BasBQ
Beef en Steak

kamado mini van de blokker

G??n kamado van de blokker maar een 14 inch
Heb het gewaagd er 3 gaten in te boren, wat zeer gemakkelijk ging.
Ik heb online een schaal van 20cm doormeter gekocht om te gebruiken als hitteschild.

laatste foto zijn op maat gemaakte grillgrates voor de mini-kamado.

mini-kamado-mod (0).jpg
mini-kamado-mod (1).jpg

mini-kamado-mod (2).jpg
mini-kamado-mod (4).jpg

mini-kamado-mod (5).jpg
mini-kamado-mod (6).jpg

mini-kamado-mod (7).jpg
 
Poppoll zei:
G??n kamado van de blokker maar een 14 inch
Heb het gewaagd er 3 gaten in te boren, wat zeer gemakkelijk ging.
Ik heb online een schaal van 20cm doormeter gekocht om te gebruiken als hitteschild.

laatste foto zijn op maat gemaakte grillgrates voor de mini-kamado.

mini-kamado-mod (0).jpg
mini-kamado-mod (1).jpg

mini-kamado-mod (2).jpg
mini-kamado-mod (4).jpg

mini-kamado-mod (5).jpg
mini-kamado-mod (6).jpg

mini-kamado-mod (7).jpg
Ook nette oplossing!!
 
Poppoll zei:
G??n kamado van de blokker maar een 14 inch
Heb het gewaagd er 3 gaten in te boren, wat zeer gemakkelijk ging.
Ik heb online een schaal van 20cm doormeter gekocht om te gebruiken als hitteschild.

laatste foto zijn op maat gemaakte grillgrates voor de mini-kamado.

mini-kamado-mod (0).jpg
mini-kamado-mod (1).jpg

mini-kamado-mod (2).jpg
mini-kamado-mod (4).jpg

mini-kamado-mod (5).jpg
mini-kamado-mod (6).jpg

mini-kamado-mod (7).jpg
Mooi gedaan. Enkel oppassen dat de bouten de korf niet kapot drukken door uitzetting of krimp.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Brecht zei:
Mooi gedaan. Enkel oppassen dat de bouten de korf niet kapot drukken door uitzetting of krimp.

Bedankt voor de tip Heb de moeren niet aangedraaid zodoende is er speling.
 
Ik duim voor je dat het goed gaat.
Je leest nog wel eens over scheurtjes in deze constructie's.
En ik met mijn geluk, durf hier zeker niet aan te beginnen.
Maar het is best wel een slim idee van je, mooie hitteschild. ;)
 
Home made hitteschild van 2 terracotta potjes en terracotta schaal.
Daar bovenop ditect  de "kiphouder" zodat er voldoende ruimte is om kip te bereiden onder de deksel.

Kwam er wel achter dat door deze constructie het lastig is om de temperatuur goed hoog te krijgen door gebrek aan ruimte voor houtskool.

Uiteindelijk wel gelukt....
873541c7ef308c7e535f28588c933d73.jpg
4170833cc9ac61ef5cad17c689d97704.jpg
cb66df60ba30acfd1b8e636aaa4eec94.jpg
1820a5c701524234f77c7f51702e8e48.jpg
ceb2ab51530e699200d299cd837a6d6f.jpg


Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

 
Massimo75 zei:
Kwam er wel achter dat door deze constructie het lastig is om de temperatuur goed hoog te krijgen door gebrek aan ruimte voor houtskool.

Ik denk dat het voornamelijk komt door de kleine ruimte die er is tussen vuurschaal en (ingepakte) terracotta schaal...
 
Ceriel zei:
Massimo75 zei:
Kwam er wel achter dat door deze constructie het lastig is om de temperatuur goed hoog te krijgen door gebrek aan ruimte voor houtskool.

Ik denk dat het voornamelijk komt door de kleine ruimte die er is tussen vuurschaal en (ingepakte) terracotta schaal...
Thanks, gaan we het een keer met kleiner schaaltje proberen.

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

 
Heb hem inmiddels ook in huis! De bovenzijde van de vuurschaal is bij mij niet overal even hoog, dus het rooster ligt niet helemaal waterpas. Opzich niet heel problematisch, want hij werkt natuurlijk wel gewoon. Meer mensen die hier last van hebben?
 
Jasper944 zei:
Heb hem inmiddels ook in huis! De bovenzijde van de vuurschaal is bij mij niet overal even hoog, dus het rooster ligt niet helemaal waterpas. Opzich niet heel problematisch, want hij werkt natuurlijk wel gewoon. Meer mensen die hier last van hebben?
Nee bij mij is dit onderdeel ok

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

 
85dd6727f8493f481180aaa068892721.jpg
3dae0a5a06ed008f8cffcd779852297f.jpg


Klein hapje van de Blokkert: snack paprika gevuld met cheddar, daar omheen zelf gedraaid rundergehakt en daar omheen bacon. Pittig zoete glaze er over en smullen maar.
 
Jasper944 zei:
Heb hem inmiddels ook in huis! De bovenzijde van de vuurschaal is bij mij niet overal even hoog, dus het rooster ligt niet helemaal waterpas. Opzich niet heel problematisch, want hij werkt natuurlijk wel gewoon. Meer mensen die hier last van hebben?
Nee, ook mijn gietijzeren rooster ligt super stabiel.
 
933be2a5bbb4e547e6dffe2ecb9c09cd.jpg
862a5b6022cc5bd9b6e305ac961715d8.jpg


Restje pekingeend van gisteren, even in het kleine gietijzeren pannetje opwarmen, wrapje een paar seconden in de magnetron (sorry hier voor)... smeren en rollen en jammie smullen.
 
Oh ja hoor, die werkt echt perfect met de deflector. Een mooie Schweinesteak laten opgaren naar 80 graden kern, daarna even lekker afbakken. Gaat perfect op deze spotgoedkope kamado...

IMG_0995.jpg

IMG_0996.jpg

IMG_1001.jpg

IMG_1009.jpg

IMG_1010.jpg
 
VonJot zei:
Oh ja hoor, die werkt echt perfect met de deflector. Een mooie Schweinesteak laten opgaren naar 80 graden kern, daarna even lekker afbakken. Gaat perfect op deze spotgoedkope kamado...

Top!


 
BensBQ zei:
ziet er allemaal weer lekker uit op de mini kamado ;)

Nu jij nog vriend... je hebt de mini, dus daar moet wat interessants op worden gedaan. Ik kan het, dus jij al helemaal.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan