BasBQ
Beef en Steak

kamado mini van de blokker

Kalimero zei:
Heb je misschien wat meer info/foto's over de metalen strip die je hebt gemaakt, zier er erg fraai uit en zou ook zoiets willen maken.
Het metaal ziet er ook vrij dik uit, zelf geplooid.?
Ik heb gehard aluminium gebruikt, smeltpunt 675 graden C. Inderdaad zelf geplooid, is wel wat werk omdat je het niet op de vuurkamer zelf kunt buigen en kloppen. Dus heel veel meten, ruimte meenemen voor uitzetten (zie de gaatjes in de buigingen onder de schotel) en vooral het gelijk houden aan de bovenrand van de vuurkamer. De twee strips met een stalen klinknagel aan elkaar gemaakt zodat er nog wel ruimte is om ze onderling te bewegen. Twee hamers, twee tangen en wat geduld doen de rest...

IMG_0946.jpg
 
Hier net met een vijl bezig geweest, ging vrij gemakkelijk eigenlijk, nu liggen de beugels dus in de rand, oftewel niet meer erop maar gelijk.

Eerst:
full.jpg


Nu:
full.jpg
 
Oeps, geen problemen als het heet wordt?  :-?
 
martinusz zei:
Hans zei:
Oeps, geen problemen als het heet wordt?  :-?
Wat voor problemen?


Je leest wel eens iets over scheuren en barsten of zo en als je zelf al een beginnetje maakt?
Ik roep maar wat hoor, geen ervaring of zo.
 
martinusz zei:
Hans zei:
martinusz zei:
Hans zei:
Oeps, geen problemen als het heet wordt?  :-?
Wat voor problemen?


Je leest wel eens iets over scheuren en barsten of zo en als je zelf al een beginnetje maakt?
Ik roep maar wat hoor, geen ervaring of zo.
Zal wel meevallen, heb het gevijld dus geen scheuren of iets dergelijks.


O.K.
Ik duim voor je.  ;)
't zal ook best wel goed gaan.
 
Hoi Ben.

Mag ik vragen waarom niet?
 
Hans zei:
BensBQ zei:
Hans zei:
Hoi Ben.

Mag ik vragen waarom niet?

ben er erg blij mee, vind hem wel stoer  B-) maar is toch wel een beetje klein denk ik  :)

O.K.
Ik schrok al, dacht dat hij nu al stuk was.

nee haha, maakte vandaag Italiaanse bollen (2 stuks) met 4 burgers van 125 gram, soort van bic mac, gaat niet passen op een kamado mini  :(
 
BensBQ zei:
Hans zei:
BensBQ zei:
Hans zei:
Hoi Ben.

Mag ik vragen waarom niet?

ben er erg blij mee, vind hem wel stoer  B-) maar is toch wel een beetje klein denk ik  :)

O.K.
Ik schrok al, dacht dat hij nu al stuk was.

nee haha, maakte vandaag Italiaanse bollen (2 stuks) met 4 burgers van 125 gram, soort van bic mac, gaat niet passen op een kamado mini  :(

maar die burgers op de weber vlamde lekker  :)
 
BensBQ zei:
Hans zei:
BensBQ zei:
Hans zei:
Hoi Ben.

Mag ik vragen waarom niet?

ben er erg blij mee, vind hem wel stoer  B-) maar is toch wel een beetje klein denk ik  :)

O.K.
Ik schrok al, dacht dat hij nu al stuk was.

nee haha, maakte vandaag Italiaanse bollen (2 stuks) met 4 burgers van 125 gram, soort van bic mac, gaat niet passen op een kamado mini  :(


Tja, ruimte is al snel een probleem bij een kleine Q.
Daar worstel ik ook wel eens mee, vooral als ik meerdere dingetjes wil grillen. :(
 
VonJot zei:
Kalimero zei:
Heb je misschien wat meer info/foto's over de metalen strip die je hebt gemaakt, zier er erg fraai uit en zou ook zoiets willen maken.
Het metaal ziet er ook vrij dik uit, zelf geplooid.?
Ik heb gehard aluminium gebruikt, smeltpunt 675 graden C. Inderdaad zelf geplooid, is wel wat werk omdat je het niet op de vuurkamer zelf kunt buigen en kloppen. Dus heel veel meten, ruimte meenemen voor uitzetten (zie de gaatjes in de buigingen onder de schotel) en vooral het gelijk houden aan de bovenrand van de vuurkamer. De twee strips met een stalen klinknagel aan elkaar gemaakt zodat er nog wel ruimte is om ze onderling te bewegen. Twee hamers, twee tangen en wat geduld doen de rest...

IMG_0946.jpg
@vonjot mag ik vragen waar je het terracotta schaaltje vandaan hebt?
Ik ben er zelf naar op zoek gegaan maar van deze maat heb ik ze nog niet gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan