BasBQ
Beef en Steak

Het IKEA Bekvam modding draadje.....

Ik heb deze al jaren gebruik in mijn keuken als ik kook voor mijn gasten. Heel erg handig voor mise en place . Maar dit vind ik helemaal schitterend. Erg leuk idee en de kosten zijn het niet.
 
Nou ik ben voorlopig klaar met mn bekvam tafeltje.

3 keer gebeitst, en 2 Grundtal beugels er op en een flessenopener. Gewoon geinig. Wil er nog soort van lade in maken. Denk ook nog wat kleine haakjes, om mn thermometer aan te kunnen hangen bijvoorbeeld.

Jammer bestaan er geen kleine alu plaatjes die er op kunnen.
a4819d5650af94e9e9dd04a1ab220161.jpg
f7fe7e00699c6a14a515e8e257466b97.jpg
f224c42548c612e1b917fd5f3e24697d.jpg


Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Mooi hoor
 
Netjes. Na aanleiding van dit topic een tijdje geleden ook 1 gekocht. Ideaal.
 
Mooi hoor! De mijne is na een uuni2 pizza sessie in brand gevlogen. Ondank rvs plaat erop.  Hout is erg droog en vat snel vlam. Bij het bijvullen van hire de pellets gaan er altijd een paar aan de achterkant eruit en zijj gloeiend heet en dat was de oorzaak van een mooie vlammenzee. Gelukkig de uuni weten te redden. Nu op de grond op de stenen. Wellicht een pellet bbq met pizzasteen? :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
yvosurf zei:
Mooi hoor! De mijne is na een uuni2 pizza sessie in brand gevlogen. Ondank rvs plaat erop.  Hout is erg droog en vat snel vlam. Bij het bijvullen van hire de pellets gaan er altijd een paar aan de achterkant eruit en zijj gloeiend heet en dat was de oorzaak van een mooie vlammenzee. Gelukkig de uuni weten te redden. Nu op de grond op de stenen. Wellicht een pellet bbq met pizzasteen? :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

En de pizza?
 
Pizza was heerlijk. Echt  hout oven effect ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
yvosurf zei:
Pizza was heerlijk. Echt  hout oven effect ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Hahaha.
Geen foto van het brandende tafeltje? Is wel een aparte en originele mod. De "bekvam fire" uitvoering  :D
 
Ge?nspireerd door dit geweldige topic ben ik zelf afgelopen zaterdag ook een Bekvam gaan halen. Ik wilde wel een lade er in. Ik kon geen losse lades vinden die ik geschikt vond dus toen bedacht ik me dat een braadslede ook prima kon functioneren als lade. Op de gok gekocht en hij paste precies! Ik moest alleen even uitvogelen hoe ik de lade naar binnen en naar buiten liet schuiven, maar dat is gelukt met wat McGuyverpraktijken en U-profielen. Als frontje vond ik het wel zo leuk om het houtje van de Bekvam zelf te gebruiken, maar die had ik jammer genoeg verpest :( had gelukkig nog een ander houtje liggen, dus dan maar die erop geplakt! Met wat beits eroverheen zie je er toch niks meer van. Nu nog even verder uitwerken wat ik er nog meer op wil (bierhoudertje, flessenopener, iets van een bidonhouder zodat ik mijn spuitfles er bij kan houden, een rol voor aluminiumfolie etc). Dat zijn taakjes voor het volgende weekend! Al met al ben ik er denk ik een uur of vier met de lade bezig geweest, maar ben blij met het resultaat!

Au00ycI.jpg


w83rfWz.jpg


Sesam open u!

nuqeiXQ.jpg
 
Cool
 
Kun je fotootje maken van je 'rails'? En wlke braadslede heb je gebruikt?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Wailer zei:
Kun je fotootje maken van je 'rails'? En wlke braadslede heb je gebruikt?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Ik heb de grootste braadslede gebruikt en voor de rails heb ik het volgende gebruikt. Deze zit iets van het blad af ivm wat schroefjes. Ik heb daar dunne latjes tussen gelegd. Aan de rechterkant zitten de schroeven aan het blad. Aan de andere kant glijd de braadslede heen en weer!

https://imgur.com/gallery/usLG5
 


Dit had ik nog staan, volgens mij geen Bekvam, maar dit moet de basis van onze buitenkeuken worden.

Ik wil een blad maken tussen beide elementen en daarin de Weber ophangen.
 
Na aanleiding van de leuke tafeltjes op dit forum ben ik afgelopen weekend ook even langs de IKEA gereden. Ben erg blij met het resultaat.
Voor degene die ook opzoek zijn naar de bekvam tafel, marktplaats staat er vol mee
979a0b6fe18792cb0336f8e2a16f7988.jpg
fb2a60a5a1a990896795487334e60144.jpg


Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan