BasBQ
Beef en Steak

Jerome's en Santino's buren BBQ

 
 
 

santino

Stoker
Berichten
451
Vandaag is het zover; jerome en ik organiseren de buren bbq.
;) :D B-) :>
Op het menu;
Spareribs,
Pulled Pork,
Moink balls,
Picanha,
Iets met groenten (schijnt)

De spareribs en PP heb ik in de rub van Nosmo gezet, niet doorvertellen, want het schijnt een geheim recept te zijn. :-O

De WSM ging om 7:45 aan. Het duurde deze keer wat langer om de temperatuur stabiel te krijgen. Ik maak me daar wat minder druk om, het komt wel goed. Ik had deze keer 6 liter warm water in de waterpan gedaan, meer dan de andere keren. Dat verklaart misschien een deel.

De PP heb ik op het onderste rek gedaan. Na 4,5 uur deze toch maar boven een plekkie gegeven want het ging wel hard. De kerntemp stond al op 70 graden. Ik hoef niet om 3 uur al klaar te zijn hahaha. Opvallend is dat de bark deze keer al erg mooi is. Ik denk dat de rub daar debet aan is....ik kan geen details geven, want de rub is geheim, maar het zal vast te maken hebben met het feit dat er rietsuiker in zit.
Meteen maar een laklaagje over de PP. Ik pak daar altijd een standaard sausje voor, meestal die van Remia. Ik ben daar nog een beetje lui in.

De foto's volgen later!
 
(Wat een gedoe zeg, plaatje invoegen via een ipad mini...)

De PP in de rub;
imagejpg1_zpsb949f0d5.jpg


Lekker op de WSM liggen, wie geniet daar nu niet van?
imagejpg3_zps5f733325.jpg






 
En de ribs erbij!
imagejpg6_zps775d383e.jpg


 
Hoe laat moet ik ook alweer aanschuiven?
 
Afslag zoetermeer, volg de rooksignalen  ;)
 
Ziet er al heerlijk uit, waarmee heb je de PP gelakt?
 
Aanstaande vrijdag heb ik ook een barbecue in Zoetermeer. Mocht dat niks worden dan kom ik wel op jullie rooksignalen af.
 
Mijn hemel, wat een vlees festijn was het gisteren;

jerome kwam met zijn moink balletjes aanzetten.
IMG-20140914-00406_zps0c66abe1.jpg

O dat blijft toch een toppertje hoor! :blush: :blush:

Dan aan de ribs! Deze waren van de Makro. Ik vond ze niet super dik qua vlees rond het bot, maar ze waren wel lekker. Ik heb ze 4 uur op het onderste rek gehad. Af en toe even besprenkelen met een sapje van cider/appelsap.
IMG-20140914-00407_zps411a9824.jpg

IMG-20140914-00410_zps601a47c4.jpg


Tussendoor nog portobello's gevuld met brie, honing, walnootjes en peterselie. Simpel maar ook een lekkere snack.
IMG-20140914-00411_zps41e09de9.jpg


De PP ging heerlijk qua temperatuur. Hij heeft een uurtje lekker mogen rusten en toen begon het pullen.
IMG-20140914-00412_zpsef7dd978.jpg


Maar we waren nog niet klaar natuurlijk, nee want er was nog picanha! Die ging er rond de klok van 20:00 op  :D
Beetje zout en peper.
IMG-20140914-00413_zps25d2e9f4.jpg


Samen met de gevulde paprika's op de BBQ. De paprika's waren gevuld met tomaatjes, knoflook, couscous, jummie!
IMG-20140914-00414_zps5b65b7cf.jpg


En het resultaat;
IMG-20140914-00415_zps5b18a72c.jpg


We hadden ook nog een toetje in gedachten.....maar onze buikjes zaten best wel vol  ;) ;) ;)
 
Dat kan nooit echt heel vies zijn geweest :) 
 
Terug
Bovenaan Onderaan