BasBQ
Beef en Steak

Inkbird IBBQ-4T of Grilleye Pro

Heb hem vandaag gebruikt. Meter ligt 14 meter van het huis. En geen één keer verbinding kwijt. Denk wel dat het ligt asn hoe goed je wifi bereik is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Draadloos is altijd een probleem als er teveel obstakels zijn.

Op moderne ramen zit tegenwoordig ook een flinterdun laag metaal, dus het signaal gaat er ook niet door heen.
Als ik de wifi AP voor het raam zet heb ik achteraan de tuin geen ontvangst en met het ramen op wel.

Die keukendeur zal net hetzelfde effect hebben.
 
Bij mij ook onaangekondigd binnen gekomen, maar wat een topding. Met bluetooth had ik in de keuken nét geen bereik meer, nu in de keuken van mijn ouders, een straat verderop, nog prima 🙃

Wel goed dat ik net vorige maand mijn WI-FI geüpgrade heb.
 
Draadloos is altijd een probleem als er teveel obstakels zijn.

Op moderne ramen zit tegenwoordig ook een flinterdun laag metaal, dus het signaal gaat er ook niet door heen.
Als ik de wifi AP voor het raam zet heb ik achteraan de tuin geen ontvangst en met het ramen op wel.

Die keukendeur zal net hetzelfde effect hebben.
Stein al het glas hr++ is van dit jaar. Dat zou dus de oorzaak kunnen zijn.
 
Ik heb hem al een paar dagen in gebruik maar de wifi is verre van stabiel. Als de keukendeur wijd open staat gaat het goed en als deze dicht is valt de verbinding vaak weg. Ga nu een wifi extender plaatsen
Kijk eens naar een wifi mesh-netwerk werkt m.i. stuk stabieler als een wifi extender. Zie een wifi-extender meer als "digitale zoom" van een camera. Het mesh netwerk heeft meerdere units die per unit met elkaar in verbinding staan. Geen kabels trekken maar gewoon een stopcontact en voldoende units nodig. Begin er eens met 3 uitbreiden kan vaak per stuk. Een wat duurdere investering maar ik vind het erg stabiel.
Zelf heb ik de TP Link Deco... Hier zijn verschillende varianten van... Mogelijk een interessant om na te gaan!
 
Ik zit nu op me werk, de Kamado staat in rust. De Ibbq-4t zit netjes in zijn doos, uitgeschakeld. Maar krijg om de haverklap een melding van Inkbird Pro app dat prob 1 incorrect is.....

4b2803ac0d6f8025095e537a449e5d18.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Kijk eens naar een wifi mesh-netwerk werkt m.i. stuk stabieler als een wifi extender. Zie een wifi-extender meer als "digitale zoom" van een camera. Het mesh netwerk heeft meerdere units die per unit met elkaar in verbinding staan. Geen kabels trekken maar gewoon een stopcontact en voldoende units nodig. Begin er eens met 3 uitbreiden kan vaak per stuk. Een wat duurdere investering maar ik vind het erg stabiel.
Zelf heb ik de TP Link Deco... Hier zijn verschillende varianten van... Mogelijk een interessant om na te gaan!
Echt serieus. Ik heb ook een mesh netwerk naar voor thuiswerken en online les. Maar de investering is niet het waard om zo'n ding te kopen voor een thermometer.. Koop dan een fatsoenlijke thermometer .
 
Echt serieus. Ik heb ook een mesh netwerk naar voor thuiswerken en online les. Maar de investering is niet het waard om zo'n ding te kopen voor een thermometer.. Koop dan een fatsoenlijke thermometer .

Dat is wel een beetje kort door bocht.... als je WiFi buiten niet goed is zal geen enkele thermometer die WiFi nodig heeft werken hoor 😉
 
Hier is hij net binnen uit China :)
Het is een IBT-4XS geworden, vier probes met bluethoot
Dit weekend eens testen!
@KJ_Nico bedankt nog voor de tip, toch mooi 30% korting gehad!
 
You're welcome :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ik merkte deze week ook dat data in de grafiek van de 1e 3 a 4u kon zien. Bij het heropenen er van zag ik steeds de melding "no data", daar kon in wel de oude data op halen maar steeds tot een max. van 3 a 4u.

Wel irritant eigenlijk... Hopelijk is het een softwarematig probleem en kan het met een update verholpen worden.

Ik merk ook wel eens dat mijn notificaties niet goed binnen komen, al zou dat ook kunnen liggen aan mij Huawei telefoon aangezien deze nogal agressief apps op de achtergrond afsluit. Zelfs als je de instellingen daarvoor voor de app hebt aangepast.
 
Ik was op vakantie tijdens de kortingsactie 😭, die 4 probe versie met WiFi was er anders zeker gekomen!

M.b.t. het wel of niet installeren van een goede wifi dekking in je tuin, je wilt het gewoon. Is het niet vandaag voor de thermometer van jezelf, is het morgen voor je puberende (klein)zoon/dochter.
Ik heb net thuis mijn dekking ook verbeterd vanwege al het thuiswerken. Probeer wel zoveel mogelijk bekabeld af te leggen, zowel voor een mesh netwerk als een "repeater" is dit beter.
 
In mijn tuin had ik best goed ontvangst. Echter op zolder niks. Ook in verband met thuiswerken ben ik ook aan het upgraden. Verleden week de nighthawk mk63 gekocht, wifi6 incl mesh.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ik betwijfel of het aan de wifi ontvangst ligt. Die heb ik verbeterd maar wat bij mij een verschil maakte was de positie van de unit. Mijn andere BBQ heeft bluetooth en die werkte met mijn Huawei niet. Nu met mijn nieuwe telefoon gaat het prima. Ook ik heb met mijn inkbird 4t last van bovenstaande problemen. Het doet mij vermoeden dat het in de software zit.
 
Na al een paar keer de IBBQ-4T naar volle tevredenheid gebruikt te hebben, loop ik nu tegen " request frequency limit error" aan als ik de grafiek open. Hij update de grafiek niet meer. Even googlen bracht met tot een update van de app die niet lekker blijkt https://appgrooves.com/app/inkbird-pro-by-shenzhen-inkbird-technology-co-ltd/negative?p=2

Meer mensen last van deze melding?
Iemand al een oplossing hiervoor gevonden? Kan ik de thermometer ook aan een andere app koppelen? Ik vind het echt irritant worden, zeker als je lang bezig bent wil ik de trend van je temperatuur ook goed in de gaten kunnen houden.
 
Iemand al een oplossing hiervoor gevonden? Kan ik de thermometer ook aan een andere app koppelen? Ik vind het echt irritant worden, zeker als je lang bezig bent wil ik de trend van je temperatuur ook goed in de gaten kunnen houden.
Zo ver ik weet is er geen andere app... Er was laatst eens een ontwikkelaar hier op t forum die mogelijk een alternatieve app aanbood genaamd SloGrill. Deze werkt echter niet met de 4t. Ik herken wel soort gelijke klachten als jij ervaart. Al vindt ik de grafiek zo'n probleem niet. Wat ik lastiger vind is vaak het niet doorkrijgen van notificaties. Verder is het wel een goed apparaat en als ik de app open doet hij het altijd en verbinding (met goed WiFi dekking) is erg stabiel. Herken jij ook problemen met de notificaties?
 
Ja daar heb ik ook last van. De notificaties komen zelden door.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan