BasBQ
Beef en Steak

Het IKEA Bekvam modding draadje.....

Simpel, edoch handig. :) !
 
Mijn bekvam mod:

bekvam20170814%20(1).jpg

 
Iemand tips of suggesties hoe ik aan een alu of rvs topblad kom?
 
Sander72 zei:
Iemand tips of suggesties hoe ik aan een alu of rvs topblad kom?
Hoi Sander,

Is er geen metaal bedrijf of groothandel in de buurt die dat kan verzorgen?
En als het voor een werkblad is zou ik voor rvs gaan. Aluminium lijkt me vrij zacht als werkblad.

Groet
Rick
 
Gisteren tijdens het ontmaagden van het Action ei (met een babyback sparerib) ook maar eens begonnen om de Bekvam te modden. Ik heb er 3 want ik wil twee gelijke werkbladen aan de zijkanten. Inmiddels het gat gezaagd (31,5cm) om het 13" ei er in te hangen. Kachelband komt er tussen als hittebuffer.

Ik denk dat ik de werkbladen en schapjes onder de tafel in de olie zet om het hout mooi te accentueren en de poten in de dekkende beits. In de zomer staat de tafel buiten en ik zou er nog een passende hoes omheen willen hebben. Iemand die een goedkoop alternatief weet?


url]


url]


08L7saH.jpg


 
Erg mooi gedaan! Gaat dit wel werken zo? De kamado hangt nu op eigen gewicht klem in het gat met alleen die kachelband ertussen? Is er dan genoeg ruimte om uit te zetten bij het verwarmen?
 
Ja ik ga er vanuit van wel. Er zijn er al meer die hem er zo in hebben gehangen. De rand wordt wat dikker bovenaan dus daar hangt ie in feite wat op. En ik denk dat de uitzetting niet enorm zal zijn. Time will tell maar ik durf het wel aan.

Zie nog wat foto's waarbij het ei er zonder kachelband in hangt, je ziet rechts duidelijk dat ie boven het blad breder is. Daaronder een foto vanaf de onderkant waar je ziet dat er zelfs boven nog licht doorheen komt en onder meer ruimte is. Hij zit dus niet echt klemvast en wat uitzetting is mogelijk.


MZbacOO.jpg


JAjH5Uw.jpg

 
Deze avond weer een stapje verder gezet en de zijbladen gemonteerd:

NQH8OAS.jpg


PIRoDtJ.jpg


Next step is schuren, beitsen en olien. Poten komen in de antraciet buitenbeits en de bladen behandel ik met gekookte lijnolie.
 
Bekvam mod....kon het niet laten.....

Voor mijn Bastard Compact koop ik er ook nog 1.

6,5 cm boven de originele gaatjes 8mm gaatjes boren en het gat is zelf is 32cm. De 15ltr bouwemmer van de Hornbach is 32cm.

3 stenen onderzetters eronder en klaar.

Nu nog even beitsen in de kleur van mijn andere keukenblokken en weer verder met viesmaken...
1ce43d3bef72e5672ac19675e30299d4.jpg
0622345eeaed6b52475e80117389fb0f.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Done... misschien nog wat haakjes eraan voor gereedschap
4372a74193440af3bb6a6c20a2c0627b.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
VleesFeest zei:
Deze avond weer een stapje verder gezet en de zijbladen gemonteerd:

foto

foto

Next step is schuren, beitsen en olien. Poten komen in de antraciet buitenbeits en de bladen behandel ik met gekookte lijnolie.

Mooi zo! heb je die bladen gewoon bij de bouwmarkt gekocht?
 
Light zei:
Mooi zo! heb je die bladen gewoon bij de bouwmarkt gekocht?

Nee dat zou vrij duur worden dus ik heb twee extra tafeltjes op MP gekocht. En is ook gelijk de juiste maat  ;) Zie een foto eerder in dit topic.

Hier nog een foto van na de verfbeurt:

4oOcLGP.jpg


Inmiddels heb ik nog wat haakjes gemonteerd. Er komen nog neodymium magneten in de zijkant van het blad waar ik de tangen dan makkelijk aan kan hangen. Ook zoek ik nog wat mooie bakken/kratten voor op de planken, maar heb nog niks geschikts in de juiste maat gevonden helaas.
 
VleesFeest zei:
Light zei:
Mooi zo! heb je die bladen gewoon bij de bouwmarkt gekocht?

Nee dat zou vrij duur worden dus ik heb twee extra tafeltjes op MP gekocht. En is ook gelijk de juiste maat  ;) Zie een foto eerder in dit topic.

Hier nog een foto van na de verfbeurt:

foto

Inmiddels heb ik nog wat haakjes gemonteerd. Er komen nog neodymium magneten in de zijkant van het blad waar ik de tangen dan makkelijk aan kan hangen. Ook zoek ik nog wat mooie bakken/kratten voor op de planken, maar heb nog niks geschikts in de juiste maat gevonden helaas.

Ah tuurlijk, dat had ik kunnen zien ja ;).
Het lijkt wel op de foto dat het rechterblad breder is, maar dat zal wel komen doordat de lijnen op het blad anders lopen.

Erg mooi geworden zo trouwens!
 
Light zei:
Het lijkt wel op de foto dat het rechterblad breder is, maar dat zal wel komen doordat de lijnen op het blad anders lopen.

Erg mooi geworden zo trouwens!

Thanks. Ja goed gezien, 1 van die tafeltjes was denk ik een ouder model. Blad was wel 50x60x2,8cm maar heeft dwars verlijmde beukenlatten en dit tafeltje had ook zwenkwielen. Helaas was het tafelblad ook niet in beste staat (vocht en vet inwerking) waardoor de latten zijn gaan kieren en het niet meer als massief aanvoelt (zeker nu het ei er in hangt). Ik wil dit blad tzt nog wel vervangen denk ik.
 
VleesFeest zei:
Light zei:
Het lijkt wel op de foto dat het rechterblad breder is, maar dat zal wel komen doordat de lijnen op het blad anders lopen.

Erg mooi geworden zo trouwens!

Thanks. Ja goed gezien, 1 van die tafeltjes was denk ik een ouder model. Blad was wel 50x60x2,8cm maar heeft dwars verlijmde beukenlatten en dit tafeltje had ook zwenkwielen. Helaas was het tafelblad ook niet in beste staat (vocht en vet inwerking) waardoor de latten zijn gaan kieren en het niet meer als massief aanvoelt (zeker nu het ei er in hangt). Ik wil dit blad tzt nog wel vervangen denk ik.
En waar komen de klap scharnieren vandaan?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Jules zei:
http://imgur.com/gallery/skulMBX

skulMBX.jpg

Edit
Ik pas de post nog wel aan, maar telefoon is zo goed als leeg
Lukt me niet om de foto hier te showen, ondanks tussen te zetten en het "hoe plaats ik foto's" topic gelezen te hebben.
[/quote]

Ik zie dat je Imgur gebruikt. Moet je gewoon de BCCode gebruiken. Je hoeft er niks voor of achter te zetten, gewoon copy paste. Let wel even op dat het formaat (onder de lijst met linkjes) op Large Thumbnail staat anders zijn ze HUGE...
 
Ook ik heb een Bekvam aangeschaft en wil om wat gebruiksruimte te winnen er 1 of 2 side tables monteren. Nou leek het mij , uit hygi?nisch oogpunt het beste om de hele bovenkant  met side tables te maken van een plaat beton triplex. Ik kan alleen niet zo snel alle nadelen verzinnen.
Iemand??
 
SponZ zei:
Ook ik heb een Bekvam aangeschaft en wil om wat gebruiksruimte te winnen er 1 of 2 side tables monteren. Nou leek het mij , uit hygi?nisch oogpunt het beste om de hele bovenkant  met side tables te maken van een plaat beton triplex. Ik kan alleen niet zo snel alle nadelen verzinnen.
Iemand??
Super glad....

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan