BasBQ
Beef en Steak

Kamado joe classic 3

 
 

SpooN_05

Kooltjesharker
Berichten
191
Vandaag heb ik de kamado joe classic 3 in ontvangst mogen nemen.
Deze was al voorgemonteerd

Nu heb ik wel wat enkele vraagjes.
*Heb op filmkes gezien dat de dome op verschillende hoogtes kan blijven staan. Dat is bij mij niet het geval.
*Er zit veel spatie tussen de stukken van de vuurkorf en ook tussen de grillbasis
*heb ook het gevoel dat de onderste luchtschuif wat scheef is gemonteerd.
*de onderste vilt steekt verder over dan de bovenste vilt

20211126_174425.jpg


20211126_175421.jpg


20211126_175358.jpg


20211126_175455.jpg


20211126_175502.jpg


20211126_181144.jpg
 
Niemand die mij kan helpen?
Een beetje dan.

het niet helemaal recht zitten van de lucht-schuif heb ik ook, lijkt me normaal.
image.jpg

image.jpg


het lijkt me sowieso dat het niet anders gaat om iets rechts op iets ronds/eivormig te monteren.

het fiber zit bij mij ook niet 100 % recht, hoeft ook niet, is 2 cm breed.
image.jpg


Mbt het openstaan kun je het scharnier afstellen met de grote moer aan de binnenzijde.
image.jpg


RTFM, zeggen wij dan.

het niet helemaal aansluiten van de vuur schaal herken ik dan weer niet, bij mij zaten ze allemaal netjes uitgelijnd (voor zover ik me kan herinneren)
zit de rvs ring er wel netjes op?

hopelijk beantwoord dit een aantal van je vragen
 
Bedankt. Daar kan ik al wat mee.
Kun je eens een fotoke posten van u firebox
 
Ik kan nu geen foto maken maar onderstaande foto heb ik gemaakt toen hij voor de eerste keer aanging.
161FF155-CF87-457E-B569-F45E82DC190D.jpeg
 
Heb al wat aan de dome geprutst en vind de sweetspot niet. Als hij op elke stand blijft openstaan dan zakt hij wat als hij volledig openstaat. En andersom
 
9AC15693-85B1-4B31-B174-70D39927E9FD.jpeg
Ik weet niet of je nu verschil ziet? Deze heb in nu 2w in gebruik. Maar het klopt als je goed gaat kijken zit niet alles even recht. Tot nu toe kan ik met dit koude weer de temperatuur heel goed in balans krijgen. De eerste 3-2-1 sparib zij heel goed gelukt. Gister voor het eerst kip op spit.
Weer of geen weer het werkt zoals het moet werken. (Wel een beetje vocht achter de thermometer. Maar deze krijg ik nieuw:)
Tot nu toe blij met de koop. Van de zomer bezig met een buitenkeuken waar deze Joe een mooi plekje krijgt 😁


1A3FB2D3-82E2-42B5-A5F8-2926CCCF0DBB.jpeg


EAC262BA-6BA6-4D16-B34A-EA76D74C74F6.jpeg


B46C182C-5B8F-4271-9E3F-FCA2E776A57C.jpeg


C0D1B429-5A74-425A-8B5A-D8E1D1FD2FFC.jpeg
 
Ik begrijp niet waarom je zo gefocust bent op het blijven staan van het deksel, als die open mooi blijft staan, dicht mooi afsluit en zonder al te veel moeite open gedaan kan worden zie ik niet in waarom je daar nog je tijd moet gaan instekken om die te gaan afregelen opdat hij in elke positie zou blijven staan. Imo gebruik je toch maar 2 standen aan een deksel, namelijk open of dicht.
 
Dat is gewoon een tik van mij. Als ze het zo verkopen moet het ook zo werken. Hoe stom het ook is.
Op die manier kan ik je begrijpen. Hoewel ik er liever mee aan de gang zou gaan dan er te zitten aan sleutelen.
 
Heb hem juist toch even opgestart en een paar hamburgers voor de kinderen op gedaan en voor mij een steak.


Iemand nog wat tips and tricks.
Heeft er iemand een idee hoe lang het duurt voor dat de kolen uit zijn wanneer je de schuiven toe doet?

De topvent staat wat los op de dome, als ik die volledig openschuif kantelt die naar 1 kant
 
De topvent staat wat los op de dome, als ik die volledig openschuif kantelt die naar 1 kant
Paar keer goed gebruiken en het vet zorgt ervoor dat die wel op zijn plaats blijft staan. Ten aanzien van het uitgaan tja redelijk snel. Als ik na ongeveer een half uurtje het houtskool dan zie ik niets meer gloeien. Het duurt alleen erg lang voordat de kamado afkoelt maar dat is logisch.
 
Over de vuurschaal en de luchtschuif zou ik me geen zorgen maken. Je deksel moet inderdaad op iedere hoogte open blijven staan. Dit kan je stellen met een schroef aan de achterzijde dacht ik.
Maar ben je ontevreden zou ik gewoon contact opnemen met de verkoper.
 
Idd de kolen braden na een klein half uurtje niet meer.
Ben na een uurtje of 4 even gaan voelen aan de joe en hij/zij voelde nog warm aan.

Denk niet dat het met vet opgelost gaat geraken. Ik denk dat er gewoon te weinig rubber/gasket tussen zit.
 
Als dat het geval is, foto te maken en mail sturen naar Kamado Joe en ze zullen je een nieuwe sturen.
 
Die vuurschaal staat gewoon los in de base, die kan je dus gewoon zelf recht schuiven. misschien even opnieuw opbouwen om hem echt netjes recht te zetten. Die losse topvent heb ik ook, maar ik heb er geen last van eerlijk gezegd.
 
En waar steunt bij u dan de vuurschaal op?

Op de ronde basis waar je ook de aslade inschuift?
Of op de 5 aparte delen van de amp firebox?
 
Die AMP firebox noem ik de vuurschaal, die vijf delen rusten op dat stuk waar ook de aslade in schuift. Het kolenmandje rust met de drie pootjes aan de onderkan op de vijf delen van de AMP firebox bij mij.

Heb de amp ook al eens opnieuw gebouwd maar krijg altijd dit:Bekijk bijlage 31736
Dit kan volgens mij geen kwaad hoor, het ziet er wel een beetje krom uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan