BasBQ
Beef en Steak

Kerstmis BBQ

 
 
 
 

barts

Stoker
Berichten
253
De kerst komt weer dichterbij dus ook het bedenken van een heerlijk gerecht/menu.

Zelf ben ik enkel belast met het hoofdgerecht en een tussengerechtje op de 1e kerstdag. (2e kerst moet er helaas gewerkt worden hier hoef ik dus niets te maken.)
Als hoofdgerecht zit ik te denken aan een Angus ribeye in plakken of aan een stuk gegaard, word nog even dubben en proberen Als side een aardappelgratin en een frisse salade. Tussengerecht zal een soort van toast pulledpork worden.

Ben benieuwd of jullie al plannen en idee?n hebben en deze natuurlijk willen delen.
 
Haha. Zo Bart, jij bent er vroeg bij.  ;)
Wij kijken altijd waar we zin in hebben.
Als het voor onszelf is kan het zomaar ribs worden of zo.
We laten ons dan leiden door lekkere trek en luiheid.  :D
Heerlijk is dat tijdens die "verplichte " feestdagen.
 
Moet ook nog "geoefend" worden he Rick
 
Hmm. Dan ga we dit weekend maar weer eens oefenen dan.
Voor kerst
=))
 
Standing rib roast duurt niet heel lang en ziet er erg goed.
 
barts zei:
Ben benieuwd of jullie al plannen en idee?n hebben en deze natuurlijk willen delen.

de rvs rookoven is een  kerst weekje  met rust.
en gewoon ouderwets vlees garen(wel slow) op gas enof in de electieke oven.
en natuurlijk dan ook binnen genieten van de whisky (buiten sigaartje :( )
 
Gelukkig ben ik niet de enigste die al over een kerst bbq sessie denkt  :D De plannen qua waar eten we zijn nog niet bekend.Maar als we thuis eten dacht ik aan lamsbout met honing rozemarijn/tijm saus en iets van rosevalt aardappels in de oven met knoflook.Gaan we ergens anders eten en neem ik wat mee,dacht ik aan MOINK,voornamelijk om de reden dat veel mensen niet weten wat het is.En belangrijker nog hoe het smaakt :)
 
ook hier al discussies over kerst hoor.... ik wil nou eindelijk wel eens de dormouse pate gaan maken, als ik dit jaar wel aan dormouse kan komen. maar dat heeft niks met de bbq van doen  ;)
en misschien dit jaar eens een alternatief peperkoeken huisje, ook niet van de bbq.
ik denk dat ik wel weer wat gevogelte ga roken of bbq-en, of misschien iets met een ree. ach ja, de plannen zijn altijd groter dan de magen...
 
Dagobert zei:
Gelukkig ben ik niet de enigste die al over een kerst bbq sessie denkt  :D De plannen qua waar eten we zijn nog niet bekend.Maar als we thuis eten dacht ik aan lamsbout met honing rozemarijn/tijm saus en iets van rosevalt aardappels in de oven met knoflook.Gaan we ergens anders eten en neem ik wat mee,dacht ik aan MOINK,voornamelijk om de reden dat veel mensen niet weten wat het is.En belangrijker nog hoe het smaakt :)

Die roseval doe ik vaak met olijfolie, gehakte knoflook en rozemarijn. De roseval, snij ik maar een keer door. Als ze klaar zijn, beetje vers gemalen zeezout erover en klaar. Smullen!
 
Marcel1973 zei:
Dagobert zei:
Gelukkig ben ik niet de enigste die al over een kerst bbq sessie denkt  :D De plannen qua waar eten we zijn nog niet bekend.Maar als we thuis eten dacht ik aan lamsbout met honing rozemarijn/tijm saus en iets van rosevalt aardappels in de oven met knoflook.Gaan we ergens anders eten en neem ik wat mee,dacht ik aan MOINK,voornamelijk om de reden dat veel mensen niet weten wat het is.En belangrijker nog hoe het smaakt :)

Die roseval doe ik vaak met olijfolie, gehakte knoflook en rozemarijn. De roseval, snij ik maar een keer door. Als ze klaar zijn, beetje vers gemalen zeezout erover en klaar. Smullen!
Dat is ook erg lekker,meestal is het even kijken naar de grote en dan in 2 of 3 delen.
Wat trouwens altijd goed doed met kerst is wild!Eend,zwijn,ree,fazant.Krijg er gewoon honger van  :D
 
Vorigjaar herten en wildzwijn sucade gegeten. Vaak te koop bij de Makro en niet duur. Wel zelf even de zeen verwijderen!!!
 
Konijn op kerstavond, porchetta op 1ste, pannenkoeken op 2de

2 keer traditie, 1 keer omdat het lekker is
 
ik ga voor een aantal kalkoenen aan het spit
 
Afgelopen jaar hebben ik en mijn zwager een beenham gerubt met magic dust en die gerookt op JD hout...

Een simpele honing/mosterd/whisky saus erbij (voor de kenners: een "beist" vanwege de zware winterse smaak)

Succesvol!
 
Even een klein zijspoor in dit topic...
Bij mijn zoontje (4 jaar) op school hebben ze een kerstdiner. Het is de bedoeling dat de ouders hiervoor wat (kleine) hapjes maken, die de miniheren en -dames dan tijdens hun kerstdiner kunnen nuttigen.
Iemand nog leuke idee?n hiervoor?
 
MOINKballs Dennis niet te groot voor de Kids en ook niet teveel werk. Misschien mini broodjes pulledpork ook leuk.
 
Ik heb een short kist gemaakt waar we deze dagen even op broeden:
Kalkoen
Gevulde kalkoen rollade
Lamsbout
Lambsrack
Steak
Turducken

De laatste gaat het waarschijnlijk niet worden als is al dat week van Lin zo zag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan