BasBQ
Beef en Steak

glaze bij de spareribs?

De glaze is een eindsaus die je over je Spare ribs kan smeren. Vaak geeft dit een donkerder en glimmend resultaat.(honing en suiker) en afhankelijk van de saus een extra smaakje. Het kan heel simpel door recht uit een fles iets erop te smeren of zelf een glaze te maken.
Kijk even bij de recepten voor wat inspiratie voor een zelgemaakte glaze (bijv. easterwood ribs)
 
Hoi Wilco,
Zoals boldeagle al noemde zijn de mogelijkheden voor een glaze eindeloos dus kun je hiermee naar hartelust experimenteren. Als je de basis hebt dan is het niet moeilijk om je eigen smaak hier aan te geven.
We zijn hier op dit forum gek op foto's en beschrijvingen van bbq avonturen. Laat je wel even weten hoe ??n en ander is verlopen? :D
 
150degrees +1
 
Je kunt ze insmeren met je favoriete BBQ saus. Of die saus verdunnen met appelsap/ appelazijn etc. Of wat zoeter maken met honing e.d. Of daar weer een combinatie van.
De basis is eigenlijk altijd BBQ saus.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
top! dank voor de info.
Mijn plan is om de ribs in te smeren met BBQguru all purpose rub(goed voor ribs?) en op het eind dus de glaze erover te doen.
We hebben komend weekend een bbq met vrienden/familie, ik zal kijken of het lukt om foto's etc te maken.
 
Ik heb de barbequesaus nog niet in huis, en denk niet dat ze bij de gemiddelde supermarkt sweet baby ray's verkopen.
Zal even kijken bij de Jumbo of Coop supermarkt, of daar lekkere bbqsaus ligt;)
 
1 deel Sweet Baby Ray Hickory BBQ saus
1 deel Sweet Baby Ray Honey BBQ saus
1 deel Canadian Maple Syrup (of honing voor als je geen maple syrup hebt)

Geeft een heerlijke rokerige zoete glaze die ook lekker "stickey" is.

Sweet Baby Ray BBQ saus wil ook nog wel eens te koop zijn bij de Intratuin op de BBQ afdeling
 
wanneer je nou voor veel mensen ribs op deze manier wilt maken, is het dan een manier om deze een dag van te voren al te grillen en deze op de dag zelf nog met glaze 'af te grillen' ?
Of is dat juist killing voor je ribjes?
 
Nee dat kan, terug koelen na de folie periode en dan de volgende dag het laatste stukje.
 
Noskos +1 zo doe ik het eigenlijk altijd als ik voor meerdere mensen ribbels maak
 
@noskos, je gebruikt dan de 3-2-1 methode? Ik wou zelf de 'snelle methode' gebruiken zodat ze in kleine 2 uurtjes klaar zijn.
De volgende dag dan nog even de glaze erop en nog kwartiertje op de Q
 
Wikkes zei:
@noskos, je gebruikt dan de 3-2-1 methode? Ik wou zelf de 'snelle methode' gebruiken zodat ze in kleine 2 uurtjes klaar zijn.
De volgende dag dan nog even de glaze erop en nog kwartiertje op de Q

Dat kan ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan