BasBQ
Beef en Steak

Golden Flame briketten van Hornbach.

Vandaag aan de slag geweest met de Golden Flame briketten. Een 5 uren sessie op mijn nieuwe WSM leek me een leuke gelegenheid. De WSM gevuld met briketten en hiervan ca 15 briketten in de starter (minion methode). Het viel meteen op dat de briketten iets langer nodig hebben om aan te gaan maar met een half uurtje waren ze zover. Gedurende de 5 uren hebben de briketten dat gedaan wat je ervan mag verwachten, de bbq op temperatuur houden en dat deden ze ook nog eens stabiel. Verder zuinig in verbruik. Op de foto zie je wat er nog over was na 5 uren. Helemaal niks mis met deze briketten.

20211107_174551.jpg
 
Vandaag aan de slag geweest met de Golden Flame briketten. Een 5 uren sessie op mijn nieuwe WSM leek me een leuke gelegenheid. De WSM gevuld met briketten en hiervan ca 15 briketten in de starter (minion methode). Het viel meteen op dat de briketten iets langer nodig hebben om aan te gaan maar met een half uurtje waren ze zover. Gedurende de 5 uren hebben de briketten dat gedaan wat je ervan mag verwachten, de bbq op temperatuur houden en dat deden ze ook nog eens stabiel. Verder zuinig in verbruik. Op de foto zie je wat er nog over was na 5 uren. Helemaal niks mis met deze briketten.

Bekijk bijlage 31006

Altijd handig een kleine brandstof test. Bedankt daarvoor.
 
Graag gedaan. Bovendien makkelijk verkrijgbaar en een nette prijs. Dat is ook nooit verkeerd.
 
Mooi resultaat zo, en leuk spelen met je nieuwe WSM ;)
 
Ik zie anders wel een een hoop as. As die bij een langere sessie in je WSM, zonder ingrijpen, je vuur smoort op een gegeven moment. Door zo nu en dan even tegen je WSM te tikken, ik deed dat altijd met een rubber hamertje en dan op het bovenste schroefje van één van de pootjes, komt die as los en heb je geen last van dat verstikken.
 
Dat zou ik eens moeten uitproberen. De foto die ziet is na 5 uren branden zonder verder ingrijpen. De bevindingen bij een langere en een korte sessie zal ik hier uiteraard ook posten.
 
Nadat ik deze briketten eerder voor een low & slow sessie gebruikte in de Smokey Mountain was het vandaag tijd om deze briketten voor een indirecte sessie te gebruiken in de Kettle. Eerst op 130°C, daarna op 175°C. Wat moet ik ervan zeggen. De briketten doen ook nu wat ze moeten doen. Het ontsteken van een kleine starter duurt met 30 minuten iets langer maar de briketten zijn zowel op de lage als op de hogere temperatuur prima te regelen. Voor de bescheiden prijs tot nu toe geen tegenvaller.
 
Goed om te horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan