BasBQ
Beef en Steak

Gesmoorde ananas

 
 
 
 

El Fumarole

Gerijpt
Berichten
3.129
Dit is een handig nagerecht om op de laatste resten van je vuurtje te maken.

Ingredi?nten:
1 ananas. Een ananas is mooi rijp als je de kroonbladeren er met enig gemak uit kunt trekken.
1 vanillestokje, over de lengte open gesneden.
1 kaneelstokje
1 takje rozemarijn
5 kruidnagelen
5 steranijs
aluminiumfolie


snijdt kop en kont van de ananas en schil 'm.
Voor mensen met een boor: boor de kern eruit, prik er aan de buitenkant de kruidnagels in en vul het gat met de rest van de kruiden. Pak in in aluminiumfolie.
Voor mensen zonder boor: snijdt in de lengte in vieren en verwijder de harde kern. Prik hier en daar een kruidnagel en verdeel de rest van de kruiden een beetje in het midden van de vier parten. Pak de ananas in aluminiumfolie in (dit gaat het handigst als je er weer een min of meer goed in elkaar 'puzzelt', zodat de kruiden in het midden terecht komen.

Plaats de ananas op de BBQ (indirect, ca 150 graden) en laat tussen de 45 minuten en 1 uur garen.

Als ie lekker door en door heet is kan hij worden uitgepakt en gesneden (kruiden verwijderen).

Opdienen is lekker met yoghurtijs, schaafjes witte chocolade en een paar dotjes mango coulis (mango, pit eruit, blender, evt beetje binden met johannesbroodpitmeel of een klein beetje agar agar), maar je kunt de stukjes ananas natuurlijk ook zo eten of aan een sateh stokje rijgen.

Smakelijk!

Overigens, bij Librije's atelier, waar dit recept vandaan komt, maakten we het met gerookt ijs, mango coulis en een kruim van witte chocolade en yoghurt poeder en kreeg je zoiets:
IMG-20130118-WA0004_zps49bb6524.jpg


Dus voor wie eens wat anders wil...
 
Ik heb je het zien maken en ben vergeten om te proeven  :'(
Blij dat je het recept gepost hebt, ga ik het thuis maar eens maken.
 
ze waren heerlijk buurman, bedankt voor het delen.
heb ook van je andere gerecht genoten  :)
 
Was lekker friszoet en smakelijk. zeker een aanrader voor diegene die lekker willen afwisselen met vlees of gewoon een lekker toetje
 
Ik ben normaal gesproken niet zo van het warme fruit, maar deze waren errug lekker :p
 
El Fumarole zei:
Opdienen is lekker met yoghurtijs, schaafjes witte chocolade en een paar dotjes mango coulis (mango, pit eruit, blender, evt beetje binden met johannesbroodpitmeel of een klein beetje agar agar)


Dit heb ik gemist :(

Maar je ananas was echt lekker ;D
 
Ik heb vandaag veel gezien, maar zo te zien ook veel gemist.... :D
 
Leuk gerechtje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan