BasBQ
Beef en Steak

Het zal me worst zijn........ 3x verse worst

Ik ben blij dat m'n worst zo goed in de smaak viel. :D

Ook ik probeer zo koud mogelijk te werken, meestal leg ik het vlees in repen gesneden een klein uurtje in de vriezer. Beter is het om ook je vleesmolen eerst een tijdje in vriezer te leggen. Gek genoeg heeft mijn vleesmolen ook meer moeite met de tweede maling, ik denk dat dat komt omdat de worm(of wolf, hoe heet zo'n ding eigenlijk) er dan minder grip op heeft. Verder is het ook zaak om pezen en zenen er goed uit te snijden want daar verstopt je molen ook van.
 
Nosmo zei:
Ik ben blij dat m'n worst zo goed in de smaak viel. :D

Ook ik probeer zo koud mogelijk te werken, meestal leg ik het vlees in repen gesneden een klein uurtje in de vriezer. Beter is het om ook je vleesmolen eerst een tijdje in vriezer te leggen. Gek genoeg heeft mijn vleesmolen ook meer moeite met de tweede maling, ik denk dat dat komt omdat de worm(of wolf, hoe heet zo'n ding eigenlijk) er dan minder grip op heeft. Verder is het ook zaak om pezen en zenen er goed uit te snijden want daar verstopt je molen ook van.

Piet +1. Onderdelen van de molen ook ff in de vriezer en  de Pezen en zenen goed uitsnijden
 
Dit weekend weer met de Porkert bezig geweest, de braadworst, curryworst en de venkelworst (vuur&rook) gemaakt.
Ik en mijn Porkert worden steeds betere vrienden, vlees heel koud vindt hij wel lekker.

Zelfs mijn zoon vond gisteren het venkelworstje lekker, hij is anders meer het type " wat een boer niet kent dat vret hij niet" .
 
Oww inspiratie..inspiratie.....inspiratie  B-)
Ziet er goed uit.

Hier inmiddels wel in het bezit van een stopbus, maar nog geen molen. (misschien vrijdag  ;) )
Kan nie wachten als ik dit ziet.  :)

Mac
 
Krijg er trek van met al die worsten die voorbijkomen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan