BasBQ
Beef en Steak

Hutspot

 
 
 

(Koen)

Kooltjesharker
Berichten
207
Herfst, een heerlijk seizoen met veel lekker eten. De tijd van de potjes. Of het nu hut, stamp of stoof is, ik krijg er geen genoeg van.

Komt er ook nog iemand met het thema Herfst aanwaaien :D

Normaliter wordt alles in de pan gemikt, maar ik had ineens een idee. Waarom geen hutspot van de grill:unsure:

Aardappelen poffen, uitjes cavemanstyle en de wortels grillen. Laat het nou net zo zijn dat ik de dag ervoor 3 kg chuck roast klaar had gemaakt voor pulled beef. Dat past er perfect bij!
20211016_111242.jpg

20211016_182406.jpg


Maar nu eerst naar de aardappelen

20211017_163648.jpg


Schilletje eraf en inpakken

20211017_163907.jpg


Dan de worteltjes even in de marinade zetten. Hiervoor heb ik wat mosterd, sesamolie, honing en worcestersaus gebruikt.

20211017_165638.jpg


De uitjes zijn het makkelijkst, die gooien we zo op de kolen.

Dan mag alles naar de weber

20211017_171725.jpg


Nog even indirect

20211017_172903.jpg


Als de wortels gaar zijn even wat mooie stukjes snijden, uitje en aardappelen uitpakken en prakken maar.

Intussen het vlees met wat jus opgewarmd en een heerlijk plankje gemaakt

20211017_181007.jpg


Wat was dit genieten, makkelijk en erg lekker.
 
Leuk gepresenteerd zo op een plankje! Dat moet zeker gesmaakt hebben. Leuk uitgevoerd ook zo.
 
Het water loopt in mijn mond 🤤
 
Ziet er erg lekker uit zo.
 
Ziet er lekker uit een soort van deconstructed hutspot
 
Leuke bereiding van hutspot in het bijzonder en van stampotjes in het algemeen, inspirerende bijdrage dit 👍💪
 
Heerlijke hutspot, verrassende en leuke variant!
 
Heerlijk maal zo . Zat er een beetje rooksmaak aan?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Zo zie je maar dat je zelfs iets simpels als een hutspotje een totaal andere swing kunt geven. Ziet er geweldig lekker uit en zoals EasywoodsQ al zegt erg inspirerend.
 
Heerlijk maal zo . Zat er een beetje rooksmaak aan?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Heel lichtjes, maar had ook maar een restje snippers erbij gedaan. Wist niet goed of de rooksmaak erbij zou passen. Volgende ronde gaan er wat appelblokjes bij en natuurlijk een stukje zelfgemaakte bacon om het compleet 't maken
 
Je brengt ons op een compleet nieuw idee. Geweldig gedaan zeg!
 
Smaak en presentatie zijn belangerijker dan de naam.
Dit ziet er smullie uit. Ik breng volgende ff een bordje en een vork mee.
 
Ik ben gek van allerlei stamppotten maar van hutspot gruwel ik echt 🤐 alle ingrediënten los vind ik heerlijk maar zo bij elkaar, sla ik over.
Deze manier van hutspot maken vind ik echt heel leuk en smakelijk om te zien en stiekem had ik best een hapje willen proeven 😉
 
Alleen nog baked beans erbij? Of is daar vloeken in de kerk? Zo eten we het bij ons altijd, met bonen
Desalniettemin zou ik dit zeker niet afslaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Lekker met 3 oktoberrrrrrr en ook andere dagen natuurlijk hahahahahaha 🔥 👏
 
Mooie manier om eens peeënstamp te maken. Ziet er goed uit. Dat moet smullen geweest zijn
 
Ik ben gek van allerlei stamppotten maar van hutspot gruwel ik echt 🤐 alle ingrediënten los vind ik heerlijk maar zo bij elkaar, sla ik over.
Deze manier van hutspot maken vind ik echt heel leuk en smakelijk om te zien en stiekem had ik best een hapje willen proeven 😉
Mischien stel je dan je mening over deze smakelijke winterhap wel wat bij
't was o.a. een must bij de "koek en zopie" toen er nog ijs op het water lagen en je lekker koud was van het schaatsen.
Je kon dan vaak kiezen tussen hutspot en lekkere dikke erwten soep, heerlijk. (y)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan