BasBQ
Beef en Steak

ikea rib Racks

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
aanpassing ribrack van Ike.
Ik heb de plastic dopjes vervangen voor dezelfde maar dan van metaal  :)





gewoon bij de Gamma vandaan
 
Leo, bedankt voor het delen van deze modificatie en het afsplitsen van dit onderwerp uit het voorgaande draadje  ;)
 
structor zei:
Hebben jullie trouwens ook dat de pootjes vaak los zitten, ik moet ze elke keer voor gebruik weer vast draaien...

ik heb hetzelde "probleem" Emiel
 
Dat is op te lossen door de draadeindjes van loctite te voorzien  ;)
 
RedFox zei:
Dat is op te lossen door de draadeindjes van loctite te voorzien  ;)

op zich mooie oplossing, maar ik weet niet wat Loctite aan dampen/gassen geeft als het erg warm wordt, ik ben daar liver voorzichtig mee
 
En hoe hitte bestendig is loctite?

Je kunt ook de schroefdraad van de draadeindjes een beetje plat drukken(met een waterpomptang of zo), dan draait het ook niet zo makkelijk meer los.
 
Waarom heb je dit gedaan Leo? Ik heb alleen de plastic dopjes eraf, en nergens door vervangen. Leg eens uit?
 
Dominique zei:
Waarom heb je dit gedaan Leo? Ik heb alleen de plastic dopjes eraf, en nergens door vervangen. Leg eens uit?

Als je de plastic dopjes eraf haalt en er verder niks mee doet, heb je een aantal draadeindjes uitsteken en die kunnen krassen veroorzaken op je aanrechtblad od, dat is de voornaamste reden geweest dat ik ze vervangen eb voor ijzeren dpjes, die krassen verder niet
 
Hoelang doen je ribben er over op het aanrechtblad. ;)
 
Leo zei:
Dominique zei:
Waarom heb je dit gedaan Leo? Ik heb alleen de plastic dopjes eraf, en nergens door vervangen. Leg eens uit?

Als je de plastic dopjes eraf haalt en er verder niks mee doet, heb je een aantal draadeindjes uitsteken en die kunnen krassen veroorzaken op je aanrechtblad od, dat is de voornaamste reden geweest dat ik ze vervangen eb voor ijzeren dpjes, die krassen verder niet
Duidelijk! Ik heb mijn ribrack nooit op aanrecht. Maar ik snap het nu!
 
mooi oplossing die dopmoeren
 
Zo'n rekje staat hoog bij mijn "wil ik hebben lijssie"  ::)
 
Roland78 zei:
Zo'n rekje staat hoog bij mijn "wil ik hebben lijssie"  ::)

Ik stel voor dat je bij de Ikea zelf even gaat zingen/jongleren oid tot je 4 euro bij elkaar hebt. Loop hierna naar binnen en schaf meteen het rekje aan.... :p  ;D ;D
 
Boldeagle zei:
Roland78 zei:
Zo'n rekje staat hoog bij mijn "wil ik hebben lijssie"  ::)

Ik stel voor dat je bij de Ikea zelf even gaat zingen/jongleren oid tot je 4 euro bij elkaar hebt. Loop hierna naar binnen en schaf meteen het rekje aan.... :p  ;D ;D

hahaha

niet iedereen heeft zo'n grote geel-blauwe blokkendoos in de buurt ...
Hier ook pas een paar jaar ...
Voor die tijd naar Barendrecht of Eindhoven ( 80km either way )
 
Leo zei:
Dominique zei:
Waarom heb je dit gedaan Leo? Ik heb alleen de plastic dopjes eraf, en nergens door vervangen. Leg eens uit?

Als je de plastic dopjes eraf haalt en er verder niks mee doet, heb je een aantal draadeindjes uitsteken en die kunnen krassen veroorzaken op je aanrechtblad od, dat is de voornaamste reden geweest dat ik ze vervangen eb voor ijzeren dpjes, die krassen verder niet

Ik heb de draadeindjes er gewoon afgeslepen, dan krassen ze ook niet.
 
SGx71 zei:
Boldeagle zei:
Roland78 zei:
Zo'n rekje staat hoog bij mijn "wil ik hebben lijssie"  ::)

Ik stel voor dat je bij de Ikea zelf even gaat zingen/jongleren oid tot je 4 euro bij elkaar hebt. Loop hierna naar binnen en schaf meteen het rekje aan.... :p  ;D ;D

hahaha

niet iedereen heeft zo'n grote geel-blauwe blokkendoos in de buurt ...
Hier ook pas een paar jaar ...
Voor die tijd naar Barendrecht of Eindhoven ( 80km either way )

is geheel OT, maar bij mij in Amersfoort zit ie 5 min vandaan. en met mijn vrouw en dochter wordt je daar niet vrolijk van.........
 
Ik vind het niet erg dat de pootjes loskomen, als we maar voor ons 2 ribben doen haal ik er altijd enkele pootjes uit zodat ik het rek wat compacter kan maken
 
Ik heb afgelopen weekeind z'n mooi rib rack gekocht. Alleen is ie voor de ots 47 wat aan de grote kant. Ik zit er aan te denken om 1 a 2 sets pootjes eraf te slijpen. Iemand hier ervaring mee of wellicht een mooiere oplossing?
 
Terug
Bovenaan Onderaan