Absoluut ??n van de lekkerste worsten en de duurste. het was een stuk australian grain fed beef van 900 gram(welk stuk weet ik niet meer). Het was in ieder geval goed dooraderd met vet. Het lag al een tijdje in de vriezer me aan te gapen. Het idee was om een soort van basis braadworst te maken. Als smaakmaker heb ik umami dust gebruikt.
De mix bestond uit Cayun peper, umami dust, peper en zout(coloroza) en 250 g procureur voor wat extra vet
op mijn prachtige gele pvc tafellaken om de boel wat makkelijker schoon te maken
Op een broodje met wat zuurkook. het broodje was wel te min voor de worst
Puur met de zuurkool was het helemaal genieten.
Absoluut een ontzettende heerlijke worst, maar verwacht niet dat ik hem vaak ga maken. Met een groothandel prijs vanaf 10 euro de kilo is dit een nogal dure worst. De umami dust(Hanos) is niet heel heftig, zelfs wat lafjes te noemen. Maar met 8 gram op een kilo worst was het heerlijk subtiel en was de smaak van het uitstekende stukje vlees nog meer aanwezig.
De mix bestond uit Cayun peper, umami dust, peper en zout(coloroza) en 250 g procureur voor wat extra vet

op mijn prachtige gele pvc tafellaken om de boel wat makkelijker schoon te maken

Op een broodje met wat zuurkook. het broodje was wel te min voor de worst

Puur met de zuurkool was het helemaal genieten.

Absoluut een ontzettende heerlijke worst, maar verwacht niet dat ik hem vaak ga maken. Met een groothandel prijs vanaf 10 euro de kilo is dit een nogal dure worst. De umami dust(Hanos) is niet heel heftig, zelfs wat lafjes te noemen. Maar met 8 gram op een kilo worst was het heerlijk subtiel en was de smaak van het uitstekende stukje vlees nog meer aanwezig.