BasBQ
Beef en Steak

Hachee op de DO

 
 

wtavaneijsden

Kooltjesharker
Berichten
218
47e86060d17149193ec5a616a7e26601.jpg


165c510e354bc3b3d4547737acf558f3.jpg


f241866308a680a902977b61514a7398.jpg


Heerlijk met door een vriend gebrouwen bier en ontbijt koek uien bloem suiker en zout en peper

Ik heb al voor geproefd lekker zoet
 
lekker hoor, met de DO spelen is gewoon hartstikke leuk
 
Ziet er lekker uit Willem!
 
Om nom nom
 
Lekker Willem, nog een bordje over?! :D
 
heerlijk pruttelpotje B-)
hier zeker 1xper maand maar dan op een sudderplaatje

wtavaneijsden zei:
Heerlijk met door een vriend gebrouwen bier en ontbijt koek uien bloem suiker en zout en peper
ik mis de buiten de zout en peper om de echte smaakmakers: azijn, kruidnagel en laurier .

trouwens deze hoort in low&slow(hachee boven de 150 graden :-/ )
 
Ik heb er kruidnagels en laurier bladeren door heen gedaan. Geen azijn!

AV zei:
heerlijk pruttelpotje B-)
hier zeker 1xper maand maar dan op een sudderplaatje

wtavaneijsden zei:
Heerlijk met door een vriend gebrouwen bier en ontbijt koek uien bloem suiker en zout en peper
ik mis de buiten de zout en peper om de echte smaakmakers: azijn, kruidnagel en laurier .

trouwens deze hoort in low&slow(hachee boven de 150 graden :-/ )
 
Geen azijn????

Heb jij dan nooit de beste hachee geproeft met de naam "Limburgs Zoervleisj"?????

Volgende keer gewoon eens doen en als je dan echt los wilt gaan dan bel je Willie Selten en regel je paardenvlees! 50-50 Paard en rund, azijn, peperkoek (besmeren met mosterd), de genoemde kruiden (jeneverbesje is ook welkom) en afsmaken met appelstroop.

Belangrijk is om het vlees een dag of 2 (liefst meer...) te marineren in het kruidenmengsel met de azijn en water! Droogdeppen, aanbraden tot diepbruin en dan met marinade opzetten en low en slow!

Smakelijk; nu heb ik dus honger...

Gr. Erwin
 
Nee gebruik ik nooit. Kijk al zuur genoeg. Maar zal het eens proberen.

eamesz zei:
Geen azijn????

Heb jij dan nooit de beste hachee geproeft met de naam "Limburgs Zoervleisj"?????

Volgende keer gewoon eens doen en als je dan echt los wilt gaan dan bel je Willie Selten en regel je paardenvlees! 50-50 Paard en rund, azijn, peperkoek (besmeren met mosterd), de genoemde kruiden (jeneverbesje is ook welkom) en afsmaken met appelstroop.

Belangrijk is om het vlees een dag of 2 (liefst meer...) te marineren in het kruidenmengsel met de azijn en water! Droogdeppen, aanbraden tot diepbruin en dan met marinade opzetten en low en slow!

Smakelijk; nu heb ik dus honger...

Gr. Erwin
 
Enne zuur vlees klinkt mij niet lekker. ik ben meer van het zoete vlees. Rare vogel ik weet het.

eamesz zei:
Geen azijn????

Heb jij dan nooit de beste hachee geproeft met de naam "Limburgs Zoervleisj"?????

Volgende keer gewoon eens doen en als je dan echt los wilt gaan dan bel je Willie Selten en regel je paardenvlees! 50-50 Paard en rund, azijn, peperkoek (besmeren met mosterd), de genoemde kruiden (jeneverbesje is ook welkom) en afsmaken met appelstroop.

Belangrijk is om het vlees een dag of 2 (liefst meer...) te marineren in het kruidenmengsel met de azijn en water! Droogdeppen, aanbraden tot diepbruin en dan met marinade opzetten en low en slow!

Smakelijk; nu heb ik dus honger...

Gr. Erwin
 
Zuurvlees klinkt inderdaad niet lekker, maar je moet voor ogen houden dat het zuur de eiwitstrengen in het vlees 'malser' maakt. Daarna dampt een heel deel van het zuur eruit en dan met het zoet van de peperkoek en appelstroop........

Dus voor de niet-Limbo's: zuurvlees niet niet zuur, maar heeft een vleugje zuur met voldoende zoet! Minder zuur dan zoetzure saus!

Gr. Erwin
 
Erwin ,


Kijk nu heb je me overtuigd. Hier kan ik wat mee. en ik maar denken dat limbo's zuur pruimen zijn.
We gaan het de volgende keer het op zijn limburgs doen.
Thx voor de Tip!!


gr willem



eamesz zei:
Zuurvlees klinkt inderdaad niet lekker, maar je moet voor ogen houden dat het zuur de eiwitstrengen in het vlees 'malser' maakt. Daarna dampt een heel deel van het zuur eruit en dan met het zoet van de peperkoek en appelstroop........

Dus voor de niet-Limbo's: zuurvlees niet niet zuur, maar heeft een vleugje zuur met voldoende zoet! Minder zuur dan zoetzure saus!

Gr. Erwin
 
Je proeft de azijn inderdaad niet terug. Van het weekend varkenswangen gemaakt en daarvoor een recept aangepast met de marinade van Ceriels varkenskoontjes en daar zit ook azijn in. Helemaal niks van geproefd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan