BasBQ
Beef en Steak

KJ II topvent probleempje??

Ik zal het dan via mijn verkoper regelen.

Ik heb namelijk ook een klant ondersteuning aangevraagd maar krijg ook hier diverse netscape errors en dat je moet inloggen voordat je iets kan zien of uitvoeren.
 
Ik heb kj gewoon gemaild. De factuur doorgemaild en sindsdien wordt alles geregeld. Sneller dan via de dealer
 
Ik heb inmiddels contact gehad met de dealer, deze heeft voor mij een ticket gemaakt bij KJ. Ik kreeg een dag later de mail dat het probleem inderdaad bekend is en dat het verholpen gaat worden voor een nieuwe topvent. Alleen deze zijn momenteel bij KJ niet op voorraad dus de levering laat even op zich wachten.

Kreeg nog wel de tip op de huidige schoon te maken met water en milde zeep. Al met al zowel door dealer als door fabrikant prima opgelost en gewoon vlot! :)
 
Ik heb inmiddels contact gehad met de dealer, deze heeft voor mij een ticket gemaakt bij KJ. Ik kreeg een dag later de mail dat het probleem inderdaad bekend is en dat het verholpen gaat worden voor een nieuwe topvent. Alleen deze zijn momenteel bij KJ niet op voorraad dus de levering laat even op zich wachten.

Kreeg nog wel de tip op de huidige schoon te maken met water en milde zeep. Al met al zowel door dealer als door fabrikant prima opgelost en gewoon vlot! :)
Tip vraag of ze meteen vilt meesturen zodat de dop niet los zit.

En het is pas opgelost als de nieuwe binnen is toch? En reken er maar op dat dat gerust enkele maanden kan duren

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Die topvent had ik redelijk snel binnen (2x al moeten claimen) maar dat stukje vilt wacht ik al maanden op.....
 
Tip vraag of ze meteen vilt meesturen zodat de dop niet los zit.

En het is pas opgelost als de nieuwe binnen is toch? En reken er maar op dat dat gerust enkele maanden kan duren

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
Ja het is opgelost zodra de nieuwe hier is. Maar ik bedoel te zeggen dat het opgelost is door de juiste dingen in werking te zetten :)
 
Nou na nog eens een e-mail gestuurd te hebben wanneer ze het vilt zouden opsturen nu eindelijk binnen enkele dagen na de mail vilt ontvangen.

Nu is het echter het gewone vilt ipv fiberglas vilt wat origineel onder de topvent zit.
Begin me hier nu toch wel behoorlijk aan te ergeren. Voor een BBQ van €1500 mag je toch wel verwachten dat de zaakjes allemaal op orde zijn kwa garantie en service

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Volgens zit er toch gewoon vilt onder je topvent , en wat maakt het eigenlijk uit, als ie dicht is is het prima lijkt mij. Je kan hem ook afkitten met hittebestendige kit , werkt ook super
 
Volgens zit er toch gewoon vilt onder je topvent , en wat maakt het eigenlijk uit, als ie dicht is is het prima lijkt mij. Je kan hem ook afkitten met hittebestendige kit , werkt ook super
Maakt zeker uit, het oude type vilt is vele malen goedkoper en gaat veel minder lang mee.
En aangezien het om garantie gaat hoort het gewoon netjes opgelost te worden.
En al zeker niet met kit of pur het is de bouwplaats niet

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Nou na nog eens een e-mail gestuurd te hebben wanneer ze het vilt zouden opsturen nu eindelijk binnen enkele dagen na de mail vilt ontvangen.

Nu is het echter het gewone vilt ipv fiberglas vilt wat origineel onder de topvent zit.
Begin me hier nu toch wel behoorlijk aan te ergeren. Voor een BBQ van €1500 mag je toch wel verwachten dat de zaakjes allemaal op orde zijn kwa garantie en service

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Hier heeft het ook even geduurd voordat het vilt binnen kwam en ook hier is het reguliere vilt ontvangen ipv het fiberglass. Ik zal daar zelf geen probleem. Het vilt heeft hier niet zo veel te lijden bij de topvent en doordat het wat dikker is dan fiberglass blijft de topvent wellicht ook wat beter zitten :)
 
@solexfrank @Patrckk
Het zit nu inderdaad vaster als zonder dit vervangede vilt. Maar mijn originele dop met de fiberglass zit echt vast en mijn vervangende dop kan ik nu nog steeds heel makkelijk rond draaien met het normale vilt.

Het zal inderdaad best prima houden het normale vilt bij normaal gebruik maar als je vaak pizza bakt waarbij de bbq echt heet wordt lijd het misschien allemaal wel wat meer?
Ook zou ik met het fiberglassvilt meerdere slagen rond kunnen doen dit is af fabriek namelijk ook al gedaan bij mijn originele dop.

Ik stuur weer een mailtje ik had de vervangende dop op 3 september 2020 al aangevraagd dus we zijn inmiddels al bijna 1 jaar verder dan verwacht ik gewoon een gedegen oplossing aangezien de garantie op al het ijzerwerk ook bijna verlopen is.
 
Heb je het vilt niet te hoog zitten , je schoorsteen loopt van dik naar dun ( tenminste bij mij ) . Plak het vilt op het laagste punt dan zal je de minste speling hebben.
 
Is dit "probleempje" al opgelost?
Ben van plan ook een kamado te kopen en was naar dit model aan het kijken....

Twijfel toch een beetje nu
 
Als je verliefd bent op de KJ C2, zou ik hem hierom niet laten staan hoor.
Eens. Er is bijna bij elke leverancier wel wat denk ik? Volgens mij vallen de "issue`s" bij de grote rode wel mee
 
Eens. Er is bijna bij elke leverancier wel wat denk ik? Volgens mij vallen de "issue`s" bij de grote rode wel mee
Ik vind het niet netjes dat ze het probleem niet oplossen maar telkens een nieuwe sturen.
Een collega kreeg (omdat de topvent dus niet op voorraad is) wel een gratis accessoire. Prima toch?

BGE staat er om bekend om een betere R&D (Research and Development) te hebben.
Daar heb je dus minder van dit soort dingen, maar ook minder snel nieuwe producten.
Daarintegen knalt daar de firebox nog wel eens kapot, wat KJ heeft opgelost met een firebox in 5 delen. (kan het aantal verkeerd hebben)

Net wat je zegt; er is altijd wel wat.. afin, daar was dit topic niet voor verder.
 
Het blijft idd een issue en onbegrijpelijk dat ze dit niet oplossen. Maak ze dan gewoon van RVS en het probleem is opgelost. Ze sturen wel altijd een nieuwe, maar het probleem blijft, en dat geeft nare reviews. Kunnen ze beter de gietijzeren van de KJ1 geven totdat het probleem opgelost is. Maar zoals ik begrepen heb van mijn dealer willen ze deze topvent blijven aanbieden omdat het een goed verkoopsargument is voor degene die nog niets van het probleem weten.
 
@SandyMan ben ik helemaal met je eens hoor.
Onbeperkte garantie is mooi maar als het er op neerkomt dat je altijd gedoe hebt wordt je er uiteindelijk niet blij van.
Het omruilen voor hetzelfde produkt met dezelfde fout is daarom i.m.o. geen oplossing.

Door ontwikkelen of terug naar het betere oude model en de klant compenseren voor de overlast is beter denk ik.
Ik ben echter geen KJ gebruiker
 
Terug
Bovenaan Onderaan