BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

Kleine update; ik heb geen nieuwe gekregen, ik heb mijn geld teruggekregen. De leverancier kan geen garantie bieden dat de nieuwe modellen niet hetzelfde probleem veroorzaken. Prima service van de Welkoop trouwens!

Nu moet ik alleen opzoek naar iets anders, iemand een tip?
Kamado Joe Classic 1 of (als je iets meer wil/kan uitgeven) KJ Classic 2
 
Lastig, vooral in de medium prijsklasse. Je ziet veel nieuwkomers waar niet veel over bekend is qua ervaring. Grill Bill, IQ grill, Outlaw BBQ. Als ik nu zou kiezen zou ik misschien toch meer geld eraan uitgeven en voor een bewezen merk gaan.
 
Lastig, vooral in de medium prijsklasse. Je ziet veel nieuwkomers waar niet veel over bekend is qua ervaring. Grill Bill, IQ grill, Outlaw BBQ. Als ik nu zou kiezen zou ik misschien toch meer geld eraan uitgeven en voor een bewezen merk gaan.
Bedankt voor je tip. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen.
 
Bedankt voor je tip. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen.

Ik probeer het nog 1 keer, volgens 200fahrenheit is het scharnier vernieuwd waardoor de banden niet meer kunnen insnijden. Garantie dat hij niet meer barst kunnen ze nooit geven. Ik heb ook gekeken naar de Kamado Joe II maar dat is bijna het dubbele van de grizzly.
 
Kleine update; ik heb geen nieuwe gekregen, ik heb mijn geld teruggekregen. De leverancier kan geen garantie bieden dat de nieuwe modellen niet hetzelfde probleem veroorzaken. Prima service van de Welkoop trouwens!

Nu moet ik alleen opzoek naar iets anders, iemand een tip?

KJ Classic?
 
Idem
Ik probeer het nog 1 keer, volgens 200fahrenheit is het scharnier vernieuwd waardoor de banden niet meer kunnen insnijden. Garantie dat hij niet meer barst kunnen ze nooit geven. Ik heb ook gekeken naar de Kamado Joe II maar dat is bijna het dubbele van de grizzly.
 
OMG wat een ellende met die budget kamado’s. Als ik dit zo lees hebben jullie maanden van BBQ plezier mis gelopen. En vooral veer frustratie opgelopen. Ik ben toch heel blij met m’n BGE L. Dat ei wat ik hier heb staan is ruim 15jr oud. Geen centje pijn. En het mooie is. Alle nieuwe opties die nu uit komen schroef ik er zo op. Past precies. Blijft ie altijd up to date. Ik weet dat ze stervens duur zijn. Maar mocht ie vandaag in een storten. Kocht ik morgen direct een nieuwe BGE. En dan bij het adres die het snelste kan leveren. Leven is te kort om alle vrije tijd in het oplossen van ellende te steken….
 
OMG wat een ellende met die budget kamado’s. Als ik dit zo lees hebben jullie maanden van BBQ plezier mis gelopen. En vooral veer frustratie opgelopen. Ik ben toch heel blij met m’n BGE L. Dat ei wat ik hier heb staan is ruim 15jr oud. Geen centje pijn. En het mooie is. Alle nieuwe opties die nu uit komen schroef ik er zo op. Past precies. Blijft ie altijd up to date. Ik weet dat ze stervens duur zijn. Maar mocht ie vandaag in een storten. Kocht ik morgen direct een nieuwe BGE. En dan bij het adres die het snelste kan leveren. Leven is te kort om alle vrije tijd in het oplossen van ellende te steken….

Mja, zuur is wachten op klantenservice wel. Maar de meeste hebben wel gewoon kunnen BBQ'en ondertussen. En gelukkig willen ze het wel fixen, dus als dat nu goed gefixt wordt ben ik blij, zeker gezien de prijs. Al heb ik zelf geen gebarsten pot gehad.

Over die oplossing kwa schanier kan ik alvast positief zijn, ik heb al een interne video van Welkoop personeel gezien. Nieuwe schanier ziet er praktisch zelfde uit, maar heeft een 4tal verbeter punten lijkt het:

- Schanier "armen" op de deksel zat iets flex in, die lijkt er nu uit.
- De "pinnen" die in de veren zitten zijn iets langer, waardoor hij altijd goed geleid. Waar je nu nog gaatjes hebt waar ze adviseren om vet in te drukken als de deksel openstaat zeg maar, die zijn er straks niet meer.
- Achterkant van de veren zitten nu kruiskoppen op, zodat je deze zelf kan stellen (strakker of lichter openen/sluiten). Tevens zijn er ipv 4 lompere veren nu 7 (kleinere geloof ik).
- Schanier is zo stelbaar dat de deksel recht boven de base gezet kan worden, mocht deze niet lekker op je base staan.

Ik had even nagevraagd aan Welkoop personeelslid, maar ze hebben liever niet dat ik het filmpje hier deel. Maar geloof me, ze zijn er dus wel serieus mee bezig! Erg blij mee, geeft stuk meer vertrouwen in de wissel die ik nog moet krijgen.
 
Succes mannen. Hoop dat het leed hiermee geleden is

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
OMG wat een ellende met die budget kamado’s. Als ik dit zo lees hebben jullie maanden van BBQ plezier mis gelopen. En vooral veer frustratie opgelopen. Ik ben toch heel blij met m’n BGE L. Dat ei wat ik hier heb staan is ruim 15jr oud. Geen centje pijn. En het mooie is. Alle nieuwe opties die nu uit komen schroef ik er zo op. Past precies. Blijft ie altijd up to date. Ik weet dat ze stervens duur zijn. Maar mocht ie vandaag in een storten. Kocht ik morgen direct een nieuwe BGE. En dan bij het adres die het snelste kan leveren. Leven is te kort om alle vrije tijd in het oplossen van ellende te steken….
Voor een bedrag van rond de 1000 euro hoef je niet zoveel ellende te verwachten dan nu het geval is, BGE is leuk maar voor mij buiten budget.
 
Een goeie 2e hands?
Ik meende te hebben gelezen dat de garantie niet overgaat op de volgende eigenaar. Wanneer het weer misgaat dan stap ik over op de KJ classic II. In Duitsland gaat deze al voor 1350,- de deur uit, aangezien deze tukker aan de grens woont is dat een serieuze optie.
 
Ik meende te hebben gelezen dat de garantie niet overgaat op de volgende eigenaar. Wanneer het weer misgaat dan stap ik over op de KJ classic II. In Duitsland gaat deze al voor 1350,- de deur uit, aangezien deze tukker aan de grens woont is dat een serieuze optie.
Dat word gezegd en zal ook kunnen
Maar als je ziet hoe lang @ Bram al plezier heeft van zijn ei
 
Ik heb vorige week een nieuwe druippan/lekbak gekocht voor de GzG large. De hemmabak pizza plaat van de IKEA is bijna perfect, 34 cm. Mooiste zou 35,5 cm zijn, maar die kon ik nergens vinden.

Mooie oplossing voor 6 euries.


hemmabak-pizzaplaat-grijs__0738762_pe741536_s5.jpg


29193cb49e42f292ab32fb9a614f92cc.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Was heel enthousiast maar zie dat er een anti aanbak laag op zit...
Gaat dat wel goed ?
 
Was heel enthousiast maar zie dat er een anti aanbak laag op zit...
Gaat dat wel goed ?
Ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan. Als er geen schadelijke stoffen vrijkomen als je BBQ te heet wordt, is het niet erg, toch? Anders heb ik nog een RVS dienblad, maar die vond ik net te klein. (Hendi, Van de Sligro)

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan. Als er geen schadelijke stoffen vrijkomen als je BBQ te heet wordt, is het niet erg, toch? Anders heb ik nog een RVS dienblad, maar die vond ik net te klein. (Hendi, Van de Sligro)

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Ik ben daar wel bang voor dus heb ik een rvs dienblad genomen zoiets als hieronder

1633355208753.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan