BasBQ
Beef en Steak

Kan niet achter blijven, ballen op een plankje

 
 

Jaakke

Pitmaster
Berichten
763
Na al die verslagen over die lekker ballen van Frits kon ik niet achter blijven en heb ik ook maar een plankje uit de schuur getrokken.

300 gram rundergehakt, 2 eetlepels Big Bob Gibsons BBQ Rub en een paar plakjes bacon.
Plankje even 30 minuutjes in water laten weken en opgemaakt.

24193314731_346d9aeb5a_c.jpg


MiniMax klaar gezet op 200 graden, plankje er op gezet en roken maar.
24193314861_af6122244f_c.jpg


Na 20 minuutjes ballen ingesmeerd met Domi's Nr4 BBQ Saus en weer tien minuutjes later de platesetter er op en opnieuw in de saus gezet.
23649029313_197ecdf937_c.jpg


Laatste 5 minuutjes nog een plakje kaas smullen maar!
23649030063_a0c0344eb5_c.jpg


Super simpel maar wel erg lekker. Had wel meer verwacht van de rooksmaak van het cederhout.
Gaan we zeker vaker maken  :D
 
Lekker hoor! Mooi gedaan!
 
ik zou ook best wel in jou ballen willen happen  ;)
 
Jaakke zei:
een plankje uit de schuur getrokken.

Had wel meer verwacht van de rooksmaak van het cederhout.

mooi verslag  en foto s Jaakke,,en zal zeker best gesmaakt hebben
tof dat je de 1 bent die vermeld of de ceder smaak wel/niet te proeven is in de ballen van Frits.
want dat is toch wat je verwacht te proeven boven of liefst met al dat gepimpte dingen rondom en in die bal gehakt.

k ben nu na al die ballen copieen van Frits gevolgt te hebben ook wel eens benieuwd hoe ceder smaak in gehakt te brengen en ga dr mee aan de gang zeer binnenkort.

 
Misschien scheelt het als je de volgende keer de ceder plank direct boven de kolen laat liggen...
Die ik met zalm altijd, en dan proef ik het toch wel degelijk

Maar desalniettemin een mooi bordje hoor... lekker
 
Wat een goeie ballen heb jij.
 
Je ballen direct boven het vuur is niet handig. 8-}
 
DannyBikeBQ zei:
Misschien scheelt het als je de volgende keer de ceder plank direct boven de kolen laat liggen...
Die ik met zalm altijd, en dan proef ik het toch wel degelijk

Maar desalniettemin een mooi bordje hoor... lekker

Eerste 20 minuten heeft de plank boven het vuur gelegen. Daarna platesetter er tussen om te voorkomen dat de plank vlam gaat vatten.
 
Wat glanzen die sappige ballen van je mooi zeg!
 
Heerlijk die ballen van jouw B-). Eigenlijk zou je eens 4 halve ballen op het plankje moeten leggen en geen bacon aan de onderzijde. Denk dat je het cedarhout dan wel proeft.
 
McPeet zei:
Heerlijk die ballen van jouw B-). Eigenlijk zou je eens 4 halve ballen op het plankje moeten leggen en geen bacon aan de onderzijde. Denk dat je het cedarhout dan wel proeft.

Lins mini meat loafs op een plankje bedoel je :D

Gaan we wel een keer proberen.
 
Jaakke zei:
McPeet zei:
Heerlijk die ballen van jouw B-). Eigenlijk zou je eens 4 halve ballen op het plankje moeten leggen en geen bacon aan de onderzijde. Denk dat je het cedarhout dan wel proeft.

Lins mini meat loafs op een plankje bedoel je :D

Gaan we wel een keer proberen.
ja, die. Die dingen van Lin op een plankje :D
 
Lekker hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan