BasBQ
Beef en Steak

home made big green egg

zo afgelopen weekend de perliet korrels binnen.
en gisteren en vandaag de mal er in gezet .en moet zeggen dat het niet makkelijk is dus heb hem er grof in gezet en dan na de tijd met schaaf en schuurpapier bij werken om hem mooi glad te krijgen.
en als de onder kant goed is uit gehard dan ga ik de kap er op zetten en deze met perliet korrels bewerken.
maar hier al vast een foto van hoe hij nu is .
ohhja de wand dikte is 3,5 cm.

P9040298.jpg


P9040297.jpg


grzz peter
 
Spannend!
 
blijf het gaaf vinden  :)
 
Moet ik me voorstellen dat kleien met perliet net zo iets is als een toren van pingpongballen bouwen?
 
Kobold zei:
Moet ik me voorstellen dat kleien met perliet net zo iets is als een toren van pingpongballen bouwen?

zo kun je het wel een beetje zien. ;)
en de perliet is zeer goed te bewerken.

grzz peter
 
even een kleine update de pot is geschuurt volgende week ga ik de kap er in zetten.
moet wel zeggen dat de perliet makkelijk te bewerken is .
ohja na het op meten van de rand kwam ik op en dikte uit van 4 cm en was niet overal gelijk.en heb hem meteen gewogen weegt 55 kilo dat is nog zonder kap.
denk dat ik kwa gewicht wel aardig dicht bij het ei kom.

P9130304.jpg


P9130305.jpg


grzz peter
 
Heb je ook nog iets van wapening gebruikt, glasvezel of zo? Of is het cement/perliet mengsel sterk genoeg van zichzelf?

Valt me trouwens nog tegen wat jouw eitje weegt, ik dacht dat perliet een vrij licht materiaal was.

 
Wat nosmo zegt, perliet weegt niets, inderdaad aandig aan het gewicht :)

Zag van de week een gesneuveld eitje en die is een stuk minder dik, dus dat komt helemaal goed!
 
Nosmo zei:
Heb je ook nog iets van wapening gebruikt, glasvezel of zo? Of is het cement/perliet mengsel sterk genoeg van zichzelf?

Valt me trouwens nog tegen wat jouw eitje weegt, ik dacht dat perliet een vrij licht materiaal was.

ja heb heb hem gewapend met glasvezels.
en dat hij nog zo zwaar is komt ook omdat er nog vocht in zit.
maar dat zal niet veel zijn.

vrg peter
 
petero zei:
even een kleine update de pot is geschuurt volgende week ga ik de kap er in zetten.
moet wel zeggen dat de perliet makkelijk te bewerken is .
ohja na het op meten van de rand kwam ik op en dikte uit van 4 cm en was niet overal gelijk.en heb hem meteen gewogen weegt 55 kilo dat is nog zonder kap.
denk dat ik kwa gewicht wel aardig dicht bij het ei kom.

P9130304.jpg


P9130305.jpg


grzz peter

Hoe vet is dat!!!!
 
Super om te zien! Dit staat op mn verlanglijstje. Ben alleen bang dat ik hem dan niet mag houden van mn vrouw :)
 
Waar was je mal van gemaakt (kan ik niet goed zien op je eerste foto)?
En kreeg je de mal nog een beetje uit?

Ziet er mooi uit ga dit project volgen.
 
EHH zei:
Waar was je mal van gemaakt (kan ik niet goed zien op je eerste foto)?
En kreeg je de mal nog een beetje uit?

Ziet er mooi uit ga dit project volgen.

de mal was van tempex .en nee was geen fijn klusje om het er uit te krijgen. :mad:
maar het is er uit en nu de kap nog die ga ik van de week maken.

grzz peter
 
Thinner is your friend, maar met zoveel heb je heeeeel veel nodig ;)
 
Dus als ik het goed begrijp maak je eerst een mal van tempex en daar boetseer je de perliet omheen.
Gebruik je daar ook een mal voor of gebeurt dat meer op gevoel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan