Ge?nspireerd door de BBQ uitdaging van deze maand ben ik eens flink gaan spitten in de kookboeken
zowel offline als online. Ik wilde met iets komen wat ik (zo ver ik weet) nog niet voorbij heb zien komen
hier op het forum.
Diverse idee?n de revue laten passeren en toen ineens dacht ik er aan! Kruiers (Okay, misschien ook wel een smalle pizza, maar die discussie laten we in het midden
)
Vervolgens lekker aan de slag ermee gegaan. Eentje heb ik gemaakt volgens het recept zoals ik deze had gevonden en volgens mij
iedereen wel kent, de kaas-uien kruier, maar omdat wel tenslotte toch een BBQ forum zijn, een eigen variant gemaakt met BBQ saus.
Om te beginnen hebben we nodig:
- Brooddeeg (duh.. Ik heb een kant en klaar pakje gehaald bij de supermarkt.)
- Creme Fraiche
- Ui
- Geraspte oude kaas
En voor de BBQ variant voegen we daar nog aan toe:
- Je favoriete BBQ saus (nog leuker natuurlijk om zelfgemaakte te gebruiken, maar vanwege tijdsgebrek..)
- Zongedroogde tomaatjes
Als eerste volgen we de instructies op het pak en beginnen we met:
Eventjes de uitjes lichtjes warm maken:
De kaas-uienkruier klaar voor de Q:
De Pizza-BBQ kruier klaar voor de Q:
Daar liggen ze dan:
Op de BBQ:
En uiteindelijk klaar!
zowel offline als online. Ik wilde met iets komen wat ik (zo ver ik weet) nog niet voorbij heb zien komen
hier op het forum.
Diverse idee?n de revue laten passeren en toen ineens dacht ik er aan! Kruiers (Okay, misschien ook wel een smalle pizza, maar die discussie laten we in het midden

Vervolgens lekker aan de slag ermee gegaan. Eentje heb ik gemaakt volgens het recept zoals ik deze had gevonden en volgens mij
iedereen wel kent, de kaas-uien kruier, maar omdat wel tenslotte toch een BBQ forum zijn, een eigen variant gemaakt met BBQ saus.
Om te beginnen hebben we nodig:
- Brooddeeg (duh.. Ik heb een kant en klaar pakje gehaald bij de supermarkt.)
- Creme Fraiche
- Ui
- Geraspte oude kaas
En voor de BBQ variant voegen we daar nog aan toe:
- Je favoriete BBQ saus (nog leuker natuurlijk om zelfgemaakte te gebruiken, maar vanwege tijdsgebrek..)
- Zongedroogde tomaatjes
Als eerste volgen we de instructies op het pak en beginnen we met:

Eventjes de uitjes lichtjes warm maken:

De kaas-uienkruier klaar voor de Q:

De Pizza-BBQ kruier klaar voor de Q:

Daar liggen ze dan:

Op de BBQ:

En uiteindelijk klaar!