BasBQ
Beef en Steak

Hapje met warme camembert en provencaalse kruiden

 

Q

Sprokkelaar
Berichten
46
( op verzoek van moderator naar high en fast verplaatst)

Volgens de weersvoorspellingen zou gisteren de laatste ?mooie? dag voorlopig zijn aangebroken. Vlug dus nog even wat dingen op de bbq gegooid. Eindelijk ook maar weer eens het idee gehad om  wat foto?s te maken en die hier te delen op het forum!

Een van de bijgerechten waarmee ik de afgelopen maanden veel succes heb geboekt is camembert vanaf de barbecue. Verrassend lekker en origineel, en eenvoudig te maken.
Benodigdheden:
Camembert in doosje
2 teentjes knoflook
Provencaalse kruiden
Honing ( of Calvados, afhankelijk van aanwezigheid kinderen)

Allereerst plastic en evt stickers verwijderen van het kaasje. Vervolgens de bodem van het doosje met  aluminiumfolie bedekken en het kaasje weer terugstoppen in deze bodem. Knoflookteentjes pellen en in smalle reepjes snijden.  Een 15-20 tal gaatjes prikken in de bovenkant van de camembert en hier de reepjes knoflook in stoppen. Met mes een kruis zetten in de bovenkant van het kaasje. ( er komt druk op te staan als ie heet wordt)  Het geheel besprenkelen met wat honing of Calvados en de provencaalse kruiden er overheen strooien. ( excuses voor de belabberde kwaliteit fotos?s!)



Na een half uurtje ( indirect, uiteraard) op de BBQ, ziet het er dan zo uit:


Heerlijk om met een stukje stokbrood in te soppen!


Gecombineerd met een lekker mals stukje beef en een lekkere pastasalade heerlijk gegeten!


Disclaimer:
@El Fumarole: Mochten elementen van dit gerecht je bekend voorkomen, dan is dat geen toeval. Ik heb me laten inspireren door jouw post van 4 augustus. Inmiddels is het me gelukt om hiermee veel mensen te verbazen en/of in verrukking te brengen. Dank  je wel, je bent mijn held!

 
dat ziet er heerlijk uit, zou zo bij je aanschuiven
 
Hmmm, lekker hoor!
 
Lekker kaasje en een heerlijk stukje vlees zo te zien.
Daar wordt een mens blij van :)
 
Het ziet er goed uit , maar het weer heeft er volgens mij niets mee te maken het is altijd weer om te BBQen.
 
riona + 1
 
heerlijke plaatjes!!
 
camiel zei:
Nou Q, zo'n camembert ligt hier zo dadelijk ook op de BBQ!
De camembert is inderdaad heerlijk zo te zien en "trendy" op dit moment.
 
Terug
Bovenaan Onderaan