BasBQ
Beef en Steak

Griller stelt zich voor

 
 

Willy83

Vuurmaker
Berichten
51
Hallo,

Al een tijd ben ik bezig met BBQ-en, eigenlijk al sinds dat ik bij mijn ouders woonde "beheerde" ik de gril daar  ;)

Nu woon ik 5 jaar op mezelf en heb een leuk appartement met aardig balkon (15m2) dus uiteraard heb ik hier ook een bbq op staan, een Weber Q100. Leuk ding, maar het low and slow gaat hier niet echt op, minimale temperatuur is iets van 225 graden  :mad:

Dus ik ben me op dit moment aan het ori?nteren wat mijn nieuwe bbq zal worden. Op dit moment (sinds 2 dagen) maak ik gebruik van de bar-b-kettle van mijn ouders en dat is toch wel erg fijn moet ik zeggen. Net de 3 (van 3-2-1 ribs) op redelijk constante temperatuur gehad van 115-125, niet slecht moet ik zeggen. maar wat het nu uiteindelijk moet gaan worden, dat zal nog tot een hoop discussies leiden (portemonnee, vriendin, ruimte) met als kandidaten BGE-L, WSM47 of OTP.

Anyway ik ga hier een hoop plezier beleven op het forum, dat weet ik wel :)

Groeten, Willy83
 
hoi Willy, welkom bij dit edele genootschap,
Je zult hier een hoop info kunnen vinden om tot een goed besluit te komen. en vragen staat vrij
 
Welkom Willy, veel plezier hier!

Stel gerust al je vragen we helpen je graag!
 
Hoi Willy, je gaat zeker veel plezier hebben hier op dit forum, van harte welkom bij het Genootschap!
Volgens mij heb je dit jaar een "kroonjaar" ? (gokje naar aanleiding van je nickname)
 
Ha Willy, welkom hier!
 
Welkom Willy :p
 
Bedankt voor de leuke reacties :)

De ribben volgens de 3-2-1 methode zijn op de bar-b-kettle goed gelukt. (I know no picture, no proof) en zelfs deze bbq heeft aardig wat controle over de temperatuur.

Ik had nog oude ecobrasa die a eens gebruikt was aangestoken op de minion methode met 8 kooltjes en wat rookhout er tussen. Na het inpakken nog voor de zekerheid 10 verse koude kooltjes er bij, achteraf bleek het niet nodig te zijn geweest, maar wat een ribben zeg. op de bbq waren het kool-lollies geworden.

Ik hou jullie op de hoogte in een nieuw topic wat ik binnenkort zal opstarten ivm de gezinsuitbreiding, de Q100 krijgt zeer snel een broertje nu ik hier eenmaal mee heb gespeeld  :D
 
Hoi Willy,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Wat je keuze betreft, het eitje doet alleen wat je met de webers samen doet. De WSM is voor low & slow, op lage temperaturen barbecue?n dus. De OTP is beter geschikt voor hogere temperaturen. Het ei doet dat allemaal en nog een stukje meer ook en comfortabeler.
 
Hoi Willy, welkom hier
 
Van harte welkom hier
 
Van Harte Welkom Willy!
 
Welkom Willy
 
Terug
Bovenaan Onderaan