BasBQ
Beef en Steak

heatermeter 4.0 LEGO behuizing

Jij moet ook overal om lachen h??
 
Camiel zei:
RedFox zei:
Wat een geweldig leuk idee Camiel!
Solid state uitvoering  :)
P.S. welk type/merk dongle met antenne heb je daar in gebruik? Ik heb gisteren met testen gemerkt dat ik net op de grens zit qua afstand als de HM achter in de tuin staat onder overkapping.
En heb jij verschil kunnen meten met het "standard" kleine usb stickie zonder antenne?

Is een Konig adapter (nedis.nl)

http://www.konigelectronic.com/nl_nl/computer/netwerken/Netwerkapparaten/1115516

Zal niet de beste zijn maar deze lag ergens op mijn buro te slingeren. Bereik is best goed met zo'n externe antenne. En hij werd direct herkend door de PI.

Weet alleen nog niet of ie het einde van onze tuin (30m) haalt, denk dat er een repeater bij moet binnenkort, maar die zat al in de planning.

Zojuist is hier ook de K?nig dongle (zelfde als de jouwe) binnengekomen.
Er eventjes ingeprikt, maar....helaas niet herkend door de RPi.
Dus toch een driver die (nog) niet aanwezig is.
De chipset is de Realtek WU8188 vlgs de beschrijving.
Hoe kan ik de driver (heb een kleine CD) in de linux omgeving krijgen?

Vanavond later kan ik pas weer kijke, maar de vraag nu alvast gesteld.
Dank voor idee/input!
 
Tapatalk begeleidt me terwijl mevr RedFox rijdt.... Ik zal kijken hoe die install werkt, mogelijk via putty en/of terminal? Ik herinner me van paar jaar geleden dat je bijvoorbeeld bij Fedora of ubunti dan ook drivers en utilities kon downloaden. Moet ik dus opfrissen, maar je link van openwrt geeft in ieder geval moed. Ik zal de pri in da geval via fallback aan netwerk koppelen. Is voor vanavond laat of morgen.
Had je de mod ivm 22uF elco nog in verkorte sticky gezet!
Groet
 
Nee nog niet Geert ik ben even aan het reorganiseren geweest, zodat ik het een plekje kan geven. Dan zal ik even mijn windows machine opstarten zodat er ook even een plaatje bij staat. Je mag ook nog wel even een foto posten in het hm draadje.
 
RedFox zei:
Camiel zei:
RedFox zei:
Wat een geweldig leuk idee Camiel!
Solid state uitvoering  :)
P.S. welk type/merk dongle met antenne heb je daar in gebruik? Ik heb gisteren met testen gemerkt dat ik net op de grens zit qua afstand als de HM achter in de tuin staat onder overkapping.
En heb jij verschil kunnen meten met het "standard" kleine usb stickie zonder antenne?

Is een Konig adapter (nedis.nl)

http://www.konigelectronic.com/nl_nl/computer/netwerken/Netwerkapparaten/1115516

Zal niet de beste zijn maar deze lag ergens op mijn buro te slingeren. Bereik is best goed met zo'n externe antenne. En hij werd direct herkend door de PI.

Weet alleen nog niet of ie het einde van onze tuin (30m) haalt, denk dat er een repeater bij moet binnenkort, maar die zat al in de planning.

Zojuist is hier ook de K?nig dongle (zelfde als de jouwe) binnengekomen.
Er eventjes ingeprikt, maar....helaas niet herkend door de RPi.
Dus toch een driver die (nog) niet aanwezig is.
De chipset is de Realtek WU8188 vlgs de beschrijving.
Hoe kan ik de driver (heb een kleine CD) in de linux omgeving krijgen?

Vanavond later kan ik pas weer kijke, maar de vraag nu alvast gesteld.
Dank voor idee/input!

Da's raar, ik weet zeker dat ik geen cd heb gebruikt en ook niets (bewust) heb ge?nstalleerd. Wel een hele tijd met een UTP en dongle gespeeld. Misschien dat die PI zelf iets heeft geupdate?

 
RedFox zei:
Tapatalk begeleidt me terwijl mevr RedFox rijdt.... Ik zal kijken hoe die install werkt, mogelijk via putty en/of terminal? Ik herinner me van paar jaar geleden dat je bijvoorbeeld bij Fedora of ubunti dan ook drivers en utilities kon downloaden. Moet ik dus opfrissen, maar je link van openwrt geeft in ieder geval moed. Ik zal de pri in da geval via fallback aan netwerk koppelen. Is voor vanavond laat of morgen.
Had je de mod ivm 22uF elco nog in verkorte sticky gezet!
Groet

Je kan zelfs via de web-interface packages installeren. Persoonlijk zou ik via ssh (putty) inloggen in het via de cli doen, maar ja ik zit dagelijkst in z'n zwart schermpje te werken ;)

Check ook even dit draadje http://www.bbqgenootschap.nl/forum/controllers/wifi-dongle-crisis/
 
Terug
Bovenaan Onderaan