BasBQ
Beef en Steak

grain fed australian beef braadworst

Praetor87

Vuurmaker
Berichten
66
Absoluut ??n van de lekkerste worsten en de duurste. het was een stuk australian grain fed beef van 900 gram(welk stuk weet ik niet meer). Het was in ieder geval goed dooraderd met vet. Het lag al een tijdje in de vriezer me aan te gapen. Het idee was om een soort van basis braadworst te maken. Als smaakmaker heb ik umami dust gebruikt.

De mix bestond uit Cayun peper, umami dust, peper en zout(coloroza) en 250 g procureur voor wat extra vet
gfbworst1.png


op mijn prachtige gele pvc tafellaken om de boel wat makkelijker schoon te maken
gfbworst2.png


Op een broodje met wat zuurkook. het broodje was wel te min voor de worst
gfbworst3.png


Puur met de zuurkool was het helemaal genieten.
gfbworst4.png


Absoluut een ontzettende heerlijke worst, maar verwacht niet dat ik hem vaak ga maken. Met een groothandel prijs vanaf 10 euro de kilo is dit een nogal dure worst. De umami dust(Hanos) is niet heel heftig, zelfs wat lafjes te noemen. Maar met 8 gram op een kilo worst was het heerlijk subtiel en was de smaak van het uitstekende stukje vlees nog meer aanwezig.
 
Mooie worst!!! =D>
 
Ziet er prima uit hoor! Lekker!
 
wel een prachtige worst  :)
 
Mooi hoor.
In worst die je niet gaat roken of drogen hoef je geen colorozo te gebruiken. Gewoon zout is prima.
 
Als je bij de slagert worsten koopt zijn ze toch ook een soort 10 euro per kilo? En dan heb je niet zulk goed vlees IMHO....

Praetor87 zei:
Absoluut ??n van de lekkerste worsten en de duurste.

Absoluut een ontzettende heerlijke worst, maar verwacht niet dat ik hem vaak ga maken. Met een groothandel prijs vanaf 10 euro de kilo is dit een nogal dure worst. De umami dust(Hanos) is niet heel heftig, zelfs wat lafjes te noemen. Maar met 8 gram op een kilo worst was het heerlijk subtiel en was de smaak van het uitstekende stukje vlees nog meer aanwezig.
 
Die zien er prima uit!!
 
Dominique zei:
Als je bij de slagert worsten koopt zijn ze toch ook een soort 10 euro per kilo? En dan heb je niet zulk goed vlees IMHO...

Je hebt helemaal gelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan