BasBQ
Beef en Steak

kamado mini van de blokker

Qlutser zei:
@vonjot mag ik vragen waar je het terracotta schaaltje vandaan hebt?
Ik ben er zelf naar op zoek gegaan maar van deze maat heb ik ze nog niet gevonden.
Inderdaad tuincentrum. Onderschaaltjes van buitenpotten...
 
Haha Ben, daar is die twee voor de prijs van ??n actie voor.  Kun je tenminste twee stukken vlees tegelijk grillen.

Elk stuk zijn eigen minitje.
 
TepZeppi zei:
Haha Ben, daar is die twee voor de prijs van ??n actie voor.  Kun je tenminste twee stukken vlees tegelijk grillen.

Elk stuk zijn eigen minitje.

Haha Rob, daar heb je gelijk in, toch maar voor de Weber gekozen
ba72dc04ba0c5cfd1bbee6de79c86899.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
BensBQ zei:
TepZeppi zei:
Haha Ben, daar is die twee voor de prijs van ??n actie voor.  Kun je tenminste twee stukken vlees tegelijk grillen.

Elk stuk zijn eigen minitje.

Haha Rob, daar heb je gelijk in, toch maar voor de Weber gekozen
ba72dc04ba0c5cfd1bbee6de79c86899.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:-/ ze liggen daar op zelfde formaat rooster als op de Kamado Mini haha
 
martinusz zei:
BensBQ zei:
TepZeppi zei:
Haha Ben, daar is die twee voor de prijs van ??n actie voor.  Kun je tenminste twee stukken vlees tegelijk grillen.

Elk stuk zijn eigen minitje.

Haha Rob, daar heb je gelijk in, toch maar voor de Weber gekozen
ba72dc04ba0c5cfd1bbee6de79c86899.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:-/ ze liggen daar op zelfde formaat rooster als op de Kamado Mini haha

dat rooster past niet in een kamado mini, had ik al geprobeerd  ;)
 
BensBQ zei:
martinusz zei:
BensBQ zei:
TepZeppi zei:
Haha Ben, daar is die twee voor de prijs van ??n actie voor.  Kun je tenminste twee stukken vlees tegelijk grillen.

Elk stuk zijn eigen minitje.

Haha Rob, daar heb je gelijk in, toch maar voor de Weber gekozen
ba72dc04ba0c5cfd1bbee6de79c86899.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:-/ ze liggen daar op zelfde formaat rooster als op de Kamado Mini haha

dat rooster past niet in een kamado mini, had ik al geprobeerd  ;)

Was maar geintje  :D maar die 4 burgers hadden er natuurlijk wel opgepast  :p
 
VonJot zei:
Qlutser zei:
@vonjot mag ik vragen waar je het terracotta schaaltje vandaan hebt?
Ik ben er zelf naar op zoek gegaan maar van deze maat heb ik ze nog niet gevonden.
Inderdaad tuincentrum. Onderschaaltjes van buitenpotten...
Bij het lokale tuincentrum waren ze niet meer op voorraad vandaar dat ik had gehoopt dat jullie ze elders vandaan hadden gehaald. Dan maar even geduld tot ze er weer zijn...
:(
 
martinusz zei:
BensBQ zei:
martinusz zei:
BensBQ zei:
TepZeppi zei:
Haha Ben, daar is die twee voor de prijs van ??n actie voor.  Kun je tenminste twee stukken vlees tegelijk grillen.

Elk stuk zijn eigen minitje.

Haha Rob, daar heb je gelijk in, toch maar voor de Weber gekozen
ba72dc04ba0c5cfd1bbee6de79c86899.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:-/ ze liggen daar op zelfde formaat rooster als op de Kamado Mini haha

dat rooster past niet in een kamado mini, had ik al geprobeerd  ;)

Was maar geintje  :D maar die 4 burgers hadden er natuurlijk wel opgepast  :p

Als ze klaar zijn wel  ;) kijk op https://www.facebook.com/BensBQ/videos/535689460109519/ of op https://www.instagram.com/p/BZDU5t2DddF/?taken-by=bensbq9968 voor een mini video  B-)
 
Hoi Ben.

Ik vind dat je heerlijke burgers wel heel hard slinken tijdens de bereiding.  =))
 
BensBQ zei:
Hans zei:
Hoi Ben.

Ik vind dat je heerlijke burgers wel heel hard slinken tijdens de bereiding.  =))

vet balletje vrees ik  :D :D :D


Maar goed dat het er uitlekt, heeft m'n di?tiste ook niets om op me te mopperen. :D
 
Hans zei:
BensBQ zei:
Hans zei:
Hoi Ben.

Ik vind dat je heerlijke burgers wel heel hard slinken tijdens de bereiding.  =))

vet balletje vrees ik  :D :D :D


Maar goed dat het er uitlekt, heeft m'n di?tiste ook niets om op me te mopperen. :D

en zonder vet erin geen vlammen  :) was een supermarkt balletje, hamburger kruidjes van Verstegen erin en vlammen. Ik dacht laat ik de camera ook maar aanzetten en we zien het wel, heb nog veel meer beelden maar weet niet of ik er een video van maak.  B-)
 
[quote author=Qlutser]
Bij het lokale tuincentrum waren ze niet meer op voorraad vandaar dat ik had gehoopt dat jullie ze elders vandaan hadden gehaald. Dan maar even geduld tot ze er weer zijn...
:([/quote]
Ik weet niet waar je woont, maar die van mij komen uit Beek en Donk (tussen Helmond en Den Bosch).
 
2bd8a8fee4b1221b5fb34ae57d514cf7.jpg
c65573e378b8b1b8b81640123220ac39.jpg

Klein voorgerechtje op de mini kamado: gerookte wilde eend, met artisjokhart en een dressing van ahornsiroop met frambozenbalsamico. Een toppertje.

De eendenfilet op 110 graden roken (wat kersenhout) tot een kerntemperatuur van een graad of 54, en dan af laten koelen. Dunne plakjes snijden en om de artisjok heen rollen en fixeren met een prikker. Daar over een theelepel van de dressing... waanzinnig lekker.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
a05eeee4fcf03ff41c94607e9cfab68c.jpg
dd65ba0308b726f0521d16a0ffd1ef1a.jpg


Picanha van de Blokker mini kamado.

Natuurlijk met chimichurri, staat even niet op de foto.

Met de Blokker mini kamado kun je meer dan je denkt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Voor BensBQ: https://youtu.be/qVNvFLWf7U4

Die houdt wel van een vlammetje of wat.

Picanha even schoongemaakt van onnodige vliezen enz. Daarna vetlaag ruitvormig ingesneden, flink gezouten. De onderkant gepeperd en gezouten en  op de mini kamado indirect tot 48 graden kern gebracht. Daarna de picanha even onder de alufolie gelegd en de kamado ingericht voor directe hitte.

Hier komen de spectaculaire taferelen... de picanha even stevig aangekorst op directe hitte, ook de vetkant. En dan is hij mooi ros?, en super lekker. Met chimichurri, de perfecte saus hier voor.

Hier hoort natuurlijk een stevige rode wijn bij. Een Bordeaux ligt dan voor de hand, maar ik heb er zelf een dikke Bourgogne (pinot noir) bij gedronken die me prima beviel.
 
En weg was die vilt.  :D  B-)

De originele (zwarte) vilt is trouwens zo weg, beter investeren in een Nomex/BGE vilt.

Wel jammer dat de rand zo smal is van een kleine Kamado, bij mijn 14" is de rand waar de vilt op kan 15mm. De vilt die ik heb gevonden is 19mm en zal dus een stuk(je) naar buiten moeten hangen.
 
BensBQ zei:
c9e09686f11dbcab4b32930b2f13b268.jpg
1e1b8c777a973cc19a15605380b7916d.jpg
a99af8a6c33ad91f6814018032504cbe.jpg


Heb ff wat screenshots gemaakt Rob lekkere beelden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Mooi vuurwerk, we blijven toch altijd pyromaantjes. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan