BasBQ
Beef en Steak

Gochujang Chicken

 
 
 
 

mcjas

Stoker
Berichten
302
Ik zag vorige week Dennis Gochujang Chicken maken en aangezien wij hier redelijk gek zijn op de smaak ervan gelijk maar een poging gedaan om na te maken.

Mise en place:
GCKIP1.jpg


De kip ingesmeerd met de marinade

GCKIP2.jpg


Dan er achter komen dat het toch 2/2.5 uur nodig heeft en te laat begonnen te zijn, dus de kip in de koeling, en even een beetje improviseren voor die dag.

Volgende dag op tijd de q aan. Toen kwam ik erachter dat mijn skillet net te klein (of de kip net te groot) was dus als alternatief een bakblik met rooster gepakt

GCKIP3.jpg


2 uur later was de temperatuur op een veilige 74 graden, dus aan tafel

GCKIP4.jpg


Wat opviel was dat de aardappelen niet gaar waren, en de vel erg slap was gebleven, wat ik zelf niet zo lekker vind. Vraagje @noskos: waarom heb je de temperatuur op 150 graden gehouden, is dit omdat de gochujang anders verbrand als je te hoog gaat??

Ik neem aan dat de aardappelen niet gaar waren omdat ze op het rooster lagen, maar vind het wel vreemd dat ze na 2 uur op 150 graden nog niet gaar waren.

GCKIP3.jpg
 
Mooi gemaakt, aardappels op de barbecue gaan mij ook niet goed af.
waar heb je de temperatuur van de bbq gemeten,en klopt deze? Veel meters zitten hoger danhet grillrooster en geven dan 15-20 graden teveel aan.
 
Met deze Gochujang heb ik ook weleens kippenvleugels gemaakt.
Alhoewel ik niet van pittig hou vond ik deze goed te doen (niet te pittig )
Wel zou ik de aardappels voorkoken ( 10 a 15 min )
Leuk recept trouwens.
 
Mooi gemaakt, aardappels op de barbecue gaan mij ook niet goed af.
waar heb je de temperatuur van de bbq gemeten,en klopt deze? Veel meters zitten hoger danhet grillrooster en geven dan 15-20 graden teveel aan.
De temp heb ik op het rooster gemeten, die hou ik altijd aan, en test ook regelmatig of de probe nog de juiste waarde aangeeft met de kokend water truuk.

Met deze Gochujang heb ik ook weleens kippenvleugels gemaakt.
Alhoewel ik niet van pittig hou vond ik deze goed te doen (niet te pittig )
Wel zou ik de aardappels voorkoken ( 10 a 15 min )
Leuk recept trouwens.
Voorkoken of blancheren doet Dennis ook niet, dus ben erg benieuwd hoe het komt dat deze niet gaar waren. Waren ook geen hele grote aardappelen.
 
Ziet er heerlijk uit, olijfolie vind ik persoonlijk niet combineren met Aziatische gerechten.
Aardappeltje pof ik altijd in de schil op het rooster, lukt altijd 180-200 graden ongeveer 1 uur even prikken met een cocktailprikker of ze gaar zijn
en vooraf even inwrijven met olie.
Let op als aardappels in een zure omgeving zijn garen ze heel slecht, Gochujang is gefermenteerd dus bevat waarschijnlijk wat zuur
 
Misschien komt het ook nog omdat de aardappeltjes in een bak lagen, dubbel “geïsoleerd” ?
Vanavond zoete aardappel op de Q. Was al aan het zoeken naar temp en tijd, nu al beantwoord door Ewald. Thanks
 
Bij mij lagen de aardappels in de skillet, dus direct op het hete ijzer. Ik denk dat dat het verschil maakt.
 
Bij mij lagen de aardappels in de skillet, dus direct op het hete ijzer. Ik denk dat dat het verschil maakt.
Dat dacht ik ook al, dat het daar aan zou liggen. Mijn vraag over de relatief lage temperatuur heb je gemist?? 😕
 
Had ik gemist. Ik heb het verschrikkelijk druk op het moment, maak dagen van 12+ uur en kom amper aan het forum en veel andere dingen toe

De reden dat ik die temperatuur aan heb gehouden is omdat het originele recept daarop is gebaseerd.
Je gaart het langzaam zodat het vet vloeibaar kan worden. Beetje zoals bij kip die je suddert.
 
Geen probleem natuurlijk, was gewoon nieuwsgierig ernaar :) Pas je op dat je jezelf niet voorbij rent??

Volgende keer als ik het maak (want het is een blijvertje) ga ik wat expirementeren met de temp, wij houden van een iets krokanter velletje, misschien laatste half uurtje 20 graden hoger, kijken wat dat doet. Bedenk me net dat dat wel een leuke experiment wordt: een stuk of 4 kippen nemen en dan met temperaturen en tijden kijken wat de verschillen worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan