BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

marijnhak

Tondelzoeker
Berichten
18
Fijn dat ook deze weer netjes vervangen is. Mijn melding van 9 juli is nog steeds niet opgepakt. Bij rappeleren krijg ik het standaard bericht terug dat ze mij echt niet vergeten zijn. Hoe lang duurde het hele proces bij jullie?

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Ik heb exact hetzelfde. Geen enkele reactie, dus afwachten maar. Gelukkig is het zomervakantie en staat de Kamado thuis en ik op een camping met een Mini-Kamado. Heb er vooralsnog geen 'last' van, dat lange wachten.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
 

kamphuisbert

Vuurmaker
Berichten
74
24 juni gemeld, 19 juli inhoudelijk reactie gekregen met de vraag om foto's en aankoopbewijs op te sturen. Vervolgens ging het snel en is de nieuwe kamado op 27 juli geleverd. Ongeveer een maand doorlooptijd dus.
 

RickK

Tondelzoeker
Berichten
19
Ga Grizzly zo ook even mailen, na weekje van huis te zijn geweest de kamado weer even goed geinspecteerd, mis ondertussen ook wat emaille bij de deksel en pot... Naast een al iets krom schanier en wat roest bij de lasnaden bij het onderstel genoeg redenen om ze weer eens een mooie mail te sturen, zal (hopelijk) ook wel vervangen worden als het net zo gaat als de rest hier. Hopelijk daarna gewoon zorgeloos BBQ'en. Het begint wel beetje vervelend te worden zo.

IMG_20210802_203236.jpg

De pot, onder de ring beschadigt.

IMG_20210802_203247.jpg
IMG_20210802_203251.jpg

Deksel, onder en boven wat schade.

In de automatische mail terug wordt in ieder geval gemeld dat het 2/3 weken duurt voor reactie, we gaan het zien. Laat het hier wel even weten.

"Tijdelijke up-date: Helaas zijn wij door ziekte in het team op dit moment tijdelijk niet telefonisch bereikbaar en kunnen we je vraag niet telefonisch beantwoorden. Dat neemt niet weg dat we je van dienst willen zijn. Heb je een vraag met betrekking tot een product, garantie, schade of defect, dan helpen we je alsnog door schriftelijk per mail op je bericht te reageren. Op dit moment kan het circa 10 à 12 werkdagen duren voordat je een reactie ontvangt en zijn we dus minder snel dan je van ons zou mogen verwachten. Uiteraard doen we ons best om je bericht sneller te beantwoorden. We werken met man en macht om je alsnog te helpen. Bij voorbaat onze excuses en uiteraard heel veel dank voor je begrip en geduld!"
 
Laatst bewerkt:

Caveman

Tondelzoeker
Berichten
7
Vraagje, Wie heeft er hier een regenhoes over zijn elite large? En zoja welk merk/type? net een grillguru opgehaald maar die past niet!
 

kamphuisbert

Vuurmaker
Berichten
74
Vraagje, Wie heeft er hier een regenhoes over zijn elite large? En zoja welk merk/type? net een grillguru opgehaald maar die past niet!
Ik heb eentje van allesvoorkamado.nl, de XL variant. Ze hebben op de site vermeld dat de Hoes Large niet past op de Grizzly Elite Large. De XL past prima. Bij ontvangst bleek het merk hoes trouwens Keij Kamado.

IMG_20210805_164913.jpg


De Grizzly hoezen zijn misschien een iets betere fit, maar die zijn nog steeds niet op voorraad.
 

MickGrill

Sprokkelaar
Berichten
41
Vraagje, Wie heeft er hier een regenhoes over zijn elite large? En zoja welk merk/type? net een grillguru opgehaald maar die past niet!
De hoes van de Bastard large past ook mooi.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 

MickGrill

Sprokkelaar
Berichten
41
Gisteren toevallig bij de lokale Welkoop. Medewerker aangesproken dat ik al lang wacht op mijn email richting Grizzly Grills.

Hij vertelde dat hij diezelfde ervaring via email heeft. Toevallig had hij er net 10 binnengekregen en kon vandaag al een vervangende langs brengen.

Helaas zijn er nu al twee gebracht waarbij de stelboutjes voor het scharnier er niet helemaal in gaan door kapot schroefdraad of door roest.

Bij mijn oude kon ik daar mee een specifieke stand van het deksel vastzetten. Dat lukt bij beide helemaal niet. Hoe is dat bij jullie GzG large elite?

Wel even de handjes op elkaar door de Welkoop hier.

Vanmiddag komen ze voor de 3e keer. Hopelijk is die gewoon goed. GzG mag wel iets aan haar kwaliteitscontrole doen zeg

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 

MickGrill

Sprokkelaar
Berichten
41
Die grotere platte stelschroeven op het scharnier. Niet die twee grote zeskant moeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 

kamphuisbert

Vuurmaker
Berichten
74
Aha. Die zijn bij mij los en vast te draaien, maar niet tegen de behuizing van het scharnier aan te draaien waardoor het deksel op een stand geklemd kan worden. Geen idee of dat bij de 1e die ik had wel kon.
 

MickGrill

Sprokkelaar
Berichten
41
Weer even een update van mij. De 3e is gisteren gebracht. Deze kamado is helemaal goed, nou ja, bijna dan.

Dit is nummer 5 die de Welkoop bij mij thuis heeft gebracht. Chapeau.

- Scharnier is netjes ingevet
- Deksel sluit netjes aan en valt in de vergrendeling
- Ventilatierooster is veel strakker oo de kamado gezet en met een ander soort kit (glad) afgewerkt. Schuifjes bewegen vloeiend.

bd8414c8d50edd5bdd0bfcc512374610.jpg

3a40fe1d13235054bb5efad23989b9ac.jpg


Wat mij wel opviel is dat de deflectorplates iets dunner lijken te zijn en dat de gaten in de firebox wat slordig zijn afgewerkt. Geen noemenswaardig probleem.

96f14c67fe94359cd07e0a3ddc7f4464.jpg

feb254639c56a1d557cd3a6cc4b62d7e.jpg

fb340c0785810216d3cbc296ca2fb7eb.jpg


Wat wel problematisch is, is de afwerking van het rooster rek / divider systeem. De onderste ring is net niet recht waardoor deze wiebelt op de fire ring. Best irritant als je staat de grillen, maar kan wellicht recht gebogen worden.

Daarnaast zijn de verticale steunen van het rek / divider systeem scheef gelast of omgebogen.

Dit ziet er gewoon niet netjes uit en hiermee ga ik nog wel even terug naar de winkel.

8a0de3c3ebbda73380a6cc143ce344b0.jpg

ca6939d6895bc62936fe555df597d678.jpg

3d2faa37860bff988c748ce3c0452086.jpg

4724c8e8e97842f400604cc69fcbf7ca.jpg

62dd347c5eefa66f7f5d1f052407c996.jpg

0730d0c292a4505c78ee723138d5c218.jpg


Volgens Welkoop controleert 200Fahrenheit zelf de kwaliteit voordat ze de deur uit gaan. Hier mag nog wel een tandje bij.

Zolang de Welkoop er vertrouwen in houd, heb ik het ook, maar ik had na de omwisselacties bijna alles teruggegeven en m'n geld terug gevraagd. Dan maar doorsparen voor zo'n groen ding.
 
Laatst bewerkt:

kamphuisbert

Vuurmaker
Berichten
74
De iets dunnere deflector plates en minder afgewerkte firebox zijn mij ook wel opgevallen. Met het barbecuen geen levert het geen problemen op. Het rek op jouw foto's is wel vreemd.

Hopelijk kun je er nu lang van genieten.

We moeten ook niet vergeten dat het niet de duurste kamado is, ergens moet op bespaard worden. Ik ben wel tevreden met het waar voor je geld en zeker met het omwisselen.

Laten we wel hopen dat de kamado heel wat jaren mee gaat, zodat het geen goedkoop duurkoop wordt. En anders zijn we een ervaring rijker, die we weer kunnen delen.
 

RickK

Tondelzoeker
Berichten
19
Kreeg zojuist plots een dikke envelop door de brievenbus gedrukt van 200 Fahrenheit, op zich netjes maar natuurlijk iets te laat. Wat me hier wel beetje aan stoort is dat je vanuit bedrijf plots dit in de bus krijgt zonder begeleidende brief ofzo. Het was naar mijn idee mooier geweest om er een nette brief bij te hebben met zoiets als "dankjewel voor je aankoop, omdat je nieuwe kamado wat aandacht nodig heeft hebben we hierbij wat instructies en middelen om mee te beginnen". Of wel een nette excuusbrief met we merken dat mensen wat problemen hebben, let op onderhoud welke je zelf moet verrichten.

Snap dat ze het ontzettend druk hebben, maar communicatie blijft een beetje achter. Naar mijn idee siert het veel meer om duidelijk te communiceren. Tuurlijk heb ik ondertussen al 3 mails dat ze druk zijn en zo snel mogelijk willen antwoorden. Maar schuif dat dan niet af richting ziekte, daar heb ik weinig aan. Meld gewoon dat je wat meer problemen hebt maar dat alle problemen goed opgepakt worden…

Het is dat via forum hier en de “The Grizzly Grills Owner Group” op facebook beetje "op de hoogte wordt gehouden", maar anders tast je volledig in het donker en ga je nog meer bellen/mailen omdat het langer duurt als in eerste instantie wordt aangegeven, waardoor de helpdesk alleen maar drukker wordt…

Care.jpeg
 

kamphuisbert

Vuurmaker
Berichten
74
Ik denk dat iedereen die bij 200fahremheot geregistreerd staat dat pakketje heeft gehad. Net ook in de brievenbus gekregen, op zich netjes. Heb de care kit al wel bij de omruil van de kamado gekregen.
 

RickK

Tondelzoeker
Berichten
19
Update vanuit deze kant, 2 Augustus had ik gemaild, kreeg gister (31ste) antwoord. Zonder tussen door er achter aan te moeten hebben bellen of mailen. Alsnog een weekje langer dan ze zelf aangaven, maar mijn exemplaar willen ze in ieder geval om gaan ruilen. Moet alleen even wachten op nieuwe voorraad. In ieder geval blij dat ik ondertussen positief antwoord terug heb!
 

marijnhak

Tondelzoeker
Berichten
18
Ik wacht al vanaf 15 juli op een reactie op mijn klacht. Meerdere keren gemaild, hoor niets. Schandalige service, redelijk spijt van de aanschaf door dit gebrek aan service.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
 

MickGrill

Sprokkelaar
Berichten
41
Heb gisteren ook een antwoord gehad dat ze m'n kamado Willem omruilen en dat er momenteel geen voorraad is. Zoals hier vermeld is dit al opgelost door de lokale Welkoop. Dus ik hoef geen andere meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 

kamphuisbert

Vuurmaker
Berichten
74
Ik wacht al vanaf 15 juli op een reactie op mijn klacht. Meerdere keren gemaild, hoor niets. Schandalige service, redelijk spijt van de aanschaf door dit gebrek aan service.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Begrijpelijk. T is ook een beetje fingers crossed hoelang de kamado uiteindelijk meegaat. Als t na een paar jaar klaar is, is de prijs/kwaliteit verhouding niet ok. Dat moeten we gaan ervaren..
 

MickGrill

Sprokkelaar
Berichten
41
De vraag is: Is ie elite of niet.

13 augustus heb ik m'n nieuwe kamado ontvangen.
Ik heb hem sinds die tijd nog niet gebruikt. Ik heb hem op de 18e even te voorschijn gehaald om m'n nieuwe gietijzeren rooster te passen.
Toen was er nog niets aan de hand.

Vandaag heb ik de hoes er even afgehaald om te checken of er al roest op het onderstel zat. Zal toch niet? Niet nu al?

Jawel hoor. 2,5 week na levering moet ik constateren dat ook hier roest is ontstaan op de lasnaden.

955baa25aa55d476b56aa22b1d3bccff.jpg
f9e6e46375cf1f8c2911e02147734d43.jpg
a0d22192dcd5018e5a148b2e44c091c7.jpg


Ik was er al bang voor. Mijn voornemen om het onderstel te behandelen had ik nog niet uitgevoerd. M'n vader heeft met n GzG Elite medium hetzelfde issue.

Op YouTube vond ik laatst een filmpje over roest preventie met WD40.

Daar heb ik nu het onderste deel mee schoongemaakt en ingespoten. Even aankijken hoe dit houd.

2eb1ab418afb08681c4c31098e9b0d2d.jpg
3a0b9b0122d87cc87cd0cd9758071779.jpg
201d2b60a1277a3707623168b0ef4a4f.jpg
573e24776e44025c77634af35aeded86.jpg



Tis eigenlijk bizar dat dit zo snel gaat. Ik woon dicht bij de kust. Zoute lucht? Onze witte gepoedercoate tuinset staat ook al twee jaar onder een hoes en nergens roest.



Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 

broodplank

Tondelzoeker
Berichten
21
De iets dunnere deflector plates en minder afgewerkte firebox zijn mij ook wel opgevallen. Met het barbecuen geen levert het geen problemen op. Het rek op jouw foto's is wel vreemd.

Hopelijk kun je er nu lang van genieten.

We moeten ook niet vergeten dat het niet de duurste kamado is, ergens moet op bespaard worden. Ik ben wel tevreden met het waar voor je geld en zeker met het omwisselen.

Laten we wel hopen dat de kamado heel wat jaren mee gaat, zodat het geen goedkoop duurkoop wordt. En anders zijn we een ervaring rijker, die we weer kunnen delen.
Ik vind 999 nou niet echt bepaald goedkoop. Voor hetzelfde bedrag heb je een KJ Classic 1.
 
Bovenaan Onderaan