BasBQ
Beef en Steak

Keramische barbecue (ei) kopen

Dat zijn beiden hele mooie opties (heb ik goed aangeraden 😂)!

Voor beiden geldt ook dat ze heel goed uit te breiden zijn qua accessoires, zodat je langzaamaan steeds een beetje kan upgraden tot je uiteindelijk een functioneel zelfde kamado hebt als de duurdere modellen. Voor de masterbuilt gebruik je Kamado Joe onderdelen en de Monolith uiteraard van Monolith zelf.

Puntje in het voordeel vd Monolith: deze wordt geleverd met een platesetter in 2 halve manen ipv 1 stuk. Hierdoor kan je tegelijkertijd indirect én direct bbqen.

Waarom denk je dat de masterbuilt completer wordt geleverd? Als het komt door de aspook, deze zit ook bij de Monolith basic inbegrepen, evenals een as schep.
 
Laatst bewerkt:
De 2 halve manen is wel een groot voordeel,mocht je deze los moeten kopen zit je toch al snel op 100 euro

Verstuurd vanaf mijn CPH2069 met Tapatalk
 
Masterbuilt is identiek aan de rode Classic 1. Enkel een andere kleur. En bij de KJC1 krijg je dan nog een D&C en asla. Meer niet. In principe betaal je voor de KJC €100 meer dan de MB, maar zo een D&C kost al €120.

Met Monolith heb ik totaal geen ervaring.
 
Mag ik nog grill Bill in de groep gooien?
Zijn ook prima bbqs voor een hele nette prijs.

De eigenaar/importeur schijnt een hele enthousiaste gast te zijn die graag meedenkt.

Is volgens mij ook een bbq die uit de achterdeur van kamado Joe komt.
 
Ik heb enige tijd geleden met dezelfde overweging gezeten, alleen twijfelde ik tussen grill guru en masterbuilt.

Ik heb uiteindelijk voor de masterbuilt gekozen, puur omdat deze uit de Kj stal komt en de garantie is bewezen goed (heb er al eens gebruik van gemaakt). Ben er zee content mee! Zou niet anderen willen.

Overigens heb ik de masterbuilt uit Oostenrijk laten komen en hij stond voor 729 in mijn achtertuin. Toch weer 170 die je in je zakt steekt en aan accessoires uit kan geven. Heb nu een D&C en gietijzeren plaat en pizza plaat

Ps. Hij komt van een officiële Kj dealer of voor die prijs.
 
Ik heb enige tijd geleden met dezelfde overweging gezeten, alleen twijfelde ik tussen grill guru en masterbuilt.

Ik heb uiteindelijk voor de masterbuilt gekozen, puur omdat deze uit de Kj stal komt en de garantie is bewezen goed (heb er al eens gebruik van gemaakt). Ben er zee content mee! Zou niet anderen willen.

Overigens heb ik de masterbuilt uit Oostenrijk laten komen en hij stond voor 729 in mijn achtertuin. Toch weer 170 die je in je zakt steekt en aan accessoires uit kan geven. Heb nu een D&C en gietijzeren plaat en pizza plaat

Ps. Hij komt van een officiële Kj dealer of voor die prijs.
Wauw, is die deal er nog? Ik zie inderdaad 799 EUR in Oostenrijk. Zitten hier nog nadelen aan? Bijv met garantie of klantenservice (of gaat dit rechtstreeks met een NL afdeling?)
 
Laatst bewerkt:
Wauw, is die deal er nog?
Nu is die ‘gewoon’. 799 bij grillshop at. Daar komt dan nog verzenden bij.

Monolith heb ik geen ervaring mee.
Maar mocht je ervaringen zoeken over masterbuilt , er is hier een hele pagina:


Het fijne is dat alle Kj classic accessoire er ook op passen (mocht je alles van Kj ) willen, maar ik heb gewoon van keij de D&C en gietijzeren rooster gekocht, past perfect.
 
Nu is die ‘gewoon’. 799 bij grillshop at. Daar komt dan nog verzenden bij.

Monolith heb ik geen ervaring mee.
Maar mocht je ervaringen zoeken over masterbuilt , er is hier een hele pagina:


Het fijne is dat alle Kj classic accessoire er ook op passen (mocht je alles van Kj ) willen, maar ik heb gewoon van keij de D&C en gietijzeren rooster gekocht, past perfect.
Ik zie wel 55 eur verzending naar nederland. Dus totaal 854 eur. Voor 899 vanuit NL verstuurd bij die link van me. Voor die 45 eur doe ik dat denk ik toch wat liever.

Bedankt voor het draadje heel informatief!
 
@Visboer . Uiteraard kan ik niets zeggen over je budget en mogelijkheden. Wat ik wel proef dat je heel enthousiast op diverse
links en aanbiedingen aan het zoeken bent. Hou er rekening mee dat er ook nog wat accessoires bij komen om extra kunstjes te doen.
(skillet, DO, halfmoon roosters etc. net wat je wil)

Mijn advies. Ga eerst eens bij een goede bbq shop kijken, voelen en proberen en laten adviseren.
 
@Visboer . Uiteraard kan ik niets zeggen over je budget en mogelijkheden. Wat ik wel proef dat je heel enthousiast op diverse
links en aanbiedingen aan het zoeken bent. Hou er rekening mee dat er ook nog wat accessoires bij komen om extra kunstjes te doen.
(skillet, DO, halfmoon roosters etc. net wat je wil)

Mijn advies. Ga eerst eens bij een goede bbq shop kijken, voelen en proberen en laten adviseren.

Dat is wat mij ook is overkomen en kan ik iedereen kan aanraden.

Het gaat je wss meer kosten, maar dan ben je meteen compleet en kom je achteraf niet voor verrassingen.
 
Ik ben wel van mening dat een skillet niet meteen perse nodig is kan je ook stap voor stap aanschaffen, wel zijn een paar goede messen ook geen overbodige luxe,hoeven niet zo veel te kosten

Verstuurd vanaf mijn CPH2069 met Tapatalk
 
@Visboer Zowel Grill Guru als Bastard komen van 200Fahrenheit, dus garantie afhandeling zal gelijk zijn alleen de duur is misschien korter. Grizzly grill komt ook van dat bedrijf.

Die van de intratuin is waarschijnlijk gewoon een large. De diameter die ze geven is van de kamado zelf en niet het grill oppervlakte.
 
Goedemorgen allemaal,

Ben er eigenlijk uit dat ik voor de Masterbuilt wil gaan omdat dit Kamado Joe kwaliteit is. Alleen merk ik dat deze overal uitverkocht is, en waar die nog is is dit tegen hogere prijzen dan waar ze voor te krijgen waren (ook psychologisch dingetje om nu 900 EUR te betalen). Nu ben ik erachter gekomen dat Masterbuilt stopt met produceren.

Goedemorgen Diederik,
Bedankt voor je bericht.
Helaas zal de Masterbuilt Kamado niet meer op voorraad komen. De fabrikant is gestopt met het produceren van dit model. Wel hebben we de Kamado Joe Classic I momenteel voorradig: Kamado Joe Classic I - Vuur & Rook (vuurenrook.nl).
Een vriendelijke groet, best regards, mit freundlichen Grüßen,
Vuur en Rook


Dit vind ik wel een beetje eng m.b.t. levenslange garantie --> Blijven de onderdelen nog wel 'levenslang' verkrijgbaar? Ik wil straks niet alleen vervangingen van de dochterbedrijf Kamado Joe kunnen toepassen (zwarte onderkant en rode bovenkant...... ;)).

Accessoires kunnen altijd nog van de Kamado Joe natuurlijk...
 
Goedemorgen allemaal,

Ben er eigenlijk uit dat ik voor de Masterbuilt wil gaan omdat dit Kamado Joe kwaliteit is. Alleen merk ik dat deze overal uitverkocht is, en waar die nog is is dit tegen hogere prijzen dan waar ze voor te krijgen waren (ook psychologisch dingetje om nu 900 EUR te betalen). Nu ben ik erachter gekomen dat Masterbuilt stopt met produceren.

Goedemorgen Diederik,
Bedankt voor je bericht.
Helaas zal de Masterbuilt Kamado niet meer op voorraad komen. De fabrikant is gestopt met het produceren van dit model. Wel hebben we de Kamado Joe Classic I momenteel voorradig: Kamado Joe Classic I - Vuur & Rook (vuurenrook.nl).
Een vriendelijke groet, best regards, mit freundlichen Grüßen,
Vuur en Rook


Dit vind ik wel een beetje eng m.b.t. levenslange garantie --> Blijven de onderdelen nog wel 'levenslang' verkrijgbaar? Ik wil straks niet alleen vervangingen van de dochterbedrijf Kamado Joe kunnen toepassen (zwarte onderkant en rode bovenkant...... ;)).

Accessoires kunnen altijd nog van de Kamado Joe natuurlijk...
Ik zou me geen zorgen
Maken over die garantie. Wes nemen ze heel wat vervangonderdelen in voorraad. En als die op zijn, krijg je een compleet andere rode.
Teouwens, de classic 2 is ook bij regelmaat in het zwart te verkrijgen.
 
Ja klopt, dit is dus de laatste die hem nog op voorraad heeft..

En prijskaartje is dan ook wel het hoogste (900EUR tegenover sales van 650EUR in 2020 en 2021..)
Je gaat voorgaande jaren vergelijken. Die waaier gaat nu niet meer op. Bij deze dealer zit daar dacht ik nog een pakketje bij. Ik heb dat pakket destijds naar mijn goesting gezet.

Denk dat je psychologisch ff het bedrag opzij moet zetten, anders ga je op langere termijn mss wel spijt hebben.

Ik heb de KJC1 en heb wel een beetje spijt dat ik niet direct de 2 heb genomen.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je psychologisch ff het bedrag opzij moet zetten, anders ga je op langere termijn mss wel spijt hebben.

Ik heb de KJC1 en heb wel een veetje spijt dat ik niet direct de 2 heb genomen.

Hier sla je de spijker op zijn kop.

Je gaat een aankoop doen waar je minimaal 10/15 jaar van wil genieten, maar daar wil je minimaal geld aan uitgeven 🤔

Ik snap heel goed dat niet iedereen zijn budget hetzelfde is, maar wat is nu € 200,- meer in 10 jaar tijd?

Liever een maand balen van de uitgave dan de komende 10 jaar zeggen had ik maar……
Dat doet ook geen goed voor het plezier tijdens het gebruik waardoor de bbq uiteindelijk (zoals bij zoveel) op marktplaats beland.

Probeer dan voor 300/400 euro ergens een kopie te scoren en gebruik die de komende jaren lekker, dan weet je tegen de tijd dat die versleten is wat je wil en vooral wat je niet wil.
 
Hier sla je de spijker op zijn kop.

Je gaat een aankoop doen waar je minimaal 10/15 jaar van wil genieten, maar daar wil je minimaal geld aan uitgeven 🤔

Ik snap heel goed dat niet iedereen zijn budget hetzelfde is, maar wat is nu € 200,- meer in 10 jaar tijd?

Liever een maand balen van de uitgave dan de komende 10 jaar zeggen had ik maar……
Dat doet ook geen goed voor het plezier tijdens het gebruik waardoor de bbq uiteindelijk (zoals bij zoveel) op marktplaats beland.

Probeer dan voor 300/400 euro ergens een kopie te scoren en gebruik die de komende jaren lekker, dan weet je tegen de tijd dat die versleten is wat je wil en vooral wat je niet wil.
Hi Zzzjon, bedankt voor je bericht. Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat ik ergens vanavond de knoop doorhak!
Een kopie voor een large á 300 tot 400 eur is niet te krijgen, zit al weken op marktplaats ;-).
 
Hi Zzzjon, bedankt voor je bericht. Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat ik ergens vanavond de knoop doorhak!
Een kopie voor een large á 300 tot 400 eur is niet te krijgen, zit al weken op marktplaats ;-).

Ik doelde op deze Klik

Mijn zwager heeft hem ook en is er goed over te spreken.

Ik weet niet of hij nog verkrijgbaar is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan