BasBQ
Beef en Steak

Hey Hoi

 
 

kloenie

Stoker
Berichten
288
Dacht Doe me zelf ook even aanmelden en voorstellen.
Ben kloenie 33 jaar, en heb sinds dit jaar een goede weber bbq gekocht.
had eerst een dinkietoy wegwerp bbq.

Wat een verschil zeg, weet niet of het de beste bbq is, maar van de dinky naar weber was al een wereld van verschil.
Toen kregen we een bbq workshop op het werk.
en daar ging die dus een stuk zalm roken... op een stuk hout...
en wat was dat heerlijk zeg...
toen was ik verkocht...

en ben ook wel van het klussen, en vindt de DIY sectie erg leuk...
eerst maar is goed inlezen hoe en wat, maar gaat zeker wel een keer wat leuks maken :D

zag ook al lekkere recepten... dus ben wel even zoet hier.
 
Welkom kloenie, veel plezier hier!
 
Hartelijk welkom op het forum.
 
bedankt :D

misschien kan iemand mij ook zeggen waar ik het volgende kan vragen :
het bbqen is natuurlijk een beetje over nu, of zijn er nog mensen die nu nog gaan bbqen buiten...
nu ben ik ook het roken aan het uitzoeken en kwam ik het volgende tegen :
http://www.rookovens-online.nl/a-24523866/camerons-rookoven/camerons-rookoven-rvs-28-5-x-17-5-x-7-5-tijdelijk-45-00/
werkt zo iets nou goed ?
voor bijvoorbeeld een stuk zalm met kruidenboter ?
of is een ander model roker dan beter ?

( en waar post je zo'n vraag nou ? )
 
Welkom bij het genootschap kloenie.
Bbq gebeurt hier het jaar rond hoor. :D
 
Ha Kloenie, welkom hier! Om met je vraag te beginnen, er word hier nog volop ge-BBQ-ed hoor! Door mij persoonlijk iets minder, maar ik ben een enorme koukleum, begin al te piepen als het onder de 25 graden is, maar de Mannen hier gaan bij weer en ontij door.
Zo'n rookoventje voor op het fornuis heb ik ook gehad, en is best geinig, maar je kunt hetzelfde doen op je weber, en dat scheelt een hoop rook in huis.
Wat voor Weber heb je trouwens?
 
kloenie zei:
of zijn er nog mensen die nu nog gaan bbqen buiten...

Waar wil je anders gaan BBQen dan? Binnen soms? Nee hoor, ik ga lekker het hele jaar door, al zou een afdakje wel welkom zijn!

Overigens van harte welkom bij dit selecte genootschap. ;)
 
Hoi Kloenie,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Hoe kom je er nou bij dat barbecue?n nu een beetje over is, wij gaan hier het hele jaar gewoon door :D
Ik zou niet zo'n cameron kopen, je hebt een weber, daar kun je prima op warm roken. Of met de huidige temperaturen ook koud roken zelfs. Met dat soort dingen hoef je er ook niet de hele tijd bij te staan, dus meestal is het een kwestie van barbecue aansteken, eten erop, deksel dicht en af en toe even kijken of de temperatuur nog zo is als je hem hebben wilt.

Als je trouwens algemene barbecue vragen hebt kun je die in "De Rookkamer" stellen.

Veel plezier hier!
 
aardig wat mensen die dus door weer en wind bbqen...

ik heb trouwens een groene one touch 47 cm
weber-one-touch-bbq-1247304-_groen__93358_zoom.JPG


we zijn maar met ze 2e, dus dan is dat meer dan genoeg..

natuurlijk kunnen we op de bbq roken... maarja zou voor het eerst zijn..... en ja ik ben ook van de warmte....
Maarja natuurlijk wel erg stoer als je gewoon van de week een gaat bbqen/roken....
Zal is de stoute schoenen aan trekken op een maandag ( elke maandag middag vrij ) om de bbq van boven te pakken en is kijken of de zalm wil lukken...

Vindt het al helemaal geweldig dat er nog steeds mensen zijn die bbqen :D
Ik dacht zelf dat dit al klaar was voor dit jaar hehehe
 
Heb van de week 4 keer gebarbecued ;)
 
Kloenie, allereerst welkom op het forum. Ik denk dat het gemiddelde van de leden hier op eens per week ligt, dus ... je hebt nog wat vrije maandagmiddagen in te vullen. ;)
 
Kloenie welkom. BBQ is van 1 Januari tot 31 December. De kou word door de Q te niet gedaan in de winter en de warmte door het bier in de zomer. Leuker kunnen wij het voor jou niet maken. Veel plezier op dit forum.
 
hoi Kloenie,
Welkom bij dit edele genootschap, al je vragen van dit moment zijn al beantwoord lees ik.
Bij mij staat de bbq ook het hele jaar door aan, weer of geen weer, altijd bbq weer  :)
 
Denk dat ik hem maar weer is van zolder ga halen.
Jep de weber staat op zolder, lekker warm en droog te zijn hahaha.
Zal van het weekend is kijken of ik nog briketten heb en aanmaak blokjes.

Zal eerst is de zalm proberen, moet dit met zo'n plankje, of moet dit op een andere manier ?
( zal zo ook wel even zoeken hoor )
 
Hoi Kloenie welkom hier
 
thanks allemaal voor de vriendelijke welkom :D

en dominique,

maar doe je de zalm dan gewoon op het rooster ?
want heb ook al gelezen dat je houtsnipper met een smaakje/geurtje kan gebruiken.

leuk zo'n forum... wel heel veel info :D
 
je kan je zalm op een netje leggen, maar ook op een stukje aluminium folie, als je hem regelrecht op het rooster legt en hij is goed gaar dan heb je kans dat ie helemaal uit elkaar valt en je hem er dus niet goed af kan halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan