BasBQ
Beef en Steak

KJ II topvent probleempje??

En al het andere niet mooi is, zoals die smoke ware..

Heeft de KJ c3 dezelfde dop, Dennis?
Ja, volgens mij is die dop identiek. Iets waar ik me nu al aan stoor aan die dop is dat de uitlaten aan de voor en achterkant zitten. Als je tenminste je KJ logo vooraan wilt hebben. En als je dan bijvoorbeeld steaks maakt dan wordt er een grote stroom “vette” lucht naar buiten geduwd waar je dan instaat als je de deksel opendoet. Kwart slagje draaien en dan gooit hij dat naar de zijkanten en sta je niet in de ellende.
 
Die van mij begint nu ook te bladeren. Zal daar een vervanger voor aanvragen, al is het maar voor de vorm. Iedere sessie dat ding wassen zie ik ook niet zitten. Ik ga de lak verwijderen met een schuurpapier zodat het in ieder geval niet meer op mijn vlees kan vallen, die nieuwe houd ik maar op voorraad voor het geval.
als de omgeving zuur is zoals aangegeven door KJ, dan zou het kale aluminium (eigenlijk aluminium oxide) geen probleem moeten geven. Bestaat nog een risico dat de delen aan elkaar gaan vastzitten aangezien er altijd wel vocht tussenkomt. Oplossing is om de kamado gewoon vaak te gebruiken. Misschien dat ik hem zelfs gewoon season omdat tegen te gaan.
 
Toch is het bijzonder dat er bij KJ intern nog geen opstand is uitgebroken.
De Customer Support afdeling moet dit toch zat worden? Een alternatief in gietijzer of RVS aanbieden lost i.m.o. alles op en brengt daarmee de tevredenheid over het merk weer naar 120%. Dit neigt naar zelfkastijding

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Toch is het bijzonder dat er bij KJ intern nog geen opstand is uitgebroken.
De Customer Support afdeling moet dit toch zat worden? Een alternatief in gietijzer of RVS aanbieden lost i.m.o. alles op en brengt daarmee de tevredenheid over het merk weer naar 120%. Dit neigt naar zelfkastijding

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Dat is hetgeen ik er ook van denk. Al is het maar een gietijzeren geven 'totdat' er een definitieve oplossing is. Ofwel maken ze hem gewoon in inox en is het probleem ook opgelost en hebben ze nog evenzeer een verkoopsargument met de laatste oplossing.

Zoals ik voorheen aanhaalde, kreeg ik volgende van mijn dealer te horen toen ik hem daar eens over aansprak: 'Ik weet van dat probleem, maar het blijft een verkoopsargument samen met het scharnier'. Denk dat ze bij KJ eerder schrik hebben om geen KJC2 en 3 meer te verkopen daardoor. Maar met de huidige reclame daarrond is het ook niet ideaal.

Op vlak van marketing, is dat onbegrijpelijk. Maar voor de rest zijn het super toestellen.
 
Mijn KJ classic3 topvent na 8 maanden gebruik.

gisteren even wat rook en vet aanslag afgepoetst.

ook aan de binnenkant is de anodisering weg

12529148-643B-43EF-83CE-85A8C40447EC.jpeg
 
Overigens vind ik het niet zo’n probleem. Ben echt zeer tevreden over de gehele kamado.

en ik hoor niemand klagen over hetzelfde fenomeen op de slow roller. Die heb ik pas twee keer gebruikt, maar bladdert ook af
 
@TastyTom die topvent is niet geanodiseerd. Die laag zal er niet zo vanaf vallen als het geanodiseerd is.
Ze zouden die topvent kunnen hard anodiseren net als aluminium pannen, maar dat zal wel te duur zijn.
 
Ook her een gevalletje verf afbladderen. Wel een supersnelle afhandeling van KJ customer service voor een nieuwe. 'Begin van de middag aangemeld, einde middag de bevestiging dat er eentje besteld is en mijn kant op komt. Maar geef mij maar liever zo'n inox kap.
 
En nog steeds krijgen ze dit niet opgelost.... Topvent nr 5 in 3 jaar tijd.
Ieder half jaar krijg ik ongeveer een nieuwe 😭
 
En nog steeds krijgen ze dit niet opgelost.... Topvent nr 5 in 3 jaar tijd.
Ieder half jaar krijg ik ongeveer een nieuwe 😭

Zou beter zijn dat ze gewoon voor die tijd dan eentje van de KJC1 geven totdat er een oplossing is. Zou in ieder geval al goedkoper voor hen zijn.
 
En vooral een grotere klanttevredenheid........

Dat vooral ook. Ik snap dat er problemen kunnen zijn, maar telkens nieuwe geven met zelfde probleem, lost niets op. Nu weet ik van mijn dealer dat die topvent een groot verkoopsargument is waar ze niet vanaf willen stappen. Maar snap gewoon niet waarom ze deze niet gewoon in RVS laten maken. Geen lak nodig en dus geen afbladerende verf.
 
En nog steeds krijgen ze dit niet opgelost.... Topvent nr 5 in 3 jaar tijd.
Ieder half jaar krijg ik ongeveer een nieuwe 😭
Zo blijf te wel mooi schoon😱, maar is niet de gewenste oplossing natuurlijk
 
Dat vooral ook. Ik snap dat er problemen kunnen zijn, maar telkens nieuwe geven met zelfde probleem, lost niets op. Nu weet ik van mijn dealer dat die topvent een groot verkoopsargument is waar ze niet vanaf willen stappen. Maar snap gewoon niet waarom ze deze niet gewoon in RVS laten maken. Geen lak nodig en dus geen afbladerende verf.

Inox is gewoon spuuglelijk op zo groene/rode kamado.

Op mijn KJ I stond oorspronkelijk een aluminium daisywheel die gecoat is.
zelfde verhaal, begon ook af te balderen.

Ik heb nu wel een nieuwe gietijzeren daisywheel in de plaats kregen.
 
Inox is gewoon spuuglelijk op zo groene/rode kamado.

Op mijn KJ I stond oorspronkelijk een aluminium daisywheel die gecoat is.
zelfde verhaal, begon ook af te balderen.

Ik heb nu wel een nieuwe gietijzeren daisywheel in de plaats kregen.
Dat klopt idd dat da spuuglelijk is, maar op de manier hoe ze nu bezig zijn, gaat dat ook niet in hun voordeel spelen. Snap niet dat ze dat niet opgelost krijgen, maar zal eerder een kwestie zijn van een betaalbare oplossing te vinden.
 
Zo te lezen heeft elke kamado wel wat problemen. Lees alleen niets over de bge.
 
Zo te lezen heeft elke kamado wel wat problemen. Lees alleen niets over de bge.
Dat wil niet altijd iets zeggen. Denk dat de verhouding BGE en andere merken in verkoop zn aanwezigheid hier op het forum enorm verschillen.

Bij BGE heb ik zo de indruk dat ze van het principe zijn ‘if it’s aint broken, don’t fix it’. Bij KJ en andere merken willen ze vernieuwend zijn en breekt hen dat op, zoals bv die topvent van de KJC2 en hoger.
Het is dan ook duidelijk dat BGE alles netjes op orde heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan