BasBQ
Beef en Steak

Kamado joe classic 3

Ziet er idd wel krom uit. Heb een mailtje gestuurd naar kamado joe nederland. Ben is benieuwd hoe lang het duurt voor ik antwoord krijg.

Heeft die pootjes??? Dat heb ik niet gezien. Zal ik is moeten bekijken. Maar zo te zien is het bij u hetzelfde als bij mij.

Bedankt voor de reactie
 
Heb ondertussen al een mailtje terug gehad en het kan geen kwaad
Zou ik ook zeggen.
BBQ van 2300 euro, mag toch wel iets mooier passen lijkt me.
Vooral omdat anderen het hier laten zien dat het wel kan..
 
Heb afgelopens weekend de big Joe een keer helemaal schoon gemaakt aan de binnenkant en een paar fototjes voor je geschoten.
83343770-0E7E-4A58-B740-B2647906F150.jpeg

67AE6721-473B-40E8-84D2-3190EE9ED93B.jpeg

2961E95A-C005-4922-84C7-0131B7246676.jpeg
 
Iedereen laat een mooie firebox zien en ik krijg zo ne kromme.
Denk niet dat ze het gaan omwisselen. Had al naar kamado joe gemaild en ze zeiden dat het geen kwaad kan
 
@SpooN_05 de foto's vertekenen misschien maar het lijkt erop dat je firebox elementen niet netjes los liggen van de zijkant. Het lijkt erop dat je element te ver achterover ligt waardoor je dus die gekke kier krijgt. Een handige tip voor het opbouwen van de firebox is stukjes krantenpapier (of keukenpapier) achter de elementen van de firebox steekt. Dan kan je ze namelijk redelijk makkelijk goed verdelen om ze dan goed vast te zetten in de ring.

Ook niet onbelangrijk is dat de middenring waar de aslade ingaat netjes in het midden staat.

Uiteindelijk kan het zijn dat de firebox in elkaar geschoven niet super mooi in het midden staat, maar dat is niet echt een probleem.

Check ook even of je firebox ring wel mooi vlak is, anders kan die niet alle elementen mooi opsluiten. Die van mij heb ik na een paar maanden moeten vervangen bv omdat de ring was kromgetrokken.
 
Heb de firebox al 2 keer opnieuw in elkaar gestoken. En krijg altijd die kromme spleten.

De middenring heb ik wat meer int midden gezet zodat de elementen wat meer van de kant afkomen.

De firebox ring heb ik nog niet nagekeken.
Dat zal ik morgen is doen.

De basket zet je dan gewoon los in de firebox? Want heb het gevoel dat niet alles even recht is.

Heb net een mailtje van kamado joe terug gehad. Ze ruilen het niet omwille dat het niks aan de werking van de kamado doet.

Ik zoek ook nog een klein beetje vilt omdat de control tower naar een kant kantelt als ik deze open zet.
 
Dat van die werking van die firebox begrijp ik wel, er zitten tenslotte ook gaten in voor luchttoevoer dus die kiertjes helpen daarbij zelfs. Maar als het je stoort is het best vervelend natuurlijk!

Je kunt die topvent misschien nog draaien ten opzichte van de dome waardoor die niet open schuift als de deksel omhoog komt bij openen? Dat werkt bij oudere margrietschijven ook prima. Ik hoop voor je dat het helpt!
 
De topvent valt niet open als ik de dome open doe. Hij kantelt gewoon als ik die volledig open draai. Dus het bovenste deel komt dan tegen de dome.

Ik stuur de mail naar kamado joe nederland en ik krijg in het engels het antwoord

KJ-KT Kontrol Tower Top Vent4_bew.png
 
Bedoel je dat het draaibare deel tegen de dome aankomt?
wellicht je de het schroefje waar hij mee bevestigd is vaster kunt zetten.
Dat je in het Engels antwoord krijgt klopt, krijg ik ook.
 
Hij kantelt gewoon als ik die volledig open draai. Dus het bovenste deel komt dan tegen de dome.

Dus hij zit niet genoeg vast geklemd op de schoorsteen begrijp ik? Dat zou je met een randje vilt kunnen oplossen inderdaad. Woon je in de buurt van Leiden? Ik heb nog wel een eindje vilt liggen.
 
Hmm viel me vandaag idd ook op dat de klantenservice in het engels is. Had een service verzoek ingediend omdat een wieltje van het onderstel is afgebroken. Kreeg ook in het engels antwoord. In Engeland zat al het hoofdkantoor voor Europa, misschien dat ze het Nederlandse kantoortje gesloten hebben.
 
Bedankt, maar ik woon in antwerpen. Dus dat is wel even rijden naar leiden.
Zit idd niet goed geklemd op de schoorsteen.
 
Bedankt, maar ik woon in antwerpen. Dus dat is wel even rijden naar leiden.
Zit idd niet goed geklemd op de schoorsteen.

ik woon in Brasschaat, als je een stukje vilt wil heb ik ook nog wel een overschotje liggen.
 
De topvent valt niet open als ik de dome open doe. Hij kantelt gewoon als ik die volledig open draai. Dus het bovenste deel komt dan tegen de dome.

Ik stuur de mail naar kamado joe nederland en ik krijg in het engels het antwoord

Bekijk bijlage 31933
Kun je eens een foto van jou top vent erop zetten?

bij mij moest ik hem met behoorlijk veel kracht om het vilt heen duwen.
Misschien dat ie niet ver genoeg erop zit?
 
Bij Mijn Masterbuilt is 1 van die citruspartjes van de vuurschaal ook wat krom. Ik maak me er geen zorgen over, juist bij de onderkant van de vuurschaal is de afstand tot het keramiek van de buitenwand, en dus de isolatie het grootst.

Overall heb je veel meer plezier van je kamado als je niet over ieder detail valt dat niet op de millimeter past. Het is niet met die tolerantie ontworpen en dat hoeft ook niet om goed te functioneren.
 
Zal straks eens een foto nemen van de topvent. Ga hem straks toch even aansteken om wat rib eyes te bakken op de soapstone.

Ben is benieuwd voor de soapstone. Geen idee wat ik ervan moet verwachten.

@Stijn: bedankt voor het aanbod. Wanneer zou ik erom kunnen komen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan