BasBQ
Beef en Steak

Hoeveelheid Briketten

 

joseph86

Kooltjesharker
Berichten
116
Ik benieuwd of er mensen zijn, die mij kunnen vertellen hoeveel briketten er in een UDS moeten, voor wat voor soort run.
 
De hoeveelheid is voor mij niet relevant, wel hoeveel je er aansteekt. Het is een kwestie van proberen, maar begin eens met de minion methode, en steek er een stuk of 10 aan in een starter. Als het goed is kun je met je luchttoevoer de temperatuur wel bijsturen als het nodig is.
 
ik tel ze ook nooit na, ik gooi gewoon de vuurkorf vol en als ik klaar ben sluit ik alles af en gaan ze vanzelf uit, kan ik de volgende keer zo weer beginnen
 
een kilo of 3 a 4 denk ik dan?
 
misschien wel 5 of 6 kg  ;)
 
vraag me af  bij matig gebruik van de uds of t restant niet slof wordt na een tijdje .
en de dr druipt meest wel wat vet in de briketten en dat gaat toch meuren bij de volgende sessie??
 
AV zei:
vraag me af  bij matig gebruik van de uds of t restant niet slof wordt na een tijdje .
en de dr druipt meest wel wat vet in de briketten en dat gaat toch meuren bij de volgende sessie??

Bij gebruik van goede (kokos)briketten en een waterpan/lekbak/hitteschild heb je hier geen last van
 
Ceriel zei:
AV zei:
vraag me af  bij matig gebruik van de uds of t restant niet slof wordt na een tijdje .
en de dr druipt meest wel wat vet in de briketten en dat gaat toch meuren bij de volgende sessie??

Bij gebruik van goede (kokos)briketten en een waterpan/lekbak/hitteschild heb je hier geen last van

+1
 
Heb 2 roosters en indd op de onderste komt standaard een lekbak.
Ook is er een zak kokosbriketten van 10 kilo besteld bij huisentuinwinkel.nl

Als er iemand betere opties voor briketten heeft, hoor ik het graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan