BasBQ
Beef en Steak

Iemand ervaring met www.123houtskool.nl?

Dominique zei:
Anders zou je een zakje naar Frits kunnen sturen. Hij is de meester tester hier van briketten en houtskool.

Ik heb zelf helaas maar 2 zakken en qua verzending maakt het niet echt uit of hij dan zelf een zak zou bestellen.
Hij mag uiteraard wel langskomen in Steenbergen  B-)
 
De zakken zijn binnen  :D
Snel verzonden en keurig verpakt.
 
Mike v R zei:

Mike is een man van weinig woorden, ik vertaal het even voor hem ......
Dit moet je verstaan als " joh, wat snel, en wat zouden we graag foto's zien van de brokken houtskool" =))
 
Komt goed  :)
 
Hierbij de foto's en ik moet zeggen dat het er goed uitziet.
Naast flink grote stukken uiteraard ook wat kleinere, maar er zit meer grotere stukken in dan de zak van Dammers.

Zondag dus ondervinden hoe lang ze blijven branden voor mijn Pulled Pork v2.0  B-)

Vraag: tot hoe hoog vullen jullie de BGE? Tot aan de vuurring of toch nog hoger?





 
Ziet er best prima uit!
 
Ik zeg: de brand erin!
 
Dat ziet er hoopgevend uit zeg! Nu ben ik benieuwd hoelang het brand.

Ik vul mijn ei tot aan de rand van de vuurring.
 
Dominique zei:
Mike v R zei:

Mike is een man van weinig woorden, ik vertaal het even voor hem ......
Dit moet je verstaan als " joh, wat snel, en wat zouden we graag foto's zien van de brokken houtskool" =))
Dominique is een vrouw van veel woorden, dit moet je verstaan als {insert woorden waterval}......
;)
 
Mike v R zei:
Jeetje dat ziet er goed uit zeg.

Hey...  meer dan 1 woord  ;)

Maar het ziet er zeker goed uit, en misschien weet ik morgen al hoe het brand met een klein gerecht.
Zondag dus het grote werk.

Mocht het bevallen, dan bestel ik zeker vaker. Al heb ik nu dus nog ruim 36kg in de schuur staan.
 
Ik vul hem ietsje hoger dan de vuurring. Bij mijn Large.
 
noskos zei:
Ik vul hem ietsje hoger dan de vuurring. Bij mijn Large.

De onderste rand vd ring (waar hij op de vuurbox rust), of echt incl de hoogte vd ring zelf?
 
Ik gebruik sinds kort deze van de Deen.
9ddf2a541b24d21bb1e98a329344bb46.jpg

Alleen te bestellen bij de webshop. Komt op 1 euro de kilo en ik ben er zeer tevreden over. Hiervoor gebruikte ik Black Ranch.
 
Ziet er goed uit, ben erg benieuwd
 
Iets boven de rand van de firebox, dus een klein stukje voorbij waar de ring begint.
 
noskos zei:
Iets boven de rand van de firebox, dus een klein stukje voorbij waar de ring begint.

Merci en dan gewoon 1 aanmaakblokje in het midden, wachten tot 150 graden, dan hout + platesetter + rooster + vlees.
Zodat dan de temp zo'n 50 graden zakt en dan bijregelen tot 120 graden?

Of hebben jullie betere tips om snel aan de gang te kunnen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan