BasBQ
Beef en Steak

kamado mini van de blokker

Heb ook deze Kamado besteld, samen met mijn buurman :)

Heb zelf een heat deflector gemaakt van een 20cm gijtijzeren pannetje, en een bbq tafel :)

full.jpg


full.jpg


Tot nu toe erg tevreden erover! Uren stabiele temperatuur gaat makkelijk  B-)
 
NICE!!!
 
980b165693607a9e23c739926bd386cd.jpg


Ligt er wat losjes op, maar werkt wel. BB plate setter small. Nu ook nog een gietijzeren rooster en hij is compleet.
 
Heeft wel tot gevolg dat het rooster omhoog komt.... naar. Misschien sleuven vijlen, of toch maar wat knutselen. De deflectorsteen zelf is wel perfect.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
TepZeppi zei:
Heeft wel tot gevolg dat het rooster omhoog komt.... naar. Misschien sleuven vijlen, of toch maar wat knutselen. De deflectorsteen zelf is wel perfect.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Je zou ook beugeltjes aan of onder de steen kunnen maken, dan zou het rooster gewoon weer op de pot steunen. (al vind ik dat ook al wiebelig trouwens)
 
Past ook niet. Maar ik heb wel iets verzonnen, ga ik morgen eens uitproberen. Gietijzeren rooster van BB mini past wel precies
a3e6f45a9d2f4dffd326464a9e26f008.jpg
 
TepZeppi zei:
Past ook niet. Maar ik heb wel iets verzonnen, ga ik morgen eens uitproberen. Gietijzeren rooster van BB mini past wel precies
a3e6f45a9d2f4dffd326464a9e26f008.jpg
Mooi man, was bang om geen gietijzer rooster te kunnen vinden voor dit formaat, maar dus toch wel!
 
http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/kamado-mini-barbecue en voor de liefhebber nu ook weer per 1 te bestellen.

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

 
Gearriveerd!
Hier even in de tijdelijke opstelling, van het voorjaar maar mooi hoekje in de tuin knutselen .
dba4f9a8444037b93301aaabb173a375.jpg
269b4d1d742b7ab1b516b2a6010e6351.jpg


Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

 
En de eerste low&slow sessie op de Blokker mini kamado is begonnen. Shortribs in dit geval. Inclusief mijn home made deflector contraptie, en lijkt te werken.

979d7a8095f7fb2090c1f64be24dcff5.jpg
 
De resultaten zijn binnen... met een eenvoudige hack kan de deflector steen van de Bastard mini worden gebruikt in de Blokker mini kamado.

Dit kreng gebruiken als houtskool mandje, daar de steen op en klaar.
31af4ca5a09cbdafbfe6a335de8e20e3.jpg


Werkt als een tierelier. Ik heb mijn dunbevleesde shortribs er een uurtje of zes op gehad bij ongeveer 110 (even een extra rooster thermometer er in om te controleren, en was nagenoeg identiek aan de dome temperatuur) en ze waren  perfect. De stukjes kersenhout gaven een mooie rookring, en nog m??r smaak.... echt fenomenaal.

f7de83f0bc9198c7bb9c25fdd3c75975.jpg



Ik heb dus de gietijzeren schijf met gaten er uit gelaten, en die schoorsteenbeveiliger slash houtskoolmand er gewoon in laten zakken. Dit zorgt wel voor wat meer troep bij de luchtinlaat, maar niet idioot veel. Hangt van de houtskool af lijkt me.

Ik ben verrast over de performance van dit dingetje, de houtskool was na zes uur pas voor een derde op. Makkelijk in te regelen ook. Ben benieuwd naar de high & fast ervaringen van anderen, want voorlopig moet mijn exemplaar nog een paar keer niet te heet.
 
En toch... De self-made deflector werkt perfect. 2 stripjes ijzer, en een keramisch bordje van 19cm. Kruis maken van de 2 strips, klein boutje om ze bij elkaar te houden. Bovenkant bordje gelijk gehouden met bovenkant brandkamer; het rooster ligt dus niet hoger. Rondom 1 cm ruimte voor de trek. Zowel high&fast (200+) als low&slow (110-120 constant) uitstekend haalbaar voor langere tijd. En kost bijna niets!
Wel even het bordje inbranden, dus een paar uur langzaam verhitten tot zover het gaat, daarna weer langzaam afkoelen. Dit om te voorkomen dat hij barst!
Voor gebruik inpakken in alufolie voorkomt veel schrobwerk...

IMG_0945.jpg
 
VonJot zei:
En toch... De self-made deflector werkt perfect. 2 stripjes ijzer, en een keramisch bordje van 19cm. Kruis maken van de 2 strips, klein boutje om ze bij elkaar te houden. Bovenkant bordje gelijk gehouden met bovenkant brandkamer; het rooster ligt dus niet hoger. Rondom 1 cm ruimte voor de trek. Zowel high&fast (200+) als low&slow (110-120 constant) uitstekend haalbaar voor langere tijd. En kost bijna niets!
Wel even het bordje inbranden, dus een paar uur langzaam verhitten tot zover het gaat, daarna weer langzaam afkoelen. Dit om te voorkomen dat hij barst!
Voor gebruik inpakken in alufolie voorkomt veel schrobwerk...


Heb je misschien wat meer info/foto's over de metalen strip die je hebt gemaakt, zier er erg fraai uit en zou ook zoiets willen maken.
Het metaal ziet er ook vrij dik uit, zelf geplooid.?
 
Terug
Bovenaan Onderaan