BasBQ
Beef en Steak

Kamado joe classic 3

waar heb je deze eigenlijk gekocht?
Wat zegt de dealer over jouw opmerkingen?
 
Is het normaal dat er langst de ene kant meer speling is dan langst de andere kant?
Het gaat over de basket en het d&c.

Heb ook het gevoel dat heel het systeem niet recht staat.

Op de foto met de soapstone zie je dat het linkse gedeelte hooger staat dan het rechtse

20211208_150636.jpg


20211208_150629.jpg


20211208_151905.jpg
 
Als ik de rand bij mij rondom bekijk, dan is er tussen de ring en de wand ook niet overal evenveel millimeters tussen. Dat is dat het onderstel van de firebox niet geheel recht is of staat. Kunt daar iets van een paar mss onder steken waardoor het wel recht komt. Ik heb onlangs dat onderdeel vervangen omdat de vorige gebarsten was en ik onder garantie een nieuwe had gekregen en nu staat het recht. Maar qua werking maakt dat totaal niet uit.
 
Het is niet de ring met de wand. Maar denk dat de d&c scheef op de basket staat
 
Heb ondertussen een nieuwe topvent gekregen omdat er rook ontsnapten tussen de regelaar en de kap die je eraf kunt nemen.
Maar blijft wel losjes op de schoorsteen staan. Heb nog niet kunnen testen of deze beter is.

Bij de onderste luchtschuif zat er wat speling dus heb daar een tik tegen gegeven en sluit nu goed af.

De dome blijft niet overal openstaan maar dat heb ik al opgegeven
 
@SpooN_05 dome kan je gewoon afstellen, staat netjes in de handleiding uitgelegd. Kan zijn dat je hem te strak zet waardoor hij juist open gaat, maar dan moet je iets losser zetten. Kwestie van kleine stapjes.
B4CB2995-0905-49D7-A2CF-5A646E651E35.png
 
Ah toch al goed dat je een nieuwe topvent hebt ontvangen!

Betreft de dome afstellen, gewoon wat proberen, heb ik ook gedaan en het werkt nu heel goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan