BasBQ
Beef en Steak

Het IKEA Bekvam modding draadje.....

denman1710 zei:
SponZ zei:
Ook ik heb een Bekvam aangeschaft en wil om wat gebruiksruimte te winnen er 1 of 2 side tables monteren. Nou leek het mij , uit hygi?nisch oogpunt het beste om de hele bovenkant  met side tables te maken van een plaat beton triplex. Ik kan alleen niet zo snel alle nadelen verzinnen.
Iemand??
Super glad....

Daar zat al ook al aan te denken maar met een sierrandje er omheen zou er niets af moeten vallen, toch?
 
Wat een superleuk topic:)

Ik ga vanmiddag ook een Ikea tafeltje halen. Ik heb zelf de Blokker kamado.

Ik twijfel nog even tussen hangen in het gat ( vind ik mooier ) of toch op pootjes laten staan.

Nog aanbevelingen? En is het slim de diameter te nemen van net onder de opstaande rand?

 
Hier ook druk met het modden van de Bekvam.
d8c589bc994becf87bcac2c99177617d.jpg


Waar hebben jullie de zijtafels vandaan/van gemaakt?
 
nielss055 zei:
Hier ook druk met het modden van de Bekvam.
d8c589bc994becf87bcac2c99177617d.jpg


Waar hebben jullie de zijtafels vandaan/van gemaakt?
Een ander bovenblad van bakvam (gewoon tafeltjes scoren op marktplaats)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Zijn er ook grotere Ikea bijzettafels, die geschikt zijn voor ombouw naar BBQ meubel.

Mijn Primo all in one heeft een doorsnede van 55 cm op het breedste deel.
 
Bikkel zei:
Zijn er ook grotere Ikea bijzettafels, die geschikt zijn voor ombouw naar BBQ meubel.

Mijn Primo all in one heeft een doorsnede van 55 cm op het breedste deel.
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/rimforsa-werkbank-roestvrij-staalkleur-roestvrij-staal-bamboe-40294048/

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Hier wat plaatjes van mijn bekvam opstelling

d94f0e7f06653b5816ee71ddaa4e1e87.jpg


d8ef34a205680b6bd4a7239b75f12161.jpg



Verzonden vanaf mijn Pokkie en Tapatalk Pro!
 
Zo'n duo opstelling is ook wel gaaf inderdaad!
 
Netjes hoor, alle rubs op alfabet!
 
Mooi gemaakt
 
De setup werkt prima! Vanavond weer eea wezen grillen...
6fd390275debf8c983b2e58132bab07c.jpg



Verzonden vanaf mijn Pokkie en Tapatalk Pro!
 
Lekker creatief bedacht!
 
TommyLF zei:
Hier wat plaatjes van mijn bekvam opstelling

d94f0e7f06653b5816ee71ddaa4e1e87.jpg


d8ef34a205680b6bd4a7239b75f12161.jpg



Verzonden vanaf mijn Pokkie en Tapatalk Pro!
vind deze opstelling super.
is dat de Joe jr?

En een extra blad dar de 2 verbind ?

wat zijn de voordelen van de voetjes tov rechtstreeks op een blad?

grtz

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
De voetjes zijn nodig zodat er rond de hele kamado lucht kan stromen, kamado?s die enkel op een steen staan kunnen stuk gaan omdat ze aan de bodem hun hitte niet kwijt kunnen, via contact met een steen eronder kunnen ze slechter de hitte afvoeren, gevolg dat je kamado kan barsten. Dit is mij door meerdere ?guru?s? aangeraden.
Het blad is zelf gemaakt en 60x120 van geschaaft stijgerhout, daarna alles in de tuinolie gezet van Woca voor gelijke kleur.


Verzonden vanaf mijn Pokkie en Tapatalk Pro!
 
Hallo, interessant topic. Ben het tafeltje net in elkaar aan het steken en Ik worstel met twee zaken:
1. Waar zet ik het gat?
2. In welke richting gebruik ik het tafeltje?

1. Excentrisch om meer plaats te hebben, of centraal voor meer stabiliteit? Het is voor het action-ei van 13?. Dus geen mega mastodont. Als ik excentrisch ga, leg ik het gat dan best boven de wielen of net boven de poten? Ik ga er even van uit dat het tafeltje in de breedte gebruikt wordt (lange zijde naar je toe met de wieltjes beiden links of beiden rechts).

2. Of is het beter wieltjes achteraan en het ei centraal maar naar achter te zetten? Dan heb je nog plaats v??r het ei om iets te leggen? Wat zijn jullie ervaringen?
 
DavyGeuns zei:
Hallo, interessant topic. Ben het tafeltje net in elkaar aan het steken en Ik worstel met twee zaken:
1. Waar zet ik het gat?
2. In welke richting gebruik ik het tafeltje?

1. Excentrisch om meer plaats te hebben, of centraal voor meer stabiliteit? Het is voor het action-ei van 13?. Dus geen mega mastodont. Als ik excentrisch ga, leg ik het gat dan best boven de wielen of net boven de poten? Ik ga er even van uit dat het tafeltje in de breedte gebruikt wordt (lange zijde naar je toe met de wieltjes beiden links of beiden rechts).

2. Of is het beter wieltjes achteraan en het ei centraal maar naar achter te zetten? Dan heb je nog plaats v??r het ei om iets te leggen? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb het ei er excentrisch ingezet, ook nadat ik het bovenblad recent moest vernieuwen (andere was op een zwak punt gebarsten, was al een slecht tweedehands blad). Excentrisch om twee redenen:

1) omdat je dan wat meer stabiel blad over houdt om bijv wat te snijden
2) omdat het zware ei beter niet te dicht boven de wielen zit ivm draaipunt en omkantelen bij verplaatsen (centraal is dan juist instabieler). Bij mij is dit nu geen issue meer omdat ik nu 4 wielen heb ipv 2. Dat verplaatst nog makkelijker en veiliger :)

Ook heb ik de klapscharnieren nu goed zitten, met de ontgrendeling onder het blad. Zie hieronder v1 van mijn tafel.
Hij staat de hele zomer buiten met een hoes er omheen. Op de plankjes een krat en doosjes met allerhande bbq spul zodat alles lekker compact zit opgeborgen. Vochtgevoelig spul (thermometer etc) zit in een grote luchtdichte plastic pot.


4oOcLGP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt.
Ik zie wel dat je de pot in de diepte wel centraal gezet hebt. Heeft het zin om die nog dieper te zetten om ook voor de BBQ nog wat meer plaats te hebben, of sta je dan te ver af? Ik zie ook dat de kamado bij jou hangt ipv op de pootjes. Hoe heb je dat precies gedaan? Kan je een foto van de binnenkant maken of zo? Ik wilde het gat nu op ?32cm maken. Is dit correct? Of moet ik groter gaan als er nog iets in moet om hem 'op te hangen'.
Op de foto's die ik eerder zag staat de kamado op pootjes, en die staan op stenen onderleggers. Maar ik begrijp dat je hiervoor de middenplank van het tafeltje 5,5cm hoger moet leggen om in de hoogte uit te komen. Klopt dit?

Dus wat ik wilde doen zijn de volgende stappen (tenzij ik een denkfout maak).
- Excentrisch gat in de plaat in twee richtingen (8cm van de zijkant waar de poten staan (weg van de wielen) en 8cm van de achterkant) --> of zit ik dan net boven het frame dat aan de plaat bevestigd wordt?
- nieuwe gaatjes boren in de poten 5,5cm hoger dan de bestaande.
- schuren en beitsen/vernissen
- beugel aan de voorkant voor borstels/tangen
- in een volgende fase de twee klaptafeltjes aan de zijkanten voorzien.

Doe ik dan iets mis?
 
DavyGeuns zei:
Bedankt.
Ik zie wel dat je de pot in de diepte wel centraal gezet hebt. Heeft het zin om die nog dieper te zetten om ook voor de BBQ nog wat meer plaats te hebben, of sta je dan te ver af?
Zou ik niet doen, dan kom je al snel dicht tegen de onderconstructie aan.

Ik zie ook dat de kamado bij jou hangt ipv op de pootjes. Hoe heb je dat precies gedaan? Kan je een foto van de binnenkant maken of zo? Ik wilde het gat nu op ?32cm maken. Is dit correct? Of moet ik groter gaan als er nog iets in moet om hem 'op te hangen'.
Op de foto's die ik eerder zag staat de kamado op pootjes, en die staan op stenen onderleggers. Maar ik begrijp dat je hiervoor de middenplank van het tafeltje 5,5cm hoger moet leggen om in de hoogte uit te komen. Klopt dit?

Ik zou 'm er lekker inhangen, vind ik zelf verreweg de mooiste oplossing en dan heb je meer ruimte op het plankje eronder. Bij mij staat daar nu een box houtskool onder.
Lees verder dit topic eens beter door, want dan had je een deel van je vragen wel beantwoord gezien. 32cm diameter is te ruim. Hier meer info over mijn tafeltje:

 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik inderdaad ook voor hangen ga, en dus 31,5 ipv 32 (die was voor op pootjes).
Bedankt voor de snelle terugkoppeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan