor een koe badge moet er ook burnt ends bij zitten
 
Helemaal gemist maar dit is een mooie sessie geweest. Gefeliciteerd met je knor, voor een koe badge moet er ook burnt ends bij zitten

Dank voor de knor! Voor de koe binnenkort nog maar eens een brisket zien te scoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan