BasBQ
Beef en Steak

Inkbird IBT 6X Bluetooth Thermometer

TheJoster zei:
TheJoster zei:
Richard zei:
Hoi,

ook op zoek naar een knappe meter, de IKEA fantast is leuk maar als hij te heet wordt blijft hij piepen :-S
Tot hoe heet kunnen deze?? En meerdere probes is wel lekker

Gr  RJ
Max temp weet ik eigenlijk niet.. Gebruik deze met name in mijn roker dus tot 150c..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk
Tot 300c volgens amazon: https://www.amazon.de/Inkbird-Thermometer-Funk-Grillthermometer-Temperaturf%C3%BChlern-thermometer/dp/B071DRMNN5/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1506543452&sr=8-1&keywords=inkbird+ibt-6x

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

Dank
 
Late reactive wellicht maar op de site van de fabrikant staat het volgende temperatuurbereik:

0~250oC / 32-482oF.
 
gadgeteer zei:
Late reactive wellicht maar op de site van de fabrikant staat het volgende temperatuurbereik:

0~250oC / 32-482oF.
Nope.. Echt 300..
0c5fb56c27cbc1a35b685777c8e5a79a.jpg


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Probes kunnen wel maar 250 graden aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
De mijne ging tot 267 en dan was het gedaan. Maar dan heb je er toch nog 5 over.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
TheJoster zei:
gadgeteer zei:
Late reactive wellicht maar op de site van de fabrikant staat het volgende temperatuurbereik:

0~250oC / 32-482oF.
Nope.. Echt 300..
0c5fb56c27cbc1a35b685777c8e5a79a.jpg


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

Dat de software hoger kan worden ingesteld, zegt natuurlijk weinig over de gebruikte hardware (probes). Ik denk dat ze die 250 niet voor niets adviseren  ;).
 
Ik heb de inkbird IBT 6x gekocht bij Amazon.de.
Levering binnen enkele dagen en eerste indruk is wel redelijk. Er zit nu een waarschuwing bij vwb de maxium temperatuur, zijnde 250C.
Ik heb hem nog niet in de praktijk gebruikt, wat wel opvalt is dat de probes (uiteinde kabelkant) en kabel zeker niet waterdicht zijn, is dus een puntje bij schoonmaken. Wordt ook voor gewaarschuwd in de bijsluiter.
Kokend water test was goed. Klein pannentje kokend water gaf 101C aan, zelfde als mijn Thermapen overigens.

Ik heb nog wel een vraag, misschien stom, maar ik kan nergens in de app en instelling vinden om de temperature graph uit te lezen, of gaat dit via een andere app? Ik gebruikte de BBQ Go app.
 
aviator zei:
Ik heb de inkbird IBT 6x gekocht bij Amazon.de.
Levering binnen enkele dagen en eerste indruk is wel redelijk. Er zit nu een waarschuwing bij vwb de maxium temperatuur, zijnde 250C.
Ik heb hem nog niet in de praktijk gebruikt, wat wel opvalt is dat de probes (uiteinde kabelkant) en kabel zeker niet waterdicht zijn, is dus een puntje bij schoonmaken. Wordt ook voor gewaarschuwd in de bijsluiter.
Kokend water test was goed. Klein pannentje kokend water gaf 101C aan, zelfde als mijn Thermapen overigens.

Ik heb nog wel een vraag, misschien stom, maar ik kan nergens in de app en instelling vinden om de temperature graph uit te lezen, of gaat dit via een andere app? Ik gebruikte de BBQ Go app.
Uitlezen als de temperatuur verloop zien? Of bedoel je exporteren naar een bestand?

Dat eerste lukt door gewoon op de temperatuur van de Probe te tappen mee ik.. hierbij bewijs dat het in de app zit ;-)
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=18090.msg282635.msg#282635


Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk

 
Een niet-waterdichte probe komt wel vaker voor. Mocht hij nat worden (en daardoor storing gaan geven); in de oven op 200 graden een kwartiertje / half uurtje bakken. Vaak doet hij het daarna weer prima. :)
(Niet nat laten worden bij de opening is beter uiteraard)
 
Ik ben momenteel op zoek naar een thermometer die minimaal 4 probes kwijt kan en waarmee ik een range in kan stellen voor de dome temp. Kwam dit model tegen maar de prijs is bijna te mooi om waar te zijn, Is de thermometer een aanrader of betere ervaringen met andere meters en hoe wordt de kwaliteit ervaren?
 
Luc basie zei:
Ik ben momenteel op zoek naar een thermometer die minimaal 4 probes kwijt kan en waarmee ik een range in kan stellen voor de dome temp. Kwam dit model tegen maar de prijs is bijna te mooi om waar te zijn, Is de thermometer een aanrader of betere ervaringen met andere meters en hoe wordt de kwaliteit ervaren?
Ja super ding in mijn ervaring.. beter dan mijn vorige Weber (pre-iGrill model met twee probes en basis station) want het bluetooth bereik is gewoon goed en je kan met de app alles instellen per Probe.
Je hebt um in 2, 4 en 6 Probe model meen ik.. prijs verschil vond ik te klein om de 6x te laten liggen ;-)

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk

 
Er is ook een inkbird 4xs. Deze kan 4 probes meten maar heeft als voordeel dat hij een LiON batterij heeft die langer meegaat dan de aaa batterijen van de 6x en de 2x. Tevens is de 4xs voorzien van magneetjes aan de achterkant om hem aan je bbq te hangen. Zelf heb ik de 2x gekocht voordat ik van de 4x hoorde. Heb een vermoeden dat ik binnenkort al aan een upgrade toe ben....

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Bart1978 zei:
Er is ook een inkbird 4xs. Deze kan 4 probes meten maar heeft als voordeel dat hij een LiON batterij heeft die langer meegaat dan de aaa batterijen van de 6x en de 2x. Tevens is de 4xs voorzien van magneetjes aan de achterkant om hem aan je bbq te hangen. Zelf heb ik de 2x gekocht voordat ik van de 4x hoorde. Heb een vermoeden dat ik binnenkort al aan een upgrade toe ben....

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Die magneetjes zijn wel top en dat mis ik echt wel aan mijn 6X. Nu heb ik steeds een tafeltje nodig om de probes in de BBQ op normale afstand te houden van de 6X..

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk

 
TheJoster zei:
Bart1978 zei:
Er is ook een inkbird 4xs. Deze kan 4 probes meten maar heeft als voordeel dat hij een LiON batterij heeft die langer meegaat dan de aaa batterijen van de 6x en de 2x. Tevens is de 4xs voorzien van magneetjes aan de achterkant om hem aan je bbq te hangen. Zelf heb ik de 2x gekocht voordat ik van de 4x hoorde. Heb een vermoeden dat ik binnenkort al aan een upgrade toe ben....

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Die magneetjes zijn wel top en dat mis ik echt wel aan mijn 6X. Nu heb ik steeds een tafeltje nodig om de probes in de BBQ op normale afstand te houden van de 6X..

Sent from my Moto G (5S) Plus using Tapatalk
Je zou altijd zelf een magneetje achterop kunnen plakken? Ga ik ook met de 4x doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Deze meter nu een jaartje in gebruik. Maar valt wel op dat sommige ingangen af en toe kuren hebben. Dan wel en dan weer geen temp aangeven. Verder wel een hele fijne meter.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

 
Ronald175 zei:
Deze meter nu een jaartje in gebruik. Maar valt wel op dat sommige ingangen af en toe kuren hebben. Dan wel en dan weer geen temp aangeven. Verder wel een hele fijne meter.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Hmm die ervaring heb ik nog niet gehad. Heb wel twee nieuwe probes gekocht omdat ik een via de deksel van de Fornetto smoker naar buiten had lopen en daardoor stuk is gegaan. Ook kunnen deze probes door de probe gaatjes van de Fornetto heen. Maar geen enkele kuren van de X6. Heb jij dezelfde of een 2/4? Er is nu ook een 4Xs welke er ook leuker uitziet..

Sent from my moto x4 using Tapatalk

 
Ik heb de ibbq 6x. Nu ook een andere meter er naast gehouden en nu weet ik niet meer welke ik moet geloven. De ibbq geeft 85 graden aan en de gefu zegt 127 graden. Echt fijn. Ben al vanaf 6 uur bezig met Pulled Pork en nu dit. Baal hier wel heel erg van.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

 
Ronald175 zei:
Ik heb de ibbq 6x. Nu ook een andere meter er naast gehouden en nu weet ik niet meer welke ik moet geloven. De ibbq geeft 85 graden aan en de gefu zegt 127 graden. Echt fijn. Ben al vanaf 6 uur bezig met Pulled Pork en nu dit. Baal hier wel heel erg van.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Test ze beide eens in een pannetje kokend water, dan heb je een mooi ijkpunt van 100*C.

Mijn inktvogel zit precies op 100*C


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Straks maar eens doen. Nu eerst maar even van mijn Moink Ballen genieten.
8774de3b126eecd6e90e6dfb93f1b515.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan