BasBQ
Beef en Steak

kamado mini van de blokker

Leuk om te lezen, zojuist ook het ikea tafeltje gekocht en van het weekend aan de slag!
 
43690e7e1bc2e78395d70aaf39525238.jpg

b2cb35ca23b04561ced4727509361b8f.jpg

d6fdeb43dfff70789895a3610613bb55.jpg
e0bb9cf61bdd6d563c269bf0fdae9858.jpg
a8266812ddcb4e69ba640d51adcc407d.jpg
4d05a5def2bdea62b28f576ca2e8e6c4.jpg


Bijna BereMOINKhap van de Blokkert... aangebakken uitjes, omwikkeld met rundergehakt omwikkeld met bacon... en dat dan met pittige pindasaus.

Wat kan het leven mooi zijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zeldzame bal :-/, lijkt me erg lekker ;)
 
Hans zei:
Zeldzame bal :-/, lijkt me erg lekker

Ja helemaal goed.

Wel een crime om die ui in het gehakt te krijgen, die is erg glibberig van de olie. Maar met beleid komt dat goed.

Ik had 6 spiesen, de rest gaat morgen op de Blokkert


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Hans zei:
Ach reviews, je moet je er niet te veel door laten beinvloeden.

En iemand die een product gekocht heeft en daar jaren mee werkt (zoals je bij een kamado toch mag verwachten) zal geen review meer schrijven.

....

Welles!

Na twee jaar intensief gebruik ben ik nog steeds super tevreden er mee. In de zomermaanden is hij om de dag in gebruik geweest, daar buiten ook regelmatig. Ik heb ook een grote kamado, die eigenlijk vrij weinig aan gaat, want dat kleine eitje is zo gemakkelijk.

Eerlijk is eerlijk... het is hier een tweepersoons huishouden, dus het gaat altijd om beperkte hoeveelheden. Wel weer grote eters, dus ruime beperkte hoeveelheden.

Ik heb hem het hele jaar door buiten staan, en er zit 1 plekje roest op de kap bij de margrietschijf. Dat zou ik kunnen bijtippen. Ook bij diverse schroeven zit een spoortje roest, maar niet alarmerend.

Het vilt zal binnenkort vervangen moeten worden, dat heeft veel te lijden gehad bij het affakkelen van diverse picanha?s. Maar na twee jaar intensief gebruik is dat te verwachten.

Verder ziet hij er na afnemen van stof aan de buitenkant nog best goed uit.

Aan de binnenkant zit roet. Geen scheuren, geen barsten, geen andere ellende. Niets maar dan ook niets op aan te merken.

Ik gebruik deze mini kamado voor zowel snelle als langzame bereidingen, na wat omzwervingen heb ik gekozen voor een gietijzeren pannetje als deflector bij low and slow. Dit werkt als een tierelier, acht uur op 110 zonder moeite of bijvullen. Dus een procureur van een krappe twee kilo is goed te doen.

Ik heb hem nog nooit hoger dan een 250 graden gestookt, want ik eet geen pizza. Wel heb ik hem gebruikt als warmtebron voor diverse skillets en een hele kleine DO. Met het verwachte effect, geen probleem.

Conclusie: ongelofelijk veel waar voor je geld. Afgezien van vuil en een ietsiepietsie roest nog als nieuw na twee jaar fanatiek gebruik. En dat voor dat bedrag.

Ze zijn natuurlijk niet meer nieuw te koop, maar wellicht tweedehands, je kunt er geen buil aan vallen. Gewoon DOEN!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
 

TepZeppi

Kooltjesharker
Berichten
163

Het kan nog gekker… de Blokkert is nog steeds in gebruik, en wel volop.

Het Bekvam tafeltje is door weer en wind inmiddels vergaan, en verhuisd naar de vuilnishoop. Dus de mini staat nu op zijn standaardje in mijn buitenkeukentje.

Het houten handvat zat los, daar heb ik nieuwe schroeven in gedraaid. En tot mijn schrik had ik het gietijzeren rooster niet opgeborgen voor de winter, heb ik moeten borstelen en re-seasonen.

Verder nog steeds geen scheurtje of barstje, honderden keren gebruikt in de afgelopen zes jaar. Beetje roest bij sommige schroefjes maar dat is te verwachten.

Och ja, het vilt zal dit jaar wel weer moeten worden vervangen, leuk klusje voor het weekend.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Hier is alleen het bovenblad gescheurd van de bekvam maar ik had het tafeltje ook in de lak gezet onderstel is nog steeds als nieuw.

De Blokker kamado volop gebruikt nu liep ik deze week tegen een grizzly grills elite compact aan nieuw dus die gaat de Blokker kamado vervangen. Gelijk een nieuw groter blad erop schroeven.

De Blokker kamado de verkoop in.

Nog steeds is de bbq heel netjes top kwaliteit.

Dankzij dit eerste kamado eitje staat er nu inmiddels ook een kj3
 
Terug
Bovenaan Onderaan