Was vandaag van plan om van twee varkensschouders zonder botten die ik nog had liggen in de koelkast, pulled pork te maken.
Natuurlijk is het noskos wedstrijdrecept super, maar ik was op zoek naar een kruidiger, minder zoete smaak.
Voor het injecteren heb ik het recept van deze site gebruikt:
http://tipsforbbq.com/Recipes/Pork/Luau-Pulled-Pork
De rub is de Southern succor rub, van noskos' site.
Na 5 uur was het tijd om het vlees te gaan glazen, dus de WSM mocht open:

De schouder ziet er verminkt uit, maar omdat er geen botten in zitten, en ik hier en daar wat rigoureus getrimmed heb, en ook nog wat lapjes naturel eraf heb gehaald ziet het er wat onsamenhangend uit
Vlees mee naar binnen genomen om te sauzen, maar stiekem ook een stukje geproefd. Wauw! Supermals, superlekker!
Dus 1 schouder in plakjes gesneden omdat ik het een soort van zonde vond om er PP van te maken (hebben jullie dat ook weleens?)

De andere als probeersel ingesmeerd met vlammen saus, en deze teruggelegd. Deze mag wel PP worden.

Uiteindelijk dus toch eerder eten dan geplanned, maar dan geen pulled pork
Natuurlijk is het noskos wedstrijdrecept super, maar ik was op zoek naar een kruidiger, minder zoete smaak.
Voor het injecteren heb ik het recept van deze site gebruikt:
http://tipsforbbq.com/Recipes/Pork/Luau-Pulled-Pork
De rub is de Southern succor rub, van noskos' site.
Na 5 uur was het tijd om het vlees te gaan glazen, dus de WSM mocht open:

De schouder ziet er verminkt uit, maar omdat er geen botten in zitten, en ik hier en daar wat rigoureus getrimmed heb, en ook nog wat lapjes naturel eraf heb gehaald ziet het er wat onsamenhangend uit

Vlees mee naar binnen genomen om te sauzen, maar stiekem ook een stukje geproefd. Wauw! Supermals, superlekker!
Dus 1 schouder in plakjes gesneden omdat ik het een soort van zonde vond om er PP van te maken (hebben jullie dat ook weleens?)

De andere als probeersel ingesmeerd met vlammen saus, en deze teruggelegd. Deze mag wel PP worden.

Uiteindelijk dus toch eerder eten dan geplanned, maar dan geen pulled pork