BasBQ
Beef en Steak

KJ II topvent probleempje??

Sturen ze deze automatisch, of heb je er expliciet achter gevraagd?
Heeft me veel moeite gekost, maar ik kwam ongeveer iedere 6 maanden zeuren om een nieuwe...
En heel eerlijk zou dat nog veel vaker zijn als je dit regelmatig controleert.

Enfin, ik ben er klaar mee. Dan maar terug naar de standaard velgen ipv de lichtmetalen....

Voor mij zou dit de reden zijn om de volgende keer voor een bge of primo te kiezen. En adviseer ik zoekende nu ook anders. Liever een paar honderd meer uitgeven, zonder problemen.
 
mijn topvent is ook afgebladderd, maar het boeit me niet zoveel. Snap niet zo goed dat er zo’n probleem van wordt gemaakt. 🤔
Ieder z’n eigen mening natuurlijk 👍🏻
 
Heeft me veel moeite gekost, maar ik kwam ongeveer iedere 6 maanden zeuren om een nieuwe...
En heel eerlijk zou dat nog veel vaker zijn als je dit regelmatig controleert.

Enfin, ik ben er klaar mee. Dan maar terug naar de standaard velgen ipv de lichtmetalen....

Voor mij zou dit de reden zijn om de volgende keer voor een bge of primo te kiezen. En adviseer ik zoekende nu ook anders. Liever een paar honderd meer uitgeven, zonder problemen.
Een paar €100 meer voor een topvent van €85 die problemen geeft? Dan kin je ook een aftermarket topcap kunnen kopen in afwachting dat het probleem opgelost is. Maar wss hebben de andere modellen nog andere kwaliteiten.
Met een BGE zit je nooit verkeerd.
 
mijn topvent is ook afgebladderd, maar het boeit me niet zoveel. Snap niet zo goed dat er zo’n probleem van wordt gemaakt.
Ieder z’n eigen mening natuurlijk

Een paar €100 meer voor een topvent van €85 die problemen geeft? Dan kin je ook een aftermarket topcap kunnen kopen in afwachting dat het probleem opgelost is. Maar wss hebben de andere modellen nog andere kwaliteiten.
Met een BGE zit je nooit verkeerd.


Ik heb mijn kamado 3, 5 jaar geleden gekocht. Met tafel koste dat 2100 euro. Persoonlijk vind ik dat veel geld en dan wil ik niet een afbladderende topvent hebben. Voor dat geld moet het gewoon goed zijn.
En ja, dan had ik achteraf liever 300 euro meer uitgeven en dat het dan gewoon goed is (de bge was dezelfde prijs, alleen zonder deflectorsteen en d&c).
Natuurlijk kan ik er ook geen probleem van maken, maar daarvoor koop ik geen A merk.

Nu krijg ik uiteindelijk een goede oplossing, maar deze kon je eerst ook niet los kopen. En de aftermarket alternatieven zijn gewoon foeilelijk.

Ik blijf er bij, bij een nieuwe auto ga je ook klagen wanneer de velgen telkens roesten.
Is het een probleem voor het gebruik, nee, maar je wilt het niet.
 
Laatst bewerkt:
ik snap @Barbeknoei zijn standpunt wel.

Ook al krijg je telkens een nieuwe, je wilt dat het probleem deugdelijk opgelost wordt.
Als je een wagen koopt wil je ook nog om de 3 maanden via de garage moeten omdat er een probleem niet opgelost wordt.
Ookal zijn ze telkens super vriendelijke behulpzaam en krijg je nog koffie met een koekje.

Het moet degelijk en definitief opgelost worden.
 
Wat is dat toch met die topvents? De KJ bladdert, de Bastard sluit niet af en alles wat met margriet begint verschuift als je de deksel open doet...

Ik snap überhaupt niet waarom dat zo'n lompe roestijzeren constructie zou moeten zijn. Weber heeft niet meer dan een plaatje aluminium en een popnageltje nodig.

Ik ben zelf dik tevreden met mijn RVS vent, ik vind hem met zijn "pagode" look ook mooier (maar dat is persoonlijk)
Maar het fijnste is dat het zo simpel is als het moet zijn, 2 stukjes rvs, geen scharnier, geen lak, that's it.
 
Wat is dat toch met die topvents? De KJ bladdert, de Bastard sluit niet af en alles wat met margriet begint verschuift als je de deksel open doet...

Ik snap überhaupt niet waarom dat zo'n lompe roestijzeren constructie zou moeten zijn. Weber heeft niet meer dan een plaatje aluminium en een popnageltje nodig.

Ik ben zelf dik tevreden met mijn RVS vent, ik vind hem met zijn "pagode" look ook mooier (maar dat is persoonlijk)
Maar het fijnste is dat het zo simpel is als het moet zijn, 2 stukjes rvs, geen scharnier, geen lak, that's it.

die nieuwe van BGE hoor ik toch geen klachten over, blijft op zijn positie staan, ...
 
Wat is dat toch met die topvents? De KJ bladdert, de Bastard sluit niet af en alles wat met margriet begint verschuift als je de deksel open doet...

Kwestie van die margrietdippen goed gebruiken dan is er geen probleem 😉

 
Ik ben zelf dik tevreden met mijn RVS vent, ik vind hem met zijn "pagode" look ook mooier (maar dat is persoonlijk)
Maar het fijnste is dat het zo simpel is als het moet zijn, 2 stukjes rvs, geen scharnier, geen lak, that's it.

Dat is de volgende oplossing, maar idd meer hoeft het niet te zijn. Neem aan dat je die van Smokeware bedoeld.
 
Heel eerlijk, dat is toch gewoon knullig gemaakt 😂. En nog knulliger, na al die jaren dacht niemand, we moeten het logo een kwart verplaatsen 🤣🤣

Kijk eens naar de KJ topvent, die zo afbladert. Als je het logo naar voren zet, wat je eigenlijk standaard doet, en je grilt een steak dan blaast er een stroom warme vette lucht in je gezicht. Als je hem een kwart slag draait dan gaat dat naar de zijkanten.
De beste dop naar mijn mening is die van BGE op het moment. Verschuift niet, rook gaat gewoon naar boven, roest niet en past helaas niet op de KJ. Is het eerste dat ik heb getest 😂
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens naar de KJ topvent, die zo afbladert. Als je het logo naar voren zet, wat je eigenlijk standaard doet, en je grilt een steak dan blaast er een stroom warme vette lucht in je gezicht. Als je hem een kwart slag draait dan gaat dat naar de zijkanten.
De beste dop naar mijn mening is die van BGE op het moment. Verschuift niet, rook gaat gewoon naar boven, roest niet en past helaas niet op de KJ. Is het eerste dat ik heb getest 😂
Ja, precies dat. Ik wilde vooral niet suggereren dat KJ het beter doet. Integendeel zelfs.

Ik vind het alleen van al die merken gewoon knullig dat ze het niet oplossen. De oplossingen zijn zo simpel dat ik me afvraag of ze ooit hun eigen product gebruikt hebben.
 
Vuurstrijders, een kleine bijdrage.

Ook naar mij is een nieuwe kontrol tower onderweg, zelfde euvel als eerder beschreven door velen wereldwijd.

In aanvulling kreeg ik onderstaande boodschap van KJ mee:

"De beste manier om uw top vent te onderhouden is om het met warm water and afwasmiddel schoon te maken na elk gebruik.

Het is aangeraden om elke 1-2 weken, met een mix van 4 bekers water op 1 beker azijn schoon te maken. U kunt witte azijn of appel azijn gebruiken.

De reden van het verpulveren van de verf op de top vent is dat er creosote(dierlijk vet) zich ophoopt op de top vent.

De zuur brandt door alle verf heen en de beste manier hiervoor is om het regelmatig schoon te maken."
 
De afgelopen tijd was ik me ook een beetje aan het verdiepen in de topvent materie. Heb een Masterbuilt met een klassiek Margrietwiel. De aanpassing gemaakt met de sluitring om verschuiven tegen te gaan, het werkt even maar moet daarna de bout weer aandraaien.

De control tower van KJ vind ik mooi maar jammer dat deze bladdert op zijn tijd. De smokeware zou dan een goede oplossing zijn maar vind hem eigenlijk niet zo mooi bij de Masterbuilt passen.

Tijdje terug bij BASBQ geweest daar ook de BGE topvent(Vind deze ook echt de mooiste van alle) geprobeerd op de KJ te zetten en deze paste helaas niet. Ook gekeken naar de Monolith Classic 2.0 Margrietwiel. Deze paste wel op de KJ/Masterbuilt. Vind het ook een mooie topvent om te zien. Alleen wel aan de prijs. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze topvent/Margrietwiel, hoe bevalt deze?
 
Raar dat je die bout terug moet aandraaien. Ik heb een KJC en KJJ en bij beiden direct die rondel wat geplooid en sindsdien nooit meer moeten aandraaien of dergelijke.
 
Raar dat je die bout terug moet aandraaien. Ik heb een KJC en KJJ en bij beiden direct die rondel wat geplooid en sindsdien nooit meer moeten aandraaien of dergelijke.
Ik ga er nog maar eens naar kijken. Het hoeft niet vaak maar na loop van tijd gaat hij toch losser zitten. Misschien heeft het ringetje nog een kleine aanpassing nodig.
 
De afgelopen tijd was ik me ook een beetje aan het verdiepen in de topvent materie. Heb een Masterbuilt met een klassiek Margrietwiel. De aanpassing gemaakt met de sluitring om verschuiven tegen te gaan, het werkt even maar moet daarna de bout weer aandraaien.

De control tower van KJ vind ik mooi maar jammer dat deze bladdert op zijn tijd. De smokeware zou dan een goede oplossing zijn maar vind hem eigenlijk niet zo mooi bij de Masterbuilt passen.

Tijdje terug bij BASBQ geweest daar ook de BGE topvent(Vind deze ook echt de mooiste van alle) geprobeerd op de KJ te zetten en deze paste helaas niet. Ook gekeken naar de Monolith Classic 2.0 Margrietwiel. Deze paste wel op de KJ/Masterbuilt. Vind het ook een mooie topvent om te zien. Alleen wel aan de prijs. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze topvent/Margrietwiel, hoe bevalt deze?
Ik meende ergens gelezen te hebben (KJ Facebook groep) dat KJ de binnenzijde van de topvent niet meer verft. Hierdoor zou het probleem met het afbladderen opgelost moeten zijn.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan