BasBQ
Beef en Steak

Heatermeter 4.1 handleiding discussie topic

Mac zei:
Piet, tijdens het inlezen heb ik iets gezien over PID waardes, en dat deze verschillen per type bbq ?
Jij had ergens een Wiki linkje gepost met enige uitleg.
Ik sta nu nog te duizelen  @-) :-??

Kan jij iets aanvullen hoe dit te wijzigen, en welke waardes je dan moet gebruiken e.d. ?
Voor thuis, gebruik ik een BGE XL, maar voor de wedstrijden een WSM (dat betekend dat ik zou moeten switchen per bbq)

Mac

Het stukje is bijna klaar Mac, nog even volhouden ;)

En ja, je zult voor elke BBQ de PID instellingen moeten wisselen maar als je de juiste settings eenmaal weet is dat niet zo erg. Als alternatief zou je natuurlijk een tweede HM kunnen nemen........ :p
 
Heeee? Piet.

Ha ha, ik hou het nog wel vol hoor  :)
Leuk dat je mijn vraag gaat behandelen in de handleiding, thx.

Helaas is het mega druk op het werk, waardoor ik niet meer de kans krijg om aan de bbq te denken.
De laatste x bbq was al weer 9 feb  :((
(maar goed, er ligt al bijna 3 weken een Pastrami in de brine, dus ik moet mijzelf wel ff pushen, want ik wil er ook niet te lang mee wachten)

Ik wacht geduldig af, en anders doe ik de eerste x wel met de basis settings.

Mac
 
De handleiding is weer een stukje completer, maar als er nog dingen zijn die jullie missen wil ik dat graag weten dat kan het er misschien nog bij.

Het enige wat ik nu nog op stapel heb staan is een stukje over het veranderen van het logo.
 
Veranderen van het logo?!?
 
noskos zei:
Veranderen van het logo?!?

Het is de bedoeling dat men een eigen logo kan plaatsen, net zoals Bert en Geert dat hebben, het genootschaps logo is slechts een placeholder.
 
BertM zei:
piet, misschien handig om een link te plaatsen naar de pit meter, zoeken in de store vindt hem niet...

Bert, de enige appels die ik heb zijn van het eetbare soort dus ik kan niet controleren wat er in de app store staat. Ik kan hem wel vinden in iTunes, ik nemen aan dat iTunes en de appstore hetzelfde aanbod van apps hebben.
 
Hierbij een direct linkje naar de app:

https://itunes.apple.com/us/app/pit-meter/id737047723
 
Piet, is het misschien een optie om wat uit te leggen over de alarmmeldingen.  :-??
Je kan een melding laten sturen naar een mail adres, of via een sms'je .
Ik kan mij voorstellen, dat mensen problemen hebben met het instellen hiervan.

Mij is het ook nog niet gelukt   L-)

Mac
 
Deze gaat op de lijst Mac.
 
Nosmo zei:
BertM zei:
piet, misschien handig om een link te plaatsen naar de pit meter, zoeken in de store vindt hem niet...

Bert, de enige appels die ik heb zijn van het eetbare soort dus ik kan niet controleren wat er in de app store staat. Ik kan hem wel vinden in iTunes, ik nemen aan dat iTunes en de appstore hetzelfde aanbod van apps hebben.
Mmmmm, op de iPad kun je aangeven of het zoeken alleen iPhone OF iPad applicaties betreft in de AppStore .

Zet ik hem op iPad wordt de applicatie niet gevonden, op iPhone wel!
Werkt wel zonder problemen op een iPad, aangezien ik via (kuch) google de link had gevonden.
 
BertM zei:
Nosmo zei:
BertM zei:
piet, misschien handig om een link te plaatsen naar de pit meter, zoeken in de store vindt hem niet...

Bert, de enige appels die ik heb zijn van het eetbare soort dus ik kan niet controleren wat er in de app store staat. Ik kan hem wel vinden in iTunes, ik nemen aan dat iTunes en de appstore hetzelfde aanbod van apps hebben.
Mmmmm, op de iPad kun je aangeven of het zoeken alleen iPhone OF iPad applicaties betreft in de AppStore .

Zet ik hem op iPad wordt de applicatie niet gevonden, op iPhone wel!
Werkt wel zonder problemen op een iPad, aangezien ik via (kuch) google de link had gevonden.

Klopt, de app is qua formaat eigenlijk een iPhone-app. Op de iPad werken die apps wel, maar moet je hem 'opblazen' om hem fullscreen te krijgen. Niet erg mooi, maar het werkt wel. Op de iPad werk ik gewoon met de website van HM, die is prima geschikt voor dat formaat. Op de iPhone is de app weer handiger :)
 
Mac zei:
Piet, is het misschien een optie om wat uit te leggen over de alarmmeldingen.  :-??
Je kan een melding laten sturen naar een mail adres, of via een sms'je .
Ik kan mij voorstellen, dat mensen problemen hebben met het instellen hiervan.

Mij is het ook nog niet gelukt   L-)

Mac

Ik ben gisteren even aan het testen geweest met de alarmmeldingen, email is appeltje eitje, eenvoudig te doen. De SMS meldingen zijn meer een uitdaging, voor zover ik het nu kan beoordelen gaat het niet werken zonder een abonnement op een betaalde SMS gateway service.
 
Goed....hier gaan we dan.

Eindelijk even klooien met de HeaterMeter en zien of we alles aan de praat kunnen krijgen. Nu heb ik alles mbv de handleiding werkend gekregen en de HeaterMeter is ook van buitenaf te bereiken.

Ik loop nu tegen de twee volgende problemen aan die ik niet voor elkaar krijg en deze staan voor zover ik kan zien niet in de handleiding en kan ik ook met Google toe nu toe geen oplossing voor vinden.

1)
Het lukt me maar niet om het wachtwoord te veranderen. Onder System-->Administration geef ik twee keer hetzelfde nieuwe wachtwoord op, maar bij Save & Apply krijg ik een Unknown Error en de melding dat het niet gelukt was. En nee, het ligt niet aan de gebruikte tekens want zelfs abcde wordt niet geaccepteerd.

2)
Het lukt me niet om de tijd goed te krijgen. Tijd van de HeaterMeter ligt 6 uur verder dan onze tijdzone. Onder System-->System heb ik geen optie om de tijdzone aan te passen en ook het aanpassen van de timeservers heeft geen resultaat. Heb ook in de netwerksettings geprobeerd de DNS aan te passen naar die van Google (had ergens gelezen dat dit bij iemand had geholpen) maar zonder resultaat.

Iemand enig idee wat ik fout doe en/of waar dit aan kan liggen?

Verder nog tig andere vragen waaronder de nice-to-have maar dat komt allemaal wel wanneer ik de basis tip-top heb.

Alvast bedankt.
 
Danny,

Je methode om password aan te passen onder tabblad administration is wel correct, mogelijk kun je de HM eerst nog een keertje resetten en dan opnieuw inloggen en het dan weer proberen.

Voor wat betreft tijdaanpassing kun je onder tabblad "System" klikken op de button "sync with browser", dan neemt hij je pc tijd over.
 
In "system/system" kun je de tijdzone aanpassen. Dit zal ik even in de FAQ verwerken.

Het password probleem is vervelender, om dit op te lossen moet je de SD kaart opnieuw flashen. Ik weet niet waarom dit gebeurd. De SD kaart is eenvoudig te flashen, maar dan verlies je wel de nieuwe interface. Die kun je wel weer terug zetten, of als je de remote access in orde hebt kan ik dat voor je doen.

Hier staat de handleiding voor het flashen van de SD kaart.
 
Geert, Piet, Bert,

Bedankt voor de info. Ik denk dat het opnieuw flashen van de SD gaat worden om de problemen dan op te lossen. Het knopje om de tijd te syncen ontbreekt bij mij ook.

Nu ik er zo over nadenk........ik doe alles via Chrome op de iPad. Nu weet ik niet of het aan de browser kan liggen maar dat zou zo maar kunnen. Tskkk.....dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :-/

Ga het dus nog even vanaf de PC proberen. Mocht dat niet werken dan ga ik flashen volgens de instructies en zoek ik de uitleg van de interface even op.

*knip* even aangepast omdat ik tijdens het tikken de reactie van Bert gemist had :)
 
Danny, ik heb op de iPad met Chrome ook al eens mijn instellingen aangepast, hier ging dat in ieder geval prima.
Maar met alle extra tips kom je er nu wel uit.
P.S. Ik had je 2e vraag blijkbaar maar half gelezen en eventjes gemist dat het over de tijdzone ging.
 
RedFox zei:
Danny, ik heb op de iPad met Chrome ook al eens mijn instellingen aangepast, hier ging dat in ieder geval prima.
Maar met alle extra tips kom je er nu wel uit.
P.S. Ik had je 2e vraag blijkbaar maar half gelezen en eventjes gemist dat het over de tijdzone ging.

Als je de juiste tijdzone instelt zou de tijd automatisch goed moeten staan, voorwaarde is wel dat de juiste default gateway en DNS server ingesteld zijn in de netwerk settings. Anders kan de HM de time server niet vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan