BasBQ
Beef en Steak

Groente: Melanzane alla Parmigiana



Waarom er geen vlees inzat, zei Zoon. Terwijl hij steeds vegetarische meisjes mee naar huis neemt. Hij mag over 3 weken van de beademing. Grrrrr.
 
Watertandend Domi =D>
 
Ziet er heerlijk uit!
 
 
 
 
 

Hoogie

Pitmaster
Berichten
949
Ik ben een liefhebber van vlees, maar zo af en toe wil ik ook wel graag iets vegetarisch maken. Zodoende ben ik bij deze rubriek beland.
Dit ziet er erg lekker uit. Morgen gelijk maar uitproberen!
 
En heb je de melanzane nog gemaakt?
 
Jazeker! Maar ik heb een beetje vals gespeeld: gewoon in de oven gedaan.
Hij was erg lekker. Die ga ik vaker maken.

Vandaag gebruik ik wel de barbecue. Ik maak voor het hoofdgerecht Pulled pork (wil een Knorretje hebben 🤣) met gebakken aardappelen en salade. Als voorafje een paar coquilles grillen, lichtjes ingesmeerd met gochujang.
 
Oh dat maakt toch niet uit dat je de melanzane nu in de oven hebt gemaakt, de volgende keer gewoon op de q en wel foto's maken dan 😜melanzane blijft hier een van de favoriete groente gerechten en zelfs visite die niet helemaal dol zijn van aubergine zijn aangenaam verrast.

Wat toevallig, hier zijn we ook bezig met PP, een Koreaanse versie ook met gochujang naar een recept van..................🤔jeetje hoe heet hij ook alweer................ohja Noskos🤭
 
Staat nu ook op mijn lijstje!

Groeten van Robert
 
Nieuw leven in een oud topic, waarvoor dank @janvh
Dit ligt nu ter goedkeuring bij de baas en zal waarschijnlijk vrijdag al gemaakt worden!
 
Deze ook maar weer snel maken................. en de boodschappen zitten in mijn online boodschappenkarretje😁
 
Gisteren weer eens gemaakt, was veel te lang geleden en daar schamen wij ons nu diep voor, want wat is dit een TOPPER.
Ook koud gaan je smaakpapillen er spontaan van applaudisseren.
 
Super bedankt @Jet !!
Het grillen op gietijzer voegde wel degelijk een mooie smaak toe!

3DDDB41E-32F7-4719-AFBE-7B9A6B3E6AE8.jpeg


4903DA88-8FDC-4E88-95B7-888DF57413BD.jpeg


A29F5195-81A1-4598-9298-73AC67757DA9.jpeg
 
De melanzane ziet er schitterend uit Sander 😍 ik ben blij dat jullie het lekker vonden, het is hier thuis nog steeds na al die jaren 1 van onze favoriete groentegerechten 🏆
 
Ziet er heerlijk uit!

Ik ga het proberen op m'n wga ergens tijdens kamperen komende dagen.

Benieuwd of het lukt. Neem een ovenschaaltje mee.. en denk dan maar een ring (rechthoek aan briketten, a la Pizza ring) en dan hopen dat het zo lukt... Anders maar in de skillet met DO deksel.

Wie niet waagt.... En die tomatensaus is echt niet met dan ui, knoflook en tomaat? En ik lees tomaten klein snijden.. kun je dan niet voor het gemak tomatenblokjes pakken?
 
Ziet er heerlijk uit!

Ik ga het proberen op m'n wga ergens tijdens kamperen komende dagen.

Benieuwd of het lukt. Neem een ovenschaaltje mee.. en denk dan maar een ring (rechthoek aan briketten, a la Pizza ring) en dan hopen dat het zo lukt... Anders maar in de skillet met DO deksel.

Wie niet waagt.... En die tomatensaus is echt niet met dan ui, knoflook en tomaat? En ik lees tomaten klein snijden.. kun je dan niet voor het gemak tomatenblokjes pakken?
Blokjes gaat ook. En als je een indirecte opstelling maakt lukt het zeker.
 
En die tomatensaus is echt niet met dan ui, knoflook en tomaat? En ik lees tomaten klein snijden.. kun je dan niet voor het gemak tomatenblokjes pakken?
Ja, dat laatste zou ik denk ik de volgende keer ook doen.
En inderdaad, een basis sausje (lekker genoeg maken, want onze pizza saus is identiek).
Uitje fruiten, knoflookje erbij, 'afblussen' met de tomaat. wij doen dan nog wat water in het blikje om alles eruit te spoelen en laten m inkoken.
 
Wie niet waagt.... En die tomatensaus is echt niet met dan ui, knoflook en tomaat? En ik lees tomaten klein snijden.. kun je dan niet voor het gemak tomatenblokjes pakken?

De tomatensaus is inderdaad niet meer dan dat, het is gewoon een basissaus en en natuurlijk kun je gewoon tomatenblokjes nemen 😜

Toen ik dit voor het eerst maakte was ik gek van gepelde tomaten in blik maar voor zo'n saus moet je die tomaten even wat kleiner maken.
Ik gebruik nu geen gepelde tomaten meer want ik proef steeds een bittertje aan de zaadjes/pitjes van de tomaat, nu gebruik ik soms tomaten blokjes of gezeefde tomaten van Heinz, ik ben wel een Heinz fan maar je kunt natuurlijk ieder ander merk ook gebruiken, mijn zusje gebruikt nooit iets van Heinz tomaten omdat ze die te zuur vind.
Gewoon lekker doen wat JIJ lekker vind en ik hoop dat dit recept je bevalt, een recept moet je ook zien als leidraad, voeg dingen toe of laat dingen weg 😉

wij doen dan nog wat water in het blikje om alles eruit te spoelen en laten m inkoken.

Dat water in het blikje doen wij ook altijd 🤭 altijd het blikje even "spoelen" zodat alle tomaat eruit is 😁
 
Zo zalig! Top recept!
 
Terug
Bovenaan Onderaan