BasBQ
Beef en Steak

Genootschapsworkshop Vuur&Rook; zaterdag 31 oktober 2015

mrwolf zei:
Bij nader inzien denk ik dat de coppa bij mij niet gaat werken, ik heb geen droogkast of ruimte die hiervoor door kan gaan. Dus zet mijn aanmelding maar om naar basis + schouder, die worst komt wel op ;)

Gaan we eigenlijk verschillende recepturen maken met de worst, of wordt het 1 groot geheel?
voor een coppa heb je in principe geen droogkast nodig, net zo als je voor worst dit niet nodig hebt.
Heb mij eerste coppa in een kast gemaakt waarin ik een bak water  en een doek heb gehangen.

@ThrowonD: een coppa is gewoon een procureur.

 
Helaas heb ik ook geen ruimte in een kast of iets dergelijks waar hij ongestoord en vrij kan hangen :(
 
mrwolf zei:
Bij nader inzien denk ik dat de coppa bij mij niet gaat werken, ik heb geen droogkast of ruimte die hiervoor door kan gaan. Dus zet mijn aanmelding maar om naar basis + schouder, die worst komt wel op ;)

Gaan we eigenlijk verschillende recepturen maken met de worst, of wordt het 1 groot geheel?

Ik heb het aangepast.
Tijdens de vorige workshop hebben we 3 of 4 soorten gemaakt. Martijn heeft diverse recepten waaruit je kunt kiezen.
 
Ik zal vanuit Lisse rijden. Zijn er mensen die mee willen rijden?
Gezelliger, economischer en ook nog een beetje minder CO2 te verbranden :)
 
ik heb wel een ruimte maar.... Daar is het warmer dan normaal. Is dat in orde voor een Coppa? Anders moet ik op zoek naar wat anders...
 
Kan er een linkje ofzo geplaatst worden mbt coppa kast?
En meer informatie over het maken?

BVD
 
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=7054.0

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6025.15

En de verslagen van de droogkasten van beide heren staan in het DIY-deel.
De coppa van Bert is zonder droogkast gemaakt.

Van oudsher is november de slachtmaand, er werd dan geslacht omdat het buiten weer kouder werd en er in huis gestookt werd. Aan de balken naast de haard heerst een droog klimaat met een geringe luchtstroom door opstijgende warmte van het vuur, ideaal om vlees te drogen. Veel vlees werd gepekeld en gedroogd omdat er nog geen andere conserveringstechnieken waren.
De workshop is dus niet "zomaar" gekozen in het laatste weekend van oktober  ;)

Het voordeel van een droogkast is dat je het droogproces kunt controleren, om te voorkomen dat het vlees te snel droogt met een (te)harde buitenkant en een (te)zachte binnenkant.
 
Dank u...

Ga me er in verdiepen...
 
Helaas...,

U kan mij van de reserve lijst afhalen...
Er is een re?nie gepland waar ik bij wil zijn...

Met vriendelijke groeten.
 
Hoi hoi,

Deze workshop komt alweer dichtbij en ik heb er zin in!
Even over de eventueel mee te brengen hapjes, ik zat te denken om iets in mijn DO
te maken en dat mee te brengen, voor de lunch of tussendoor. Dan hoeft de DO alleen nog maar boven een vuurtje daar. Is dit de bedoeling en/of mogelijk?

Groetjes!
 
Daar wordt ook altijd de DO workshop "Chuck Wagon Cooking" gegeven Linda, dus alles zal vast aanwezig zijn, om een DO boven een vuurtje te hangen.
En Martijn heeft brandhout genoeg dacht ik zo  :D

Mac
 
Lin zei:
Hoi hoi,

Deze workshop komt alweer dichtbij en ik heb er zin in!
Even over de eventueel mee te brengen hapjes, ik zat te denken om iets in mijn DO
te maken en dat mee te brengen, voor de lunch of tussendoor. Dan hoeft de DO alleen nog maar boven een vuurtje daar. Is dit de bedoeling en/of mogelijk?

Groetjes!

Ik zeg: doen ;)

Wordt weer een gezellige vuurboel zo!
 
Nog 11 nachtjes slapen en dan is het zo ver.... :p
Wij hebben er iig erg veel zin in!

Ik wil graag aan het eind van deze week de namen en wensen doorgeven aan Martijn, zodat hij het vlees kan gaan bestellen.
Dus zouden jullie eventuele wijzigingen/afmeldingen v??r as zaterdag 24-10 door willen geven?

Ik heb nu staan: 5x basis, 7x schouder en 13x coppa

Alvast bedankt en tot zaterdag 31 oktober, 9.00 uur bij Vuur&rook aan de hopeseweg 26 in Renswoude!
 
Dat zal zeker een gezellige boel worden daar bij Martijn!
Zijn alle deelnemersplaatsen voor de workshop en 't worst maken al vergeven Ceriel?
 
RedFox zei:
Dat zal zeker een gezellige boel worden daar bij Martijn!
Zijn alle deelnemersplaatsen voor de workshop en 't worst maken al vergeven Ceriel?
Helaas Geert, max 25 plaatsen...  Op dit moment 1 man op de reservebank
 
Ik heb er zin in. Nog iemand uit de buurt van Den Haag, Zoetermeer, Delft, Rotterdam die mee wil rijden? Ik vertrek uit Berkel en kan via de A20 - A12 of direct via de A12 rijden richting Renswoude
 
Ik dacht dat we naast de basis, de coppa of schouder konden kiezen, klopt dit?

Overigens, als er nog mensen mee willen rijden vanuit Friesland of onderweg (A7 - A6 - A27) dan kan dat..
 
Terug
Bovenaan Onderaan