BasBQ
Beef en Steak

Houtskool van de sligro

 
 

rowhald

Kooltjesharker
Berichten
227
Is er iemand die ervaring heeft met de grote gele zakken houtskool van de sligro.
De restaurant kwaliteit bedoel ik


ikke

 
Ja, werkt prima
 
Mijn voorkeur gaat uit naar de koskosbriketten van Sligro, dus niet de houtskool.
Maar ik gebruik ze dan in mijn Weber WSM47 en OTP57, ik weet zo even niet welke Q jij inzet?
 
In de kamado werken ze prima, open grill en Weber gebruik ik inderdaad ook altijd de kokosbriketten van de Sligro
 
RedFox zei:
Mijn voorkeur gaat uit naar de koskosbriketten van Sligro, dus niet de houtskool.
Maar ik gebruik ze dan in mijn Weber WSM47 en OTP57, ik weet zo even niet welke Q jij inzet?
Weber ketel.


ikke

 
rowhald zei:
RedFox zei:
Mijn voorkeur gaat uit naar de koskosbriketten van Sligro, dus niet de houtskool.
Maar ik gebruik ze dan in mijn Weber WSM47 en OTP57, ik weet zo even niet welke Q jij inzet?
Weber ketel.
ikke
In een ketel zou ik zeker dan eens de kokosbriketten ook uitproberen en zien wat je daarvan vindt.
Hogere calorische waarde, langere brandduur, "schone" verbranding, beperkte asrest en ook nog eens goed voor het milieu omdat er geen boom voor hoeft te worden gekapt.
 
RedFox zei:
rowhald zei:
RedFox zei:
Mijn voorkeur gaat uit naar de koskosbriketten van Sligro, dus niet de houtskool.
Maar ik gebruik ze dan in mijn Weber WSM47 en OTP57, ik weet zo even niet welke Q jij inzet?
Weber ketel.
ikke
In een ketel zou ik zeker dan eens de kokosbriketten ook uitproberen en zien wat je daarvan vindt.
Hogere calorische waarde, langere brandduur, "schone" verbranding, beperkte asrest en ook nog eens goed voor het milieu omdat er geen boom voor hoeft te worden gekapt.
Mee eens.
De Bonfire (rebranded Terlanco) kokosbriketten van de Sligro zijn top. Prijs/kwaliteit verhouding is niets mis mee en dit waren mijn standaard briketten voordat we op sponsorbriketten zijn over gegaan. Maar zodra deze voorraad weer verdwenen is dan schakel ik zo weer terug naar de kokosbriketten van de Sligro.
 
DanBras zei:
RedFox zei:
rowhald zei:
RedFox zei:
Mijn voorkeur gaat uit naar de koskosbriketten van Sligro, dus niet de houtskool.
Maar ik gebruik ze dan in mijn Weber WSM47 en OTP57, ik weet zo even niet welke Q jij inzet?
Weber ketel.
ikke
In een ketel zou ik zeker dan eens de kokosbriketten ook uitproberen en zien wat je daarvan vindt.
Hogere calorische waarde, langere brandduur, "schone" verbranding, beperkte asrest en ook nog eens goed voor het milieu omdat er geen boom voor hoeft te worden gekapt.
Mee eens.
De Bonfire (rebranded Terlanco) kokosbriketten van de Sligro zijn top. Prijs/kwaliteit verhouding is niets mis mee en dit waren mijn standaard briketten voordat we op sponsorbriketten zijn over gegaan. Maar zodra deze voorraad weer verdwenen is dan schakel ik zo weer terug naar de kokosbriketten van de Sligro.

Ik gebruik deze kokos briketten volop in de catering. Juist door de uitstekende prijskwaliteit verhouding.  Prima voor high and fast en voor Low&slow
 
De laatste keer dat ik in de Sligro in Eindhoven was zaten er geen terlancos in de bonfire zakken. Dat is altijd wel even goed om van tevoren te checken. Daar zijn hier en op een ander forum al eens discussies over geweest. Houtskool heb ik geen ervaringen mee.
 
Wel fijn dat iedereen een duidelijk antwoord geeft op de vraag.
Iets met houtskool in plaats van brikketten.
Hier heb je wat aan.
ReneR uitgezonderd.


ikke

 
Je vraagt over de gele zakken houtskool van de Sligro.
Blijkbaar heeft niemand anders dan Rene (anders hadden die wel gereageerd) daar ervaring mee en/of hebben ze betere resultaten met de kokosbriketten van jawel...ook de Sligro. Een goed alternatief welke je zowel in de WSM of OTP kan gebruiken en zo probeert men je toch te helpen en te voorzien van nuttige informatie.

Dat dit deze antwoorden niet 100% aansluiten op je vraag...tja. Take it or leave it.
Als de antwoorden je niet bevallen en voor je niet voldoen dan had je het immers ook zelf kunnen proberen  ;)
 
rowhald zei:
Wel fijn dat iedereen een duidelijk antwoord geeft op de vraag.
Iets met houtskool in plaats van brikketten.
Hier heb je wat aan.
ReneR uitgezonderd.


ikke

Het spijt ons dat we niet allemaal direct een zak houtskool gekocht hebben om te testen.  Zo kunnen we jou natuurlijk nooit op een correcte manier van dienst zijn. We gaan ons nu collectief gaan schamen in de hoek zodat wij jou in de toekomst beter van dienst  kunnen zijn.

Nogmaals sorry,  en het zal niet meer voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan