BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

De vraag is: Is ie elite of niet.

13 augustus heb ik m'n nieuwe kamado ontvangen.
Ik heb hem sinds die tijd nog niet gebruikt. Ik heb hem op de 18e even te voorschijn gehaald om m'n nieuwe gietijzeren rooster te passen.
Toen was er nog niets aan de hand.

Vandaag heb ik de hoes er even afgehaald om te checken of er al roest op het onderstel zat. Zal toch niet? Niet nu al?

Jawel hoor. 2,5 week na levering moet ik constateren dat ook hier roest is ontstaan op de lasnaden.

955baa25aa55d476b56aa22b1d3bccff.jpg
f9e6e46375cf1f8c2911e02147734d43.jpg
a0d22192dcd5018e5a148b2e44c091c7.jpg


Ik was er al bang voor. Mijn voornemen om het onderstel te behandelen had ik nog niet uitgevoerd. M'n vader heeft met n GzG Elite medium hetzelfde issue.

Op YouTube vond ik laatst een filmpje over roest preventie met WD40.

Daar heb ik nu het onderste deel mee schoongemaakt en ingespoten. Even aankijken hoe dit houd.

2eb1ab418afb08681c4c31098e9b0d2d.jpg
3a0b9b0122d87cc87cd0cd9758071779.jpg
201d2b60a1277a3707623168b0ef4a4f.jpg
573e24776e44025c77634af35aeded86.jpg



Tis eigenlijk bizar dat dit zo snel gaat. Ik woon dicht bij de kust. Zoute lucht? Onze witte gepoedercoate tuinset staat ook al twee jaar onder een hoes en nergens roest.



Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Op de website van Grizzly grills staat het zelfs beschreven zie ik net:

Onderhoud metalen delen.

Spray de metalen delen zoals het onderstel, banden en het scharnier in met WD40, zodat deze beter bestand zijn tegen de weersomstandigheden zoals regen en vorst.
Dit zal ook roestvorming tegengaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Ik wacht al vanaf 15 juli op een reactie op mijn klacht. Meerdere keren gemaild, hoor niets. Schandalige service, redelijk spijt van de aanschaf door dit gebrek aan service.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Dat is wel zuur, je wacht dus ondertussen al ruim 7 week... Vraag me dan af of ze je over het hoofd hebben gezien, of dat je telkens als je mailt boven op de spreekwoordelijke stapel komt te liggen. Beetje raar... Zoals gezegd, ik heb op 2aug via de site defect gemaild en gewoon gewacht. Had met de Welkoop afgesproken dat als na 4/5 week geen antwoord zou hebben zij hier achter zouden gaan voor mij. Al weet ik van betrouwbare bron dat ze zelf ook niet meer bellen die kant op, maar dat een mailtje uit hun naam wel eens helpt (plots kwam er die zelfde dag mail naar een klant nadat de welkoop sochtends had gemaild.....)

Blijft klote, snap dat ze waarschijnlijk ontzettend druk zijn. Maar na zoveel week is een mailtje als "we zijn er nog niet aan toegekomen, we sturen snel een reactie" niet genoeg meer natuurlijk.

De vraag is: Is ie elite of niet.

13 augustus heb ik m'n nieuwe kamado ontvangen.
Ik heb hem sinds die tijd nog niet gebruikt. Ik heb hem op de 18e even te voorschijn gehaald om m'n nieuwe gietijzeren rooster te passen.
Toen was er nog niets aan de hand.

Vandaag heb ik de hoes er even afgehaald om te checken of er al roest op het onderstel zat. Zal toch niet? Niet nu al?

Jawel hoor. 2,5 week na levering moet ik constateren dat ook hier roest is ontstaan op de lasnaden.

955baa25aa55d476b56aa22b1d3bccff.jpg
f9e6e46375cf1f8c2911e02147734d43.jpg
a0d22192dcd5018e5a148b2e44c091c7.jpg


Ik was er al bang voor. Mijn voornemen om het onderstel te behandelen had ik nog niet uitgevoerd. M'n vader heeft met n GzG Elite medium hetzelfde issue.

Op YouTube vond ik laatst een filmpje over roest preventie met WD40.

Daar heb ik nu het onderste deel mee schoongemaakt en ingespoten. Even aankijken hoe dit houd.

2eb1ab418afb08681c4c31098e9b0d2d.jpg
3a0b9b0122d87cc87cd0cd9758071779.jpg
201d2b60a1277a3707623168b0ef4a4f.jpg
573e24776e44025c77634af35aeded86.jpg



Tis eigenlijk bizar dat dit zo snel gaat. Ik woon dicht bij de kust. Zoute lucht? Onze witte gepoedercoate tuinset staat ook al twee jaar onder een hoes en nergens roest.



Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Schrik hier wel beetje van, heb je Grizzly gemaild hoe ze hier zelf in staan? Vindt dat dit na ruim 2 weken wel erg snel is. Maar wellicht is het inderdaad ook de omgeving. Ik woon in Twente, en heb hier wel iets roest vorming gehad, maar lang niet zo veel, en dat na 2/3 maand.

Even vriend van mij gepolst die in de metaal bewerking zit. Tijdens het lassen komt er een soort van vuil laag op die waarschijnlijk niet brandschoon was tijdens het coaten. Maar dit schijnt best lastig te zijn om tijdens productie echt goed te verwijderen. Zijn aanrader: niet te druk om maken en behandelen met wat Hammerite. Lijkt me opzich goed plan. WD40 lijkt me dan niet handig, het maakt wel even schoon, maar het vervliegt erg snel waardoor het geen blijvende bescherming bied ;)
 
Oh nee niet weer (en uiteraard veel gevloek) was mijn reactie begin van de maand toen ik m’n luchtschuif opende
Wederom een scheur in m’n base, 2 juni een nieuwe gekregen omdat m’n vorige ook een scheur in de base had.
Alle instructies gevolgd zoals ik via de mail gekregen had, inbranden etc. Ik ben wel klaar met de grizzly grill en heb dit ook aangegeven, ik heb geen zin om elke 3 maand de base te gaan vervangen. Je verwacht toch meer van een Kamado die zich als middenklasser neerzet. Gevraagd om tegen meerprijs over te stappen naar de basterd.
1 september meteen de klacht doorgegeven en afgelopen woensdag een mail gekregen dat het langer duurt excuses etc. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
4D2705CB-0D5B-44EE-B232-735ED45E1E9B.jpeg
 
Oh nee niet weer (en uiteraard veel gevloek) was mijn reactie begin van de maand toen ik m’n luchtschuif opende
Wederom een scheur in m’n base, 2 juni een nieuwe gekregen omdat m’n vorige ook een scheur in de base had.
Alle instructies gevolgd zoals ik via de mail gekregen had, inbranden etc. Ik ben wel klaar met de grizzly grill en heb dit ook aangegeven, ik heb geen zin om elke 3 maand de base te gaan vervangen. Je verwacht toch meer van een Kamado die zich als middenklasser neerzet. Gevraagd om tegen meerprijs over te stappen naar de basterd.
1 september meteen de klacht doorgegeven en afgelopen woensdag een mail gekregen dat het langer duurt excuses etc. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.Bekijk bijlage 28848
Verdorie. Ik heb ook een scheur in de base ontdekt, op dezelfde plek als jij beschrijft. 't Is een behoorlijke scheur en ik vind het tricky om er mee te blijven barbecuen. Het is de reeds vervangen versie. Ook absoluut geen gekke dingen mee gedaan en de temperatuur rustig opgebouwd.
IMG_20210921_123945.jpg


Hier worden we met elkaar niet vrolijk van.. ik denk dat als we dit geweten hadden het merendeel niet voor Grizzly gekozen had. Ik niet in een ieder geval. Vanavond een paar goede foto's maken en maar weer contact opnemen met 200fahrenheit.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren reactie gekregen vanuit 200Fahrenheit, ik krijg wederom een volledig nieuwe wat op zich goed nieuws is MAAR ik vraag me af of het dit keer wel goed gaat. Ik had aangegeven liever tegen meerprijs de overstap te maken naar een basterd, dit kan niet en als reden wordt er gegeven vanwege beperkte beschikbaarheid. Maar aangezien de Grizzly ook niet op voorraad is nogmaals het verzoek gedaan, wederom kan het niet. Aangegeven dat ik hierin erg teleurgesteld ben, de nieuwe grizzly schijnt wel een aangepast/verbeterd scharnier te hebben. Gevraagd of dit scharnier er dan ook voor zorgt dat de banden niet snijden in de dome en deksel, hierop nog geen antwoord gekregen.
 
Bij de "nieuwere" versie hebben ze het scharnier ingevet en de banden strakker gedraaid. Maar zoals eerder in dit draadje aangegeven lijkt het erop dat het keramiek dunner is...

Mijn angst is dat ze vanwege de beperkte voorraad en het grote aantal dat omgeruild is/moet worden wellicht ingeboet hebben op de kwaliteit van het keramiek bij de gehele nieuwe productie. Goede kwaliteit keramiek zou niet zo makkelijk en zoveel voorkomend moeten scheuren lijkt mij. Natuurlijk kan er een keer een slecht exemplaar tussendoor glippen, maar her en der op internet zie ik nu al heel wat meldingen over de gescheurde base.

Het is echt wel balen en laten we hopen dat ze met een goede en duurzame oplossing komen. Elke 3 maand de kamado wisselen lijkt me ook niet wat.
 
Bij de "nieuwere" versie hebben ze het scharnier ingevet en de banden strakker gedraaid. Maar zoals eerder in dit draadje aangegeven lijkt het erop dat het keramiek dunner is...

Mijn angst is dat ze vanwege de beperkte voorraad en het grote aantal dat omgeruild is/moet worden wellicht ingeboet hebben op de kwaliteit van het keramiek bij de gehele nieuwe productie. Goede kwaliteit keramiek zou niet zo makkelijk en zoveel voorkomend moeten scheuren lijkt mij. Natuurlijk kan er een keer een slecht exemplaar tussendoor glippen, maar her en der op internet zie ik nu al heel wat meldingen over de gescheurde base.

Het is echt wel balen en laten we hopen dat ze met een goede en duurzame oplossing komen. Elke 3 maand de kamado wisselen lijkt me ook niet wat.
Dat van het dunnere keramiek heb ik trouwens ook vermeld en gevraagd in mijn e-mail. Wanneer blijkt dat dit het geval is ga ik niet akkoord en wil ik de oplossing die ik heb aangedragen. Zo niet dan ga ik kijken of ik de aankoop overeenkomst kan ontbinden.
 
Dat van het dunnere keramiek heb ik trouwens ook vermeld en gevraagd in mijn e-mail. Wanneer blijkt dat dit het geval is ga ik niet akkoord en wil ik de oplossing die ik heb aangedragen. Zo niet dan ga ik kijken of ik de aankoop overeenkomst kan ontbinden.

Afgelopen vrijdag Welkoop aan de lijn gehad, die geven aan dat het afgelopen jaar veel klachten tussen zaten. Er komt nu een nieuwe serie deze kant op en deze moet beter zijn dan de vorige serie. Uiteraard kon ik aangeven mijn geld terug te willen, ik denk dat ik het nog 1x ga proberen.
 
Ik heb ook eindelijk reactie gekregen vanuit Grizzly. Ook mijn Kamado gaan ze omwisselen. Dat is netjes.

Voorraad is er nu echter niet, deze wordt medio oktober verwacht. Op tijd voor het winterseizoen dus

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
 
Hopen dat de nieuwe batch dan wel goed is. Op zich geeft dat een beter gevoel dan weer een vervangende kamado van dezelfde batch met dezelfde problemen.

Ik wacht een reactie nog even af, maar ga uit van eenzelfde oplossing.

De geboden oplossingen zijn op zich prima, het is gewoon jammer dat de reactietijd niet best is. Is al jaren zo bij 200fahrenheit als je de oudere berichten op dit forum leest.
 
Hopen dat de nieuwe batch dan wel goed is. Op zich geeft dat een beter gevoel dan weer een vervangende kamado van dezelfde batch met dezelfde problemen.

Ik wacht een reactie nog even af, maar ga uit van eenzelfde oplossing.

De geboden oplossingen zijn op zich prima, het is gewoon jammer dat de reactietijd niet best is. Is al jaren zo bij 200fahrenheit als je de oudere berichten op dit forum leest.
Vandaag bericht gekregen van 200fahrenheit idd medio oktober worden ze verwacht. Het scharnier is aangepast zodat de banden niet meer in het keramiek kunnen snijden is mij verteld. Tevens is de dikte van het keramiek hetzelfde gebleven, nu hopen dat de kwaliteit beter is geworden zodat deze niet scheurt bij de temperatuur wisselingen.
Wel fijn dat gewoon de hele kamado omgewisseld wordt.
 
Vraag me toch af of Grizzly als merk een lang leven gegund is. Als ik lees hoeveel issues er mee zijn (en hoeveel replacements ze dus moeten doen) hoop ik dat ze goeie winst gemaakt hebben op wat ze verkocht hebben. Al is het natuurlijk altijd zo dat je blije gebruikers minder snel zal horen, dus wellicht zijn er genoeg Grizzly's zonder issues. Het lijkt hier op het forum alleen wel een behoorlijk hoog percentage van foutieve Grizzly's te zijn.
 
Misschien een reboot in de naam, net zoals ze bij the bastard gedaan hebben. Voor allen die een Grizzly met problemen hebben hoop ik dat het structureel opgelost wordt. Op zich toont het wel aan dat kiezen voor een kamado met garantie verstandig is;)
 
Ik heb ook bericht gekregen van de Welkoop dat hij omgeruild wordt voor een nieuwe uit een andere serie. Als het goed is krijg ik hem aanstaande donderdag, ik hoop toch niet tot eind oktober te moeten wachten. Ik moet zeggen dat de service vanuit de Welkoop me tot nu toe niet tegen valt.

Nu hopen dat de nieuwe ook heel blijft....
 
Vanochtend ook hetzelfde bericht gehad van 200Fahrenheit. De kamado wordt omgeruild voor een nieuwere versie met een nieuw scharnier. Verwachting is medio oktober.

Op zich was de reactietijd dit keer ok (8 dagen), mag ook gezegd worden.
 
Ben benieuwd of ik vorige maand dan ook een nieuwere versie in ontvangst heb genomen. Scharnier ziet er hetzelfde uit, maar was voorzien met vet bij alle veren.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Qua reactietijd wat matig, maar ik had een vraag gesteld over mijn scharnier wat iets flexte (mee bewoog, moeilijk te omschrijven), geen schade verder of wat dan ook. Maar na wat heen en weer gemail willen ze schade voor zijn en wordt mijn exemplaar ook geruild in de batch van oktober. Best netjes vind ik.
 
Kleine update; ik heb geen nieuwe gekregen, ik heb mijn geld teruggekregen. De leverancier kan geen garantie bieden dat de nieuwe modellen niet hetzelfde probleem veroorzaken. Prima service van de Welkoop trouwens!

Nu moet ik alleen opzoek naar iets anders, iemand een tip?
 
Terug
Bovenaan Onderaan