BasBQ
Beef en Steak

Is barbecuen het nieuwe roken :-)

BBQ een lekkere sigaar op z?n tijd en een lekker drankje!  Als ik het zo lees hoef ik me niet druk te maken over de pensioen leeftijd.
 
avr zei:
BBQ een lekkere sigaar op z?n tijd en een lekker drankje!  Als ik het zo lees hoef ik me niet druk te maken over de pensioen leeftijd.

AVR  + 1
Dat we nog leven na alles wat we de laatste tijd verkeerd gegeten, gedronken en ingeademd hebben. ;)  :D
 
Het is een beetje als de schijf van 5. Dit jaar is barbeque rook slecht voor je, volgend jaar staat er in dat het goed voor je is...
 
Blijft er nog iets over, of gaan we alles verbieden en mag je alleen nog werken en belasting betalen? Alsof de vooruitzichten (van verzorging ed.) zo fijn zijn als je heel erg oud wordt...

Wordt er wel een beetje moe van, al die betutteling.

*doet de bbq maar weer eens aansteken*
 
Bbq-en is ontspannen.
Ontspannen is zeer gezond.

Jezelf druk maken over wat gezond en ongezond Is, is per definitie al ongezond.

Gewoon je verstand gebruiken en probeer een beetje van je leven te genieten.
 
Ik vraag me af wat voor nut al die onderzoeken eigenlijk hebben. Volgens mij zijn er veel mensen die niet weten wat gedaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Onze verre voorouders kookten al op houtvuur, sliepen in grotten verwarmd door houtvuur.................we zijn er nog steeds.
Zelfde als dat MSG verhaal, wordt ik ook zo moe van. Onderzoek heeft uitgewezen dat.......
Er wordt alleen niet direct uitgelegd HOE dat onderzoek is gedaan, dat ze bijvoorbeeld muizen als proefdier hebben genomen die omgerekend naar mensen 100 gram pure MSG per dag in hun dieet kregen.
Water is goed voor ons, elke dag 1,5 liter, drink er 7 liter per dag van en je kan eraan dood gaan.
 
Kijk, dat bedoelen we nou. ;)
't is altijd weer het zelfde verhaal, overal waar te voor staat is niet goed voor je, behalve TEVREDEN.
Oeps, ik realiseer me plots dat ik dat al eens gezegd heb (geloof ik)  :D
 
Juulvh zei:

=))

Het is toch om depri van te worden al dat gezeik wat wel en niet gezond voor je is X(
Nou moet ik van mijn internist een koolhydraatarm dieet gaan volgen en ben mezelf daarin gaan verdiepen, mijn god wat een tegenspraak en gelul kom je op dat internet tegen, je verliest gewoon spontaan je eetlust..........want niets is goed. Over ieder voedingsmiddel is er wel een discussie, zuivel, fruit, vis, vlees, zout, suiker, olie/vet, brood, koffie/thee/frisdrank om gek van te worden.....................even snel samengevat, als we maar avocado's, zoete aardappel, bonen en noten eten, oh en water drinken dan zijn we goed bezig :)| >:p

Ga nu eerst maar eens verzinnen wat er vanavond op de Q gaat en strakkies wat te roken en drinken (denk gin&tonic) halen, proost en geniet van het leven ;)
 
Ewald zei:
Onze verre voorouders kookten al op houtvuur, sliepen in grotten verwarmd door houtvuur.................we zijn er nog steeds.

Die verre voorouders werden alleen geen 90, en niemand wist waarom niet.

Nu heb ik itt veel mensen niet de wens om heel oud te worden; ik probeer liever de pensioenleeftijd en de pensioenpremie realistisch te houden :D
 
Jet zei:
Juulvh zei:

=))

Het is toch om depri van te worden al dat gezeik wat wel en niet gezond voor je is X(
Nou moet ik van mijn internist een koolhydraatarm dieet gaan volgen en ben mezelf daarin gaan verdiepen, mijn god wat een tegenspraak en gelul kom je op dat internet tegen, je verliest gewoon spontaan je eetlust..........want niets is goed. Over ieder voedingsmiddel is er wel een discussie, zuivel, fruit, vis, vlees, zout, suiker, olie/vet, brood, koffie/thee/frisdrank om gek van te worden.....................even snel samengevat, als we maar avocado's, zoete aardappel, bonen en noten eten, oh en water drinken dan zijn we goed bezig :)| >:p

Ga nu eerst maar eens verzinnen wat er vanavond op de Q gaat en strakkies wat te roken en drinken (denk gin&tonic) halen, proost en geniet van het leven ;)

Nieuwe internist nemen Jet.
Koolhydraat arm heeft niets met gezondheid te maken.
Het probleem met onze "standaard"  voeding Is dat het veelal bewerkt Is en daardoor bulkt van de toevoegingen zoals suiker, zout, etc.
Zo krijg je ongemerkt veel "toevoegingen"  binnen. Kijk maar eens hoeveel suiker er in zogenaamde "gezonde" drink yoghurt zit. Neem gewoon yoghurt en voeg zelf fruit toe. Net zo lekker en 100% gezond en veel minder suiker. Daarnaast verzadigd het veel meer, dus heb je niet zo snel trek in een volgende portie.

Maar gelukkig.......
Zijn wij, food lovers,  bewust met eten bezig en weten we waarschijnlijk beter dan gemiddeld wat er in onze heerlijke creaties aan toevoegingen door onszelf zijn gedaan, zoals zout, kruiden, etc.
En doordat we het zelf in de hand hebben,  kunnen we het ook beperken. (mijn koud gerookte zalm Is bijvoorbeeld niet zo een zout bom als die uit de supermarkt)
Daarnaast hoeven wij onszelf niet druk te maken over houdbaarheid, want wat we maken gaat meteen op. Te lekker gewoon. :D
 
Goed gesproken Rick ben het helemaal met je eens.  ;)

 
Hans zei:
Kijk, dat bedoelen we nou. ;)
't is altijd weer het zelfde verhaal, overal waar te voor staat is niet goed voor je, behalve TEVREDEN.
Oeps, ik realiseer me plots dat ik dat al eens gezegd heb (geloof ik)  :D
of TElevisie
 
Na het lezen van het bericht vraag ik me toch echt af of er daadwerkelijk BBQ heeft plaats gevonden tijdens de test. En niet grillen/ritueel verbranden van vlees. Want de vette en hevige rook die omschreven word is mij niet bekent tijdens BBQ. Wel dat de opvangbak na een sessie behoorlijk vol zit met vetten uit het vlees. Enige rook is toegevoegd dmv rookhout.
Zoals in het einde omschreven door een BBQ kenner. Zorg voor goede brandstof. En maak BBQ indirect. Niet een rituele verbranding.

Zo vermoeiend dit soort berichten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan