BasBQ
Beef en Steak

Julius bar&grill

 
 
 
 

MrMannetje

Pitmaster
Berichten
520
Kreeg vandaag deze mail over de opening van Julius bar&grill.
Heb gelijk maar gereserveerd voor a.s. dinsdag, ben benieuwd wat het wordt.
Zal mijn bevindingen hier met jullie delen!

==============

Julius bar&grill is open!

Bert van der Leden en Julius Jaspers hebben een nieuw restaurant geopend in Amsterdam; Julius bar&grill!

Vanaf nu kunnen barbecue-liefhebbers het hele jaar door terecht bij Julius bar&grill, een bar-restaurant waar moderne barbecue- en grill gerechten centraal staan. Op de enorme ?open fire grill?, midden in het restaurant worden stoere steakgerechten, maar ook verfijnde vlees- , vis- of
vegetarische gerechten bereid. Zelfs desserts komen van de grill!

Naast een uitgebreid diner kun je hier ook terecht voor een mooi (goedgeprijsd) glas wijn of een (speciaal) biertje met kleine bites of een snelle hap. Iedereen zit rondom de open keuken met uitzicht op de keukenbrigade die vanaf de ?open fire grill? en twee Big Green Eggs de gerechten bereiden.

Neem plaats aan de bar of bartafels of schuif aan bij de lange familietafels of de knusse plekjes aan
de 15 meter lange Chesterfield bank. Voor een borrel, vergadering of diner in besloten kring
zijn er 3 gezellige priv? ruimtes achterin die gereserveerd kunnen worden.

Julius Bar & Grill is op weekdagen vanaf 16h00 en op zaterdag en zondag vanaf 15h00 geopend.
 
Als ik dit lees denk ik dat het concept het 'echte Q?n' een beetje voorbij gaat. Er zijn veel restaurants waar ze een gril gebruiken om hun vleesgerechten te bereiden. De echte smaak van een Q krijg je daar niet van (slechts een vleugje), alleen het snelle dichtschroeien en grillmarks. DE BGE's zullen de smaak moeten brengen, maar of 2 voor een vol restaurant genoeg zijn... Ik zie het meer als een culinair steakhouse.... Dat gezegd hebbende, denk ik wel dat het lekker gaat zijn en dat je een goede avond tegemoed gaat zien ;)
 
Holkers + 1
 
Gezellig Daan, dan zien we elkaar dinsdag. We hebben dan een teambespreking en hebben bij Julius afgesproken :)
 
ben ook wel erg benieuwd naar de ervaringen
 
DanBras zei:
Gezellig Daan, dan zien we elkaar dinsdag. We hebben dan een teambespreking en hebben bij Julius afgesproken :)

Wat een vervelende manier/plek om te vergaderen Danny.....
 
ReneR zei:
Wat een vervelende manier/plek om te vergaderen Danny.....
Dat dachten wij ook. Niets mis mee om het aangename met het hopelijk aangename te combineren toch? :D
 
DanBras zei:
ReneR zei:
Wat een vervelende manier/plek om te vergaderen Danny.....
Dat dachten wij ook. Niets mis mee om het aangename met het hopelijk aangename te combineren toch? :D

In tegendeel, juiste helemaal GOED!!!!
 
Ik heb al een verslag gelezen over deze zaak en het schijnt best wel goed te smaken daar.
 
Tjongejonge, de BBQ joints schieten in ons kikkerlandje als paddestoelen uit de grond. Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen daar. Het is op een steenworp van mijn werkplek, dus wellicht wel eens leuk om daar met de collega's eens een weekafsluitertje te doen.
 
Afgelopen dinsdag gegeten bij Julius Bar&Grill.

Aankomst gaf gelijk vertrouwd gevoel met 2 BGE's voor de deur.
Van binnen mooie zaak met keuken in het midden.
In de keuken 2 BGE's en een open houtskool grill.

MOSTERD VITELLO, Zacht gegaarde kalfsmuis, augurk, mosterdzaadsaus
Erg lekker en was zo op. Had wel meer mogen zijn maar is voorgerecht.

PULLED PORK, 'Pulled Pork' sandwich, spekbokkingcre?me
PP was ok, vlees niet droog en lekker gekruid. Wat wel sterk miste was een rooksmaak.
Daarnaast lag de PP op een stuk geroosterd brood. Dit was veel te hard voor bij het gerecht.

BURGER JULIUS STYLE, Skirt steak, ui, sla, cheddar (optioneel)
Mooi bereid stuk vlees met daarop een gebakken ui en de cheddar welke optioneel was maar niet naar gevraagd en dus erop zat.
Vlees was mals en weinig mee gedaan dus lekkere vlees smaak. Het broodje heb ik links laten liggen.
Wat hier helaas ook niet echt terug kwam was een rook/bbq smaak.

OOSTERSE SPARE RIBS, Spare ribs, hoisin, honing, zoetzure komkommer
Bij het bestellen werd gevraagd hoe ze bereid moesten worden, vond het een beetje een rare vraag bij spareribs.
Heb als antwoord gegeven "zoals jullie vinden dat ze moeten zijn".
Ze waren goed bereid, niet overgaar.. smaak hoorde wat bij betreft niet echt bij spareribs.
Het miste voor mij ook de rook/bbq smaak.

DRY AGED Tournedos.
Ja, groot stuk vlees, goed bereid en lekker rood :) ik hou ervan!

Bijgerechten
De gerechten komen met ?crushed potato? en coleslaw. Deze zijn lekker. Met name de coleslaw was goed te doen. Knapperig en fris, precies zoals ik het lekker vind.

Sauzen
OP tafel stonden 3 eigen sauzen. Ketchup, Curry en BBQ.
Uiteraard alle 3 geprobeerd. Allemaal prima sauzen, niet schokkend maar wel gewoon lekker.

Conclusie
Alle gerechten zijn goed bereid en is gewoon lekker eten. Wat ik wel sterk mis is de BBQ invloed. Ondanks het erop wordt bereid had het in de smaak wel meer mogen terugkomen. Nu hebben we niet alles gegeten natuurlijk maar met de gekozen gerechten had ik hier wel meer op gehoopt.
Uiteraard is dit mijn mening naar mijn smaak. Ik adviseer iedereen dan ook om er zeker eens te gaan eten.
 
dank voor het delen
 
Dank voor de recensie!
 
Julius gaat aan de liquid smoke door jouw recensie ;)
 
Heel toevallig waren wij dezelfde avond ook bij Julius voor een teammeeting om de plannen voor 2014 door te nemen. Wij zijn tot dezelfde conclusie als Daan gekomen.
Het is absoluut lekker eten en een mooie zaak. De prijzen zijn daarnaast redelijk, dus wil je een keertje niet al te duur uit eten en wil je een goede kaart met lekker eten, dan zit je hier prima.

Maar.......als je als bekende TV kok meedraait in het BBQ-wedstrijd circuit, je een boek schrijft over BBQ en je dan een restaurant opent met de naam Julius Bar & Grill en dit ook promoot als Grill & BBQ-restaurant, dan schept dit verwachtingen. En aan die verwachtingen wordt helaas niet voldaan.

Nog een keer het linkje naar het menu: http://juliusbargrill.nl/assets/pdf/menu-nl.pdf

Wij waren met zijn drie?n en hebben aardig wat kunnen proberen, waarbij we alle gerechten met z'n allen gedeeld hebben. Hier ons lijstje:


BITES ('kleine voorafjes')

Gerookte Ossenworst & Grillworst (?4,50)
+ Prima voorafje, de ossenworst is lekker en de grillworst is de lekkerste die ik tot nu toe tegen ben gekomen.
- Onze ossenworst heeft waarschijnlijk nog in een plastic zakje gezeten o.i.d., want de rooksmaak is ver te zoeken. Soms denk je het heel in de verte te proeven, maar dan toch weer niet.

Rilette Van Makreel Met Toast (?4,75)
+ Aardig smeerseltje voor op toast. Is weer eens want anders dan kruidenboter. En we hebben een subtiele rooksmaak dus dat is mooi.
-  Makreel lijkt kapot gepureerd en mist structuur. Wel erg vlak van smaak en mag wel wat extra pit hebben. Een flinke draai aan de pepermolen zou het al een stuk verbeteren.

Chili & Honey Roasted Chicken Legs (?5,25)
+ Erg lekkere kippenpootjes (5 stuks) met een hele lichte honing smaak. Chili wordt in een apart bakje erbij geserveert, dus is naar eigen voorkeur te gebruiken.
- Dit zijn 'legs' van ?f hele kleine kippetjes ?f we hebben het hier gewoon over borrelpootjes die van de vleugels afkomen. Honingsmaak c.q. zoet mag wat meer aanwezig zijn en ook hier is er weinig grill of bbq te bekennen.


VOOR (voorgerechten)

Smokey Salmon (?10)
+ Mooie zachte zalm op een bedje van venkel en met een toef cr?me fra?che. Smelt op de tong.
- Advies om het gerecht gewoon Salmon te noemen en wat er voor staat weg te laten.

Pulled Pork (?9,25)
+ Lekkere mals en sappige pulled pork met een goede kruiding
- Dat er spekbokkingcr?me als een soort streepjes saus over heen liggen zal best maar qua smaak halen we dit er niet uit. Verder kan je van het brood waar het op ligt prima stuiter- of squashballen maken, maar het hoort niet onder deze pulled pork. En oh ja, het begint zo gewoon te worden dat je het bijna vergeet, maar wie weet of dit varkentje rook gezien heeft mag het zeggen.

Vietnamees Spek (?9,50)
+ Dit was gewoon top! Erg lekker spek met een supersmaak.
- Gezien de prijs krijg je hier veel te weinig van. Waren slechts drie middelgrote stukjes die we in dit geval ook met z'n drie?n moesten delen ;)


VAN HET LAND (hoofdgerechten met crushed potato & coleslaw)

Brandt & Levie Worst (?18,25)
+ Erg lekkere varkensworst (2 stuks) met chipotle, salie en citroen.
- Grill-/rooksmaak is wederom ver te zoeken. Iets te droog.

Lamsrack (?22,75)
+ Lekker mals stukje vlees van 5 ribjes gekruid met provencaalse kruiden.
- Van een erg klein lammetje dus veel te weinig. Zat tegen rare aan terwijl medium/ros? was gevraagd.

Ribeye, Dry Aged, 300 gram (?29,95)
+ Lekker stuk vlees waar zomaar lichte grillmarks op te bespeuren zijn.
- Dry aged zou toch nog malser moeten zijn dan ribeye normaal gesproken al is. Maar het is nog redelijk werken om het te snijden en ook om te kauwen. Ook hier zat het tegen rare aan, terwijl medium gevraagd was.

De 'crushed potato' is een soort kleine gepofte aardappel waar een gat in gemaakt is en waar een soort saus is ingegoten. Deze was erg lekker en smaakvol, hoewel een maatje grotere aardappel best mag.

Wat betreft de coleslaw was het lekker vers en knapperig, maar daar hebben we dan ook alles mee gezegd. Volgens mij alleen witte kool met wortel en een standaard karnemelk-azijn dressinkje. Erg basic, fantasieloos dus gewoontjes en een verse coleslaw van de KFC is lekkerder.

4f54fd44c3e8bca2a6c7ce4fab2d1d44.jpg

c2a1e917a84c0d6777d01261ae05aec5.jpg


Er werd iedereen gevraagd om het eten te beoordelen en ook wij hebben heel kort het e.e.a. op papier gezet. In het kort; lekker eten voor een redelijke prijs maar de term BBQ & Grill schept verwachtingen en die worden niet waar gemaakt.

Ga hier dus gewoon voor lekker eten naar toe en verwacht geen BBQ, dan heb je een top avond voor een prima prijs.

Oh ja, vergeet niet dat het in Amsterdam is dus ga met het OV (P+R) of hou rekening met ongeveer ?16 aan parkeerkosten voor een avond.


Update: missend ?-teken toegevoegd :)
 
Zo'n stomme parkeerplaats voor je auto kost dus net zoveel als het eten voor 1 persoon.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan