BasBQ
Beef en Steak

Hertenstoof uit de DO

 

Harriedv

Vuurmaker
Berichten
99
It’s the time of the season… Twee kilo hertenstoofvlees gehaald, marineren met mosterd, zout, peper en bloem. Even aanbruinen en afnkussen met bruin bier. Tijm, rozemarijn, laurier, jeneverbes en kruidnagel erbij, en lekker katen zwemmen met wildfond. Twee uurtjes pruttelen op de Windmill-stove. Toen de groenten toegevoegd: ui, wortel, witte peterseliewortel, en weer twee uurtjes pruttelen. Halverwege was er al behoorlijk wat vocht weggedampt en ger bier was op, dus nog een halve fles rode wijn bijgeschonken. Een kwartier voor tijd nog twee handen bramen, twee plakken kruidkoek en een klets appelstroop erbij. Geserveerd met krieltjes en regenboogwortels. Geen klachten gekregen van de eters :)



Het was de eerste keer op de stove, nog wel een beetje aan het klooien met de temperatuur. Het binnenste dekseltje eraf gehaald, met het dekseltje erop werd het niet warm genoeg. Zonder dekseltje ging het te hard, het was meer koken dan stoven… De DO is ook aardig aangebrand, nu weken in de soda maar blijft hardnekkig (iemand schoonmaaktips?)
De volgende keer maar eens proberen met een stuk minder briketten.

D7AF5E52-A72A-4ACF-B895-682ECA15AFB0.jpeg


DE85092D-A6C6-4206-9845-C6862C957ABD.jpeg


AADEA35E-2166-4228-B84D-8851DE3FDDDE.jpeg


E3F67BCF-AE43-41D9-B1FA-E94B95306DC8.jpeg
 
Die is goed gelukt! erg lekker zo.
 
Oef, wat ziet dat er lekker uit… 😍

Binnenkort ook weer eens maken, heerlijk!
 
Lekker hoor, hertenbiefstuk! Wat een feest.
 
Dat ziet er goed uit! Een handje vol briketten is zat om te stoven.
 
Stoofpotje altijd lekker, moet het nodig weer eens doen😋
 
Zo’n Windmill stove is echt een mooi apparaat!
Ik heb er laatst bij een vriend mee gestoeid en was meteen om. Heb hem meteen gekocht samen met een Dutch oven en een Skillet. Ik heb hem toen, geheel vrijwillig, bewaard voor onder de kerstboom. Binnenkort ga ik er mee aan de slag.
 
Ik heb hem toen, geheel vrijwillig, bewaard voor onder de kerstboom. Binnenkort ga ik er mee aan de slag.
Ben jaloers op je geduld… 😮👌
 
Geduld is niet direct mijn sterkste punt maar het weer was ook niet echt top de laatste tijd en ik heb ook nog wat me de, ook nieuwe, WSM gestoeid. 😄
 
Terug
Bovenaan Onderaan